[Fonts] een fontreading tool?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hey mensen, ik heb hier een gigantische folder aan font, die heb ik dus niet in me map c:/windows/fonts/ maar in een andere dir. anders word je windows weer zo rete traag. Nu is het probleem dat ik iedere keer een .ttf moet openen om te kijken hoe die dr uit ziet.

Bestaat/is er een tool verkrijgbaarwaar ik deze bestanden mee kan inlezen en zien, zo dat ik zeg maar al me fonts in een "database" verwerkt krijg en ze zo ook simpel kan bekijken. zeg maar net als op dafont.com of zo iets.

Iemand een idee? t is wel handig voor idereen aan gezien dr zeg maar geen sub font dir is in windows waar door je alle NIET standaard fonts appart kan zetten.

iMac 2020 i7

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[rml]Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [ part 5][/rml]

In de TS staan wat tools that will do the trick ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
TS? nu was mij alleen nog ff niet duidelijk welke tool dr nou echt dat je zegt 'je van het' voor is, maja ieder zn smaa k altijd.
Tips mbt fontbeheer:
Leg je handen op een tool zoals Adobe's Typemanager Light.
Deze kun je gratis van de Adobe-site downloaden. Voordeel van Typemanager? installeer en de-installeer postscript fonts zonder applicaties als Photoshop opnieuw te hoeven starten. Meer share/freeware font utilities kun je bij MyFonts vinden.
is dat wat? die adobe rommel :9
http://www.myfonts.com/utilityzone/ staat idd een hoop! ik gaat wel ff koeken hoe en wat mij t best bevalt.

tnx voor je post! ik had t zelf niet gevonden.

iMac 2020 i7

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Moet je wat beter zoeken ;) Maargoed; even serieus; er is best veel te vinden over dit onderwerp; kijk hier maar eens tussen: [search=font AND (management OR beheer) AND software] :) Gewoon even wat tools uitproberen en je komt er vanzelf een tegen die voldoet aan je eisen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.