[iBook] Zelf bluetooth installeren mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13
Momenteel hebben ze bij de Bijenkorf een leuke aanbieding, een 14" iBook voor maar €999,- en daarop ook nog eens 10% korting als je vaste klant bent!

Het enige nadeel is dat er geen bluetooth in zit, en maar 256MB RAM. Een extra reepje RAM erin zetten lijkt me geen probleem, aangezien dat vrij simpel gaat (zoals ik hier op GoT kon lezen). Bluetooth toevoegen is echter een ander verhaal.

Ik kan nergens iets vinden of Apple losse bluetooth onderdelen verkoopt die je in je iBook kan proppen. Ze willen het er wel zelf in zetten als je een iBook koopt, maar daar is nu geen sprake van aangezien ik het achteraf wil doen.

De enige oplossing die ik op internet kon vinden was deze, en dat doe ik toch liever niet :X

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:42:
Ze willen het er wel zelf in zetten als je een iBook koopt, maar daar is nu geen sprake van aangezien ik het achteraf wil doen.
Je wilt een Ibook met BT, maar je wilt het er zelf inzetten, terwijl je zelf zegt dat ze het er zo voor je kunnen inzetten? Wat is dan je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zo dom geweest om geen BT bij m'n iBook te nemen en ik zit nu ook met zo'n @#$@!#% dongle. Misschien dat ze je bij de Apple store kunnen helpen voor een zacht prijsje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Het lijkt me dat Bluetooth alleen op een dergelijke manier te installeren is als op de site omschreven, want voor zover ik weet zijn er geen after market pakketjes. Wat je eventueel nog wel kan proberen is te informeren bij een Apple service center, want mogelijk hebben die wel een mogelijkheid om zelf Bluetooth te installeren (als ze zelf ook de mogelijkheid hebben om Apple laptops te repareren).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet helemaal hetzelfde, maar ik heb een tijd geleden een Dell D600-laptop gekocht (zonder BlueTooth) en ik heb op eBay zo'n bluetooth module kunnen bemachtigen. Inbouwen was alleen niet zo eenvoudig (keyboard en beelscherm moesten los), maar het werkt. Denk dat het bij Apple niet anders werkt.. Dus zoek eens op eBay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Volgens mij staat apple er niet echt bekend om dat ze losse onderdelen leveren. Als je BT op je iBook wilt zul je waarschijnlijk moeten zoeken naar een USB BT apparaat of zoals gezegt op ebay als zou ik dan persoonlijk eerder gaan voor een externe BT adapter.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Joe-star schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:26:
[...]

Je wilt een Ibook met BT, maar je wilt het er zelf inzetten, terwijl je zelf zegt dat ze het er zo voor je kunnen inzetten? Wat is dan je probleem?
Het probleem is die aanbieding van €900,-. Die word dus alleen zo geleverd, dus zonder bluetooth.

Maarja, het lijkt er dus op dat het niet kan, waar ik al bang voor was. Ik zal zo eens een Apple store bellen, misschien dat er iets te regelen valt. Om te werken met een externe adaptor is natuurlijk prut, heb niet voor niets een laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik denk dat je meer kans maakt als je met een Apple centre belt. Misschien kun je er gewoon langs met je iBook, en zetten ze de adapter er voor niet al te veel geld in.

(ik zou alleen niet zeggen dat je die iBook nog bij de concurrent gaat kopen natuurlijk :P)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Heb ze even gebeld, het is dus niet mogelijk. Kan alleen als je het in de fabriek laat inbouwen, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:09:
Heb ze even gebeld, het is dus niet mogelijk. Kan alleen als je het in de fabriek laat inbouwen, helaas :(
Klopt, kan alleen bij BTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan het zel zelf doen hoor, maar je verliest wel een USB poort:
http://www3.telus.net/thewitt/BT/

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Johnny schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:14:
Je kan het zel zelf doen hoor, maar je verliest wel een USB poort:
http://www3.telus.net/thewitt/BT/
Die link stond al in de topicstart ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik had ergens gelezen dat je aan je mac mini alles mag verbouwen (mits je de kast onbeschadigd open krijgt) behalve de bluetooth module, die schijnt erg gevoelig te zijn oid. :? Dan zal dit ook wel het geval zijn met de ibook variant (ze zullen wel hetzelfde zijn).

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 30-03-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
hier lijken ze wel iets te verkopen wat we nodig zouden kunnen hebben, maar de site zelf is nogal onduidelijk daarin http://cgnusa.com/scripts/prodlist.asp

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Heb je een directer linkje misschien? Ik kan bij de iBook parts iig niets vinden wat met bluetooth te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
ik heb op de site, aan de linker kant, gezocht op: "bluetooth ibook"
krijg je volgens mij allemaal parts, maar ik weet het neit zeker, want er staat geen beschrijving bij, misschien dat iemand met de part numbers erbij er meer mee kan
wel staat er voor welke ibook de parts geschikt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Snap niet waar iedereen het vandaan haalt maar die "aanbieding" bij de Bijenkorf is een 12" en dus eigenlijk helemaal geen aanbieding!!

(Heb dit ook al in een ander topic ergens gepost)

Edit: hmmm op de website staat inderdaad dat het een 14" is..maar ik heb toch ergens vernomen dat het een 12" was maar ik weet niet meer waar 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door HyperioN op 30-03-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
HyperioN. schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:40:
Snap niet waar iedereen het vandaan haalt maar die "aanbieding" bij de Bijenkorf is een 12" en dus eigenlijk helemaal geen aanbieding!!

(Heb dit ook al in een ander topic ergens gepost)

Edit: hmmm op de website staat inderdaad dat het een 14" is..maar ik heb toch ergens vernomen dat het een 12" was maar ik weet niet meer waar 8)7
Wanneer ik op de site kijk zie ik wel deze Als je hem gewoon op apple.nl besteld kan je studentenkorting krijgen en BT er voor 50 euro (dacht ik) in laten zetten. Toch veel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens hier:

Bijenkorf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
t is wel degelijke een 14" maar daar gaat het hier niet om, hij wil BT erop, en wil dat inbouwen, hoe doe je dat, en is het mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Eh. Je kan natuurlijk wel bluetooth installeren, alleen dat wil je denk ik niet gaan doen op je splinternieuwe laptop van 900 euro. Wat je kan doen is eigenlijk heel simpel: zoek de kleinste USB hub die je kan vinden. Daar sloop je de connectoren vanaf, je maakt hem zo klein mogelijk. Zelfde doe je met je mac-compatibele USB bluetooth dongle. behuizing eraf, USB stekker eraf. Vervolgens soldeer je aan de USB hub die Bluetooth dongle vast. Dit maak je zo klein mogelijk, en dit plaats je ergens in je iBook waar nog ruimte is. Vervolgens vang je één USB poort af, die sluit je aan op de hub. één uitgang van de hub slauit je weer aan op de usb poort van je laptop et voilá: bluetooth in de laptop!

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Als ik een 14" iBook mét studentenkorting, zónder BT bestel, kost me dat €1267,14 in de Apple Store. Wanneer ik de 14" iBook bij de Bijenkorf koop met 10% vaste klanten korting, kost me dat €899,10. Dat scheelt dus €368,04 voor precies hetzelfde product.

Dat vind ik best veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Ruudjah schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:05:
Eh. Je kan natuurlijk wel bluetooth installeren, alleen dat wil je denk ik niet gaan doen op je splinternieuwe laptop van 900 euro. Wat je kan doen is eigenlijk heel simpel: zoek de kleinste USB hub die je kan vinden. Daar sloop je de connectoren vanaf, je maakt hem zo klein mogelijk. Zelfde doe je met je mac-compatibele USB bluetooth dongle. behuizing eraf, USB stekker eraf. Vervolgens soldeer je aan de USB hub die Bluetooth dongle vast. Dit maak je zo klein mogelijk, en dit plaats je ergens in je iBook waar nog ruimte is. Vervolgens vang je één USB poort af, die sluit je aan op de hub. één uitgang van de hub slauit je weer aan op de usb poort van je laptop et voilá: bluetooth in de laptop!
als het past zou het leuk zijn, maar dan zou je eigenlijk beide originele poorten naar binnen moeten halen, en twee andere van je eigen hub naar buiten moeten verplaatsen, want volgens mij zitten de originele aan elkaar vast

maar goed, rechtsonderin, is nog plek over, dus daar zou die dan moeten komen, past dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja.

Afbeeldingslocatie: http://www3.telus.net/thewitt/BT/BTiBG4_2.jpg

Maar zoals ik in de startpost had aangegeven, is dit absoluut geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Een tijdje terug hadden ze ook al zo'n advertentie. Toen ging het dacht ik om een oud model. Weet je ook zeker dat er bij de bijenkorf versie wel de WiFi zit ingebouwd? Voor die 370 zou ik me trouwens niet zo druk maken om BT, dan maar een extern USB ding hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
FendtVario schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:13:
Een tijdje terug hadden ze ook al zo'n advertentie. Toen ging het dacht ik om een oud model. Weet je ook zeker dat er bij de bijenkorf versie wel de WiFi zit ingebouwd? Voor die 370 zou ik me trouwens niet zo druk maken om BT, dan maar een extern USB ding hoor :P
zou best een ouder model kunnen zijn, al staat er niet veel info bij, nog 2:44 te gaan voor de verkoop begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
dat is een andere, die wordt niet bedoelt in dit topic
[edit 1]
er staan er twee op de site van de bijenkorf
een ibook g4 12"
en een ibook g4 14"
die eerste is er altijd, de tweede is nu in de aanbieding voor de prijs van een 12"
[edit 2]
de huidige aanbieding die over 70 minuten ingaat
http://www.bijenkorf.nl/B...site.1/ProductDetail.aspx

[ Voor 40% gewijzigd door Murcielago op 30-03-2005 16:52 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Nee, dat is volgens mij de oude aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Dat topics over de aanbiedingen van de Bijenkorf op slot gaan, wil niet zeggen dat die discussie in andermans topic voortgezet mag worden he ;)
Dit heeft niets te maken met het zelf installeren van Bluetooth in een iBook, dus zouden we weer ontopic willen gaan? :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Hehe, wat een grap. Ze hadden voor alle filialen in Nederland maar 200 iBooks ingekocht, inschattingsfoutje, of leveringsfoutje van Apple. Ze waren in ieder geval al binnen een kwartier uitverkocht :D

Heb daarvoor in de plaats maar een ugly-ass tommy hilfiger shirt gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kijk hier nog nog even voor zelfinbouw Bluetoothperikelen;
http://www.tcsmacs.net/bluetooth.html

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
kost 69 euro volgens die link, plus nog zelf inbouwen
das dus echt als je een fout hebt gemaakt door het niet bij te bestellen
met studentenkorting kost ie maar 46,06 bij aanschaf van een ibook 12"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:38:
kost 69 euro volgens die link, plus nog zelf inbouwen
das dus echt als je een fout hebt gemaakt door het niet bij te bestellen
met studentenkorting kost ie maar 46,06 bij aanschaf van een ibook 12"
Ja, maar ik heb al een iBook en dus geen bluetooth en voor 69 euro... misschien dat ik het wel ga doen! Hdd erin zetten viel tegen maar was te doen, BT is minder werk denk ik! Kan iemand dat frans voor mij vertalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
babelfish o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Hallo! Als je goed kijkt zie je een engelse / amerikaanse vlag rechts bovenin (animated gif), rara wat zou er gebeuren als je daar op klikt? :)
Ik bedoel deze pagina dus... ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
als je dat zo bekijkt bij die beschrijving, ga je je een ongeluk schroeven, en uiteraard hou je er dus een stuk of drie over
ik ga em dus maar gewoon laten inbouwen als ik em bestel, zelfdoen ziet dr niet leuk uit zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:12:
Hallo! Als je goed kijkt zie je een engelse / amerikaanse vlag rechts bovenin (animated gif), rara wat zou er gebeuren als je daar op klikt? :)
Ik bedoel deze pagina dus... ;)
Dude, you're good :>. Wie gaat mij voor en bestelt dat ding en prutst hem in z'n iBook? Het is niet zo moeilijk als je een beetje geduld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Als ik het goed zie, is die connector op het mobo gewoon usb, dus zou je er evt een universele stick in kunnen bouwen op dezelfde manier, zonder een usb poort te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:23:
Als ik het goed zie, is die connector op het mobo gewoon usb, dus zou je er evt een universele stick in kunnen bouwen op dezelfde manier, zonder een usb poort te verliezen...
Ja, dat is USB!! Maar het nadeel van zo'n stick is dat je niet gebruik maakt van een BT antenne zoals die bij het origineel voor het iBook zit. De antenne zit, als je een BTO iBook+BT hebt, naast de slotloading DVD en dus zowat zo ver mogelijk weg van al je gevoelige componenten. De airport is niet voor niks afgeschermd van de rest van je computer... Ik zou dan liever een paar tientjes extra uitgeven aan "the real thing"...
Pagina: 1