Toon posts:

GeForce 2 mx tv-out probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ben nieuw hier, dus als dit bericht absoluut niet op z'n plaats is hier, laat het me maar weten.

Goed, ik heb dus een GeForce 2 mx met tv-out. Harstikke leuk, werkte in mn oude computer allemaal perfect, sloot het ding aan op mn tv, en kon naar hartelust m'n filmpjes kijken.
Op een gegeven moment schaf ik een nieuwe computer aan, en ram diezelfde GeForce daar in. Sluit 'm weer aan op mn tv, en het werkt op zich wel. Maar, wat wil nu het geval? Ik krijg voortaan bij elke file die ik afspeel (*.avi, *.mpeg whatever) een kader om het beeld (op m'n tv dus).
Dat er boven en onder een kader zit is logisch, maar dat het aan de zijkanten zit vind ik minder normaal. Oh ja, ik heb gewoon de nieuwste drivers van Nvidia.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Want ik heb er al uren naar gezocht, maar kan niks vinden.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
Dat heet overscan, de meeste TV-outs hebben dat default om te zorgen dat er geen beeld wegvalt als je de PC op de TV aansluit. Als het goed is kun je dit aanpassen in je nVidia driver, bij de de "device adjustments" van je televisie. Daar zitten als het goed is 2 knopjes om het beeld groter en kleiner mee te maken.
Mochten die er niet zitten dan vindt de driver de kaart te oud en zit er weinig anders op dan ofwel je oude driver weer te installeren, ofwel met een extern tooltje aan de slag te gaan. TVtool kan het bijvoorbeeld verhelpen...

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor je reactie!
Ik had meteen even dat tvtool gedownload, en picture size op fullscreen gezet. Dat leverde wel het gewenste resultaat op!
Nogmaals bedankt