[PS CS] Dell 1905FP kleur probleem.

Pagina: 1
Acties:

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
Ik heb sinds kort een dell 1905FP, en heb nu een probleem met de kleuren van mijn photoshop CS.
Standaard is de kleur grijs grijs, maar wanneer ik een nieuw document aanmaak, veranderd de grijze kleur in een bruinige tint.
Dit zijn de color settings van m'n photoshop:

Afbeeldingslocatie: http://img211.exs.cx/img211/7126/cscs6aj.jpg

Hier zie je links de bruinige kleurtinten van mijn color picker.

Afbeeldingslocatie: http://img211.exs.cx/img211/9532/kleur4gq.jpg

Waarom zijn de grijstinten bij mijn documenten bruin? Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 15% gewijzigd door deBennie op 30-03-2005 10:43 ]

• deBennie
Het vreemde is dat wanneer mijn photoshop leeg is en ik geen documenten open heb staan, het kleurvlakje in mijn tools window gewoon grijs is. Maak ik een nieuw document aan, wordt het grijs plotsklaps bruinig.
Wanneer de 'RGB working spaces' in color settings op standaard Adobe RGB (1998) zet, is dat vlakje altijd bruinig. Zet ik die 'RGB working spaces' in color settings op de 'Monitor RGB - Dell 1905FP Color Profile', dan is dus dat grijze vlakje bij alle documenten gesloten grijs en bij een open document bruinig.

De tools window met alle documenten gesloten:
Afbeeldingslocatie: http://i152.exs.cx/img152/2188/toolsleeg7mu.gif

De tools window met een document open:
Afbeeldingslocatie: http://i152.exs.cx/img152/5720/toolsdocument3te.gif

• deBennie
Ook vreemd, als ik een nieuw document open met preset 'clipboard', dan is het grijs bruinig, maak ik een nieuw document aan met preset 'custom', blijft het grijs gewoon grijs. Nadat ik dit laatste heb gedaan is het grijs altijd grijs. Heel apart dit.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Woei.. 3 op een rij.. knap hoor. Naja, editten is toch voor mietjes.

Maar ga nog es een keer via configuratiescherm > adobe gamma je zwik opnieuw installeren. Persoonlijk heb ik een hekel aan Adobe Gamme en ros ik dat uit mijn startup. Maar denk dat je als je er even doorheen fietst ook een eind komt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• deBennie
Dus ik ben een mietje? :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ach maak je niet dik, is bijna een gevleugelde GoT-uitspraak :) En als je goed leest, dan zegt Oz precies het tegenovergesteld ;)

Het komt er op neer, dat je beter je openingspost had kunnen editten ipv 2 nieuwe posts eronder. Dat wordt nl. ook gezien als ongewenst kicken

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• deBennie
BtM909 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:54:
[...]

Ach maak je niet dik, is bijna een gevleugelde GoT-uitspraak :) En als je goed leest, dan zegt Oz precies het tegenovergesteld ;)
Ongewenst kicken was niet mijn doel met het 3 keer achter elkaar posten, achteraf had ik dat inderdaad anders kunnen doen, maar op zo'n manier iemand daarop attenderen zoals ozboz doet vind ik nogal jankerig en kleinzerig. Maar ach, ik zal wel weer m'n dankbaarheid moeten tonen dat ik mijn vraag op dit forum mag stellen en het gedrag van ozboz wat hij hier laat zien moeten slikken. :Z

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Pfft, het is maar een geintje hoor. Doe ff relaxed, loop even een rondje buiten en geniet van het mooie weer :).

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

deBennie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:57:
[...]

Ongewenst kicken was niet mijn doel met het 3 keer achter elkaar posten, achteraf had ik dat inderdaad anders kunnen doen, maar op zo'n manier iemand daarop attenderen zoals ozboz doet vind ik nogal jankerig en kleinzerig. Maar ach, ik zal wel weer m'n dankbaarheid moeten tonen dat ik mijn vraag op dit forum mag stellen en het gedrag van ozboz wat hij hier laat zien moeten slikken. :Z
Yep en met zo'n instelling kom je er zeker d:)b. En Ozboz zegt niks vreemds hoor :) Hij helpt je nota bene daarna nog even. Of bedoel je dat met jankerig en kleinzerig ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Laten we er anders maar over ophouden, als de topicstarter een probleem heeft met OzBoz z'n gedrag mag hij me mailen op mcviruss[at]tweakers.net. (Maar waarschijnlijk zeg ik dan hetzelfde als in m'n vorige post).

[ Voor 27% gewijzigd door McVirusS op 30-03-2005 12:04 ]

• deBennie
BtM909 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:00:
[...]

Hij helpt je nota bene daarna nog even. Of bedoel je dat met jankerig en kleinzerig ;)
:D ja dat bedoel ik, hij helpt me notabene! Dus wat zeur ik toch! Man, so what dat ik 3 posts achter elkaar zet, dat zo'n doorgewinterde tweaker daarover moet vallen. Ik vind de manier waarop hij dat post gewoon niet relaxed. Net zoals ozboz daar een opmerking over maakt maak ik een opmerking over dat hij die opmerking maakt... Dat mag dan opeens niet?

Ik heb z'n gamma tip inmiddels toegepast, helpt niet.

• deBennie
McVirusS schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:03:
Laten we er anders maar over ophouden, als de topicstarter een probleem heeft met OzBoz z'n gedrag mag hij me mailen op mcviruss[at]tweakers.net. (Maar waarschijnlijk zeg ik dan hetzelfde als in m'n vorige post).
Jep thx, laten we er maar over ophouden. :)

Ik vind het probleem wat ik heb met m'n photoshop erg vreemd, ben benieuwd of er meer mensen zijn met een soortgelijk probleem.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
doe je het gewoon weer :D :P

Even voor mijn beeldvorming: als je een standaard kleur-profiel selecteert dan werkt het wel goed? Je hebt niet toevallig met je image-modes lopen klooien (heb ff geen PS voorhanden, dus kan ff niet vertellen waar het zit)?

• deBennie
BtM909 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:08:

Even voor mijn beeldvorming: als je een standaard kleur-profiel selecteert dan werkt het wel goed? Je hebt niet toevallig met je image-modes lopen klooien (heb ff geen PS voorhanden, dus kan ff niet vertellen waar het zit)?
Nope, ik heb niet met de image-modes lopen prutsen. Als ik de standaard kleur profiel selecteer (adobe rgb (1998)) is het grijs altijd bruinig. Selecteer ik de dell 1905fp kleur profiel, is het grijs alleen bruin wanneer ik een nieuw document aanmaak.
Pagina: 1