[eMule in netwerk] Low-id ondanks álle juiste settings

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Alweer een eMule topic. De search staat vol met hele nuttige info en het zou me eigenlijk zonder meer moeten lukken om een simpel programma als eMule werkend te krijgen, toch? :?

Ik heb een thuisnetwerk met 1 laptop en 2 vaste pc's. Deze gaan het internet op via een Lynksis draadloos routertje type BEFW11S4.
Nu maakt de laptop en één vaste pc gebruik van eMule.
De laptop: TCP 4662 UDP 4672 ip 192.168.2.132
Vaste PC: TCP 4663 UDP 4673 ip 192.168.2.100
In de router staan deze poorten geforward, getriggerd en is ook de UPnP geforward. De ip's kloppen ook. Voor de laptop werkt dit prima, maar voor de vaste pc krijg ik vooralsnog een low-id.

Alle computers draaien winXP-Pro.SP2. De xp firewall staat uit. Heb ZoneAlarm op alle pc's, maar die geeft eMule alle rechten. Bovendien als ik ZoneAlarm uitzet lost dat niks op.

Hoe krijg ik op de vaste pc een high-id?

[ Voor 2% gewijzigd door likkepot op 30-03-2005 10:29 . Reden: typo ]

nikszolekkeralss.exe

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 12:19
Hier staat een heleboel nuttige informatie omtrent het instellen van je router, pc en emule.
ID test

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ja is een leuke site als je nog niks weet :)
Mijn router staat er trouwens niet bij. Maar ik heb naar mijn kennis alles juist ingesteld.

nikszolekkeralss.exe

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Moet je niet in emule ook configureren dat je niet op de standaard 4662, maar op de 4663 gaat communiceren. Mijn vermoeden is, dat als je de config omdraait (vaste pc, standaard poorten geeft), dat je probleem dan andersom is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• TRASH_LORD
likkepot schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:01:
Ja is een leuke site als je nog niks weet :)
Mijn router staat er trouwens niet bij. Maar ik heb naar mijn kennis alles juist ingesteld.
Er staat zelfs een beginnershandleinding op :)
Als je de site had bekeken/gelezen dan had je gezien dat je niet poort tcp 4663 maar 4662 moet gebruiken. Deze informatie staat bij "poorten".
Neem de site maar eens goed door en je kunt lekker gaan emulen :)

BTW je hoef maar een poort los te zetten. BV: tcp 4662 en niet 4663 - 4763
Als je toch op poort 4663 wilt zitten moet je dat ook in emule instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door TRASH_LORD op 30-03-2005 11:39 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hij gebruikt op beide PC's andere poorten voor eMule, zodat op beide PC's emule aan kan staan en hij dan geen problemen krijgt. (I Guess)

• TRASH_LORD
jk_warrior schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:32:
Hij gebruikt op beide PC's andere poorten voor eMule, zodat op beide PC's emule aan kan staan en hij dan geen problemen krijgt. (I Guess)
Dat maakt niet uit. Als ik naar een vriend ga die ook emule heeft staat mijn emule ook aan en op
dezelfde poort. En het beste is op 1 pc emule te laten draaien, vind je router ook wat fijner :)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

jk_warrior schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:32:
Kolpt, maar dat moet je emule ook vertellen, dat hij een andere poort moet gebruiken.
Anders communiceert hij met de andere machines op 4662, en die communiceren terug op 4662. Als je aangeeft dat je 4663 wil gebruiken, dan zullen de andere emule-pc's je antwoorden ook teruggeven op 4663.
TRASH_LORD schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:35:
[...]

Dat maakt niet uit. Als ik naar een vriend ga die ook emule heeft staat mijn emule ook aan en op
dezelfde poort.
Je vriend zit toch niet als dezelfde router als jij?
En het beste is op 1 pc emule te laten draaien, vind je router ook wat fijner :)
Hoezo, vertel? Waar haal je die wijsheid vandaan?

[ Voor 31% gewijzigd door Tukk op 30-03-2005 11:57 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• TRASH_LORD
Tukk schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:37:
[...]

Kolpt, maar dat moet je emule ook vertellen, dat hij een andere poort moet gebruiken.
Anders communiceert hij met de andere machines op 4662, en die communiceren terug op 4662. Als je aangeeft dat je 4663 wil gebruiken, dan zullen de andere emule-pc's je antwoorden ook teruggeven op 4663.

[...]

Je vriend zit toch niet als dezelfde router als jij?

[...]

Hoezo, vertel? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Jep op dezelfde router, als ik bij hem ben uiteraard :). Dan heb ik wel een low-id maar het werkt, poorten staan dan niet geforward voor mij. Er wordt dan wel vandezelfde poort gebruikgemaakt.

De router kan dan over zijn nek gaan als je het aantal connecties niet goed instelt, is mijn ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door TRASH_LORD op 30-03-2005 12:08 ]

• MrDirect
  • Laatst online: 22:55
Tukk schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:03:
Moet je niet in emule ook configureren dat je niet op de standaard 4662, maar op de 4663 gaat communiceren. Mijn vermoeden is, dat als je de config omdraait (vaste pc, standaard poorten geeft), dat je probleem dan andersom is.
Dit lijkt me ook de enige juiste oplossing.
Het lijkt wel of iedereen die hier reageert niet begrijpt waar het om gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 30-03-2005 12:26 ]

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Natuurlijk heb ik die poorten in eMule al aangepast haha ongelofelijk!
Iets vindt het niet fijn als er twee pc's met eMule over dezelfde poort gaan. Daarom heb ik voor elke pc (in dit geval 2 pc's) een andere poort geconfigureerd.
Poort 4662 wordt gebruikt door de laptop en heeft een high-id.
Poort 4663 wordt gebruikt door de vaste pc en heeft een low-id.
Hoe maak ik hier een high-id van?

[ Voor 3% gewijzigd door likkepot op 30-03-2005 13:57 ]

nikszolekkeralss.exe

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

likkepot schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:55:
Als je dit al gedaan had, dan heb je op z'n minst verzuimd dit te melden in je TS.

Verwijderd

waarom op pc en desktop emule draaien :?

Verwijderd

likkepot schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:55:
Iets vindt het niet fijn als er twee pc's met eMule over dezelfde poort gaan. Daarom heb ik voor elke pc (in dit geval 2 pc's) een andere poort geconfigureerd.
Poort 4662 wordt gebruikt door de laptop en heeft een high-id.
Poort 4663 wordt gebruikt door de vaste pc en heeft een low-id.
Hoe maak ik hier een high-id van?
heb je poort 4663 opengezet in je router bij het ipadres van je desktop?

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:00:
[...]

Als je dit al gedaan had, dan heb je op z'n minst verzuimd dit te melden in je TS.
Dit leek me toch vanzelfsprekend. Waarom zou ik dan anders überhaupt mijn poorten veranderen :)
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:01:
[...]

heb je poort 4663 opengezet in je router bij het ipadres van je desktop?
Ja heb ik gedaan. 192.168.2.100
En 4662 staat opengezet voor de laptop, ip 192.168.2.132

nikszolekkeralss.exe

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 17:47
Ik zou ook niet weten waarom je 2 instanties van eMule aan zou willen hebben, maar goed... Ieder zijn ding.

Wat gebeurt er als je de selftest van de low-id eMule gebruikt om je open poorten te checken? Geeft ie aan dat de poorten goed benaderbaar zijn?

Bij mij gebeurt het trouwens regelmatig dat eMule een hele tijd een low id geeft en dan opeens naar Hi id gaat en daar blijft. Misschien helpt het om een tijdje te wachten?

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Mn vader gebruikt eMule op zijn laptop. Ik gebruik het op mijn pc.
Als ik die portcheck doe vanuit eMule dan geeft ie aan dat de TCP poort niet benaderbaar is.
Ik heb nog nooit high-id gehad, ben ook nooit zo'n eMuler geweest. Het moet toch gewoon aan de praat kunnen gaan :?

nikszolekkeralss.exe

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Een subtiel schopje.
1 netwerk, 2pc's met eMule.
pc A werkt perfect met eMule -> high-id
pc B werkt slecht met eMule -> low-id
en nu?

nikszolekkeralss.exe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(hmm meer een NT topic)

Post hier eens een ipconfig van je vast pc en de portforward configuratie van je router. misschien ziet ieamnd het probleem. Ik neem verder aan dat je internet vie kabel hebt en niet via ADSL, want dan is je modem (vaak) ook een router waar je moet forwarden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
uuh in mijn startpost staat dat ik ADSL gebruik en verder mijn hele poortconfiguratie van mijn router :)

dikke edit!
Mijn moeder heeft laatst in het kader van energie besparing I think mijn pc uitgezet. Ik starte net eMule op en waarempel! Maybe door deze restart heb ik nu green lights for go!
Ik snap het niet hoor, heb dagen liggen kloten en nu doet hij het zomaar 8)7
thx voor de hulp anyway :)

[ Voor 65% gewijzigd door likkepot op 02-04-2005 15:53 ]

nikszolekkeralss.exe

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:42
Wat ik thuis doe... ik draai eMule op de PC die altijd aanstaat... en daar zet ik de Web Server op aan. Dan kunnen de andere PCs via de weblogin dingen toevoegen aan eMule. Werkt echt perfect! (Ik heb die ook nog weer doorgelinkt vanaf buiten, zodat ik overal waar ik ben dingen toe kan voegen aan eMule. :), maar dat is wat anders. :P)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

likkepot schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:18:
[...]

Mijn moeder heeft laatst in het kader van energie besparing I think mijn pc uitgezet. Ik starte net eMule op en waarempel! Maybe door deze restart heb ik nu green lights for go!
Ik snap het niet hoor, heb dagen liggen kloten en nu doet hij het zomaar 8)7
thx voor de hulp anyway :)
Oftewel; dit probleem ligt niet aan je netwerk of je PC en is daarmee random en niet op te lossen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[quote]likkepot schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:18:
uuh in mijn startpost staat mijn hele poortconfiguratie van mijn router :)

Ik bedoelde ook schermprints.(maar ik zei dat niet) wellicht een foute instlleling waar je zo overeen kijkt. ..keek dus. .. niet dus. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1