Ik krijg hier een pc binnen met 1 maxtor HD, 1x Cd rom, 1x DVD, 1xCD-RW. De klacht was dat de HD niet meer gezien werd in Bios en dus niet meer bij het opstarten. Dus heb ik alles losgekoppeld behalve de HD, nu werd deze wel gezien.
Maar het volgende doet zich voor,
op primary IDE
HD ---> alleen wordt gezien in de Bios,
HD---> + slave Cd of DVD of cdrw wordt de HD niet gezien
met
Secundary.
IDE 2 aangesloten met primary op bijv DVD, of CD of Cdrw wordt de HD gezien,
Alleen als ik op IDE2 een slave medium erbij gezet wordt wordt de HD niet meer gezien.
Ik heb de kabels al gewisseld maar het zelfde resultaat. Het lijkt net als ik drie mediums worden aangesloten ongeacht op IDE1 of 2 dat dan de HD niet meer gedetecteerd wordt..
Ik heb nog niet naar de jumpers gekeken, maar de pc heeft normaal gefunctioneerd..
Kan dit een voedingsprobleem zijn of waar moet ik het zoeken? (type mobo heb ik niet bij de hand)
Maar het volgende doet zich voor,
op primary IDE
HD ---> alleen wordt gezien in de Bios,
HD---> + slave Cd of DVD of cdrw wordt de HD niet gezien
met
Secundary.
IDE 2 aangesloten met primary op bijv DVD, of CD of Cdrw wordt de HD gezien,
Alleen als ik op IDE2 een slave medium erbij gezet wordt wordt de HD niet meer gezien.
Ik heb de kabels al gewisseld maar het zelfde resultaat. Het lijkt net als ik drie mediums worden aangesloten ongeacht op IDE1 of 2 dat dan de HD niet meer gedetecteerd wordt..
Ik heb nog niet naar de jumpers gekeken, maar de pc heeft normaal gefunctioneerd..
Kan dit een voedingsprobleem zijn of waar moet ik het zoeken? (type mobo heb ik niet bij de hand)