Ik ben bezig een app aan het maken in het compact framework voor mijn PDA.
De bedoeling is dat de database van Access gesycroniseerd moet worden met deze van mijn PDA. Dit zou ik doen via xml (als er betere oplossingen bestaan zou ik deze graag weten
)
Hierbij heb ik een voorbeeld gevonden op het internet. Deze code heb ik deels overgenomen. Ik kan mooi mijn database opslaan op mijn pda in xml-formaat maar wanneer ik deze wil openen zegt hij dat hij het xml-bestand niet kan terugvinden. Dus het opslaan in een bepaalde directory gaat maar het openen blijkbaar niet. Hetzelfde voorbeeld heb ik eens geprobeerd in C# in dit lukt dan weer wel. Omdat ik meer kennis heb in VB zou ik het graag houden in VB.
Code om XML opteslaan:
Dit werkt dus maar wanneer ik die xml bestand wilt openen kan hij het bestand niet vinden.
De bedoeling is dat de database van Access gesycroniseerd moet worden met deze van mijn PDA. Dit zou ik doen via xml (als er betere oplossingen bestaan zou ik deze graag weten
Hierbij heb ik een voorbeeld gevonden op het internet. Deze code heb ik deels overgenomen. Ik kan mooi mijn database opslaan op mijn pda in xml-formaat maar wanneer ik deze wil openen zegt hij dat hij het xml-bestand niet kan terugvinden. Dus het opslaan in een bepaalde directory gaat maar het openen blijkbaar niet. Hetzelfde voorbeeld heb ik eens geprobeerd in C# in dit lukt dan weer wel. Omdat ik meer kennis heb in VB zou ik het graag houden in VB.
Code om XML opteslaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Dim fileName As String = "\Program Files\Touch-Go PDA\Techniekers.xml"
If Not File.Exists(fileName) Then
MessageBox.Show(fileName + " does not exist")
Return
End If
Dim fs As FileStream = New FileStream(fileName, FileMode.OpenOrCreate, FileAccess.Write)
Dim xtw As XmlTextWriter = New XmlTextWriter(fs, System.Text.Encoding.Unicode)
dsTechniekers.WriteXml(xtw, System.Data.XmlWriteMode.WriteSchema)
'the dataset has written the data
xtw.Close() |
Dit werkt dus maar wanneer ik die xml bestand wilt openen kan hij het bestand niet vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Dim fileName As String = "\Program Files\Touch-Go PDA\Techniekers.xml"
If Not File.Exists(fileName) Then
MessageBox.Show(fileName + " does not exist")
Return
End If
Dim fs As FileStream = New FileStream(fileName, FileMode.Open, FileAccess.Read)
Dim xtr As XmlTextReader = New XmlTextReader(fs)
dsTechniekers.Reset()
dsTechniekers.ReadXml(xtr, System.Data.XmlReadMode.ReadSchema)
xtr.Close()
Dim dr As DataRow
Dim it As ListViewItem
For Each dr In dsTechniekers.Tables("tblTechnieker").Rows
it = New ListViewItem(dr("id").ToString())
it.SubItems.Add(dr("TechId").ToString())
it.SubItems.Add(dr("TechNaam").ToString())
ComboBox1.Items.Add(it)
Next |