Toon posts:

9700 met + zonder arties, wat kan het zijn (niet oced)??

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers. Laats voor mijn ouders de standaard koeler vervangen van hun 9700. Deze is vervangen door een artic silencer. Meteen bij de eerste boot na de nieuwe koeling geinstalleerd te hebben zat ik in het windows logo bij het opstarten al een paar rare beeldpunten. Echter in windows zelf helemaal niks aan de hand. Online spelletje gaan ook goed, maar zodra men meer geweld van deze kaart vraagt krijg ik ineens artifacts. Het eerste waar ik aan dacht is natuurlijk de temperatuur maar de core (aan de 8erkant van de kaart) en het geheugen voelen bijna aan als kamer temperatuur. Als ik AtiTool start geeft deze ook 1 op de 4 blokken een soort van dood geheugen aan? hieronder enkele pictures om het duidelijk te maken, nogmaals windows zelf (op het bootscherm na), het scherm van het bios enz. + browsergames gaan wel gewoon zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL781/3173975/6468594/91094055.jpg
Zie de rare doorzichtige verticale lijnen in de vorm van een vierkantje.

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL781/3173975/6468594/91094017.jpg
Merk op dat hij geen 100ste seconden geen fouten geeft, echter loopt hij nooit vast.

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL781/3173975/6468594/91094068.jpg
Unreal Tournament 2004 beeld is zoals je ziet niet bepaald in orde behalve de standaard icoons zoals welke wapens je bezig, je health enz.

Ik heb de nieuwste ati driver geinst, directx opnieuw geinstalleerd maar dit alles mocht ook niet helpen. Hopelijk zijn er mensen met ideeen waar dit probleem ineens vandaan kan komen.

MVG,

Mr. Hard

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:47:
Beste mede tweakers. Laats voor mijn ouders de standaard koeler vervangen van hun 9700. Deze is vervangen door een artic silencer. Meteen bij de eerste boot na de nieuwe koeling geinstalleerd te hebben zat ik in het windows logo bij het opstarten al een paar rare beeldpunten. Echter in windows zelf helemaal niks aan de hand. Online spelletje gaan ook goed, maar zodra men meer geweld van deze kaart vraagt krijg ik ineens artifacts. Het eerste waar ik aan dacht is natuurlijk de temperatuur maar de core (aan de 8erkant van de kaart) en het geheugen voelen bijna aan als kamer temperatuur. Als ik AtiTool start geeft deze ook 1 op de 4 blokken een soort van dood geheugen aan? hieronder enkele pictures om het duidelijk te maken, nogmaals windows zelf (op het bootscherm na), het scherm van het bios enz. + browsergames gaan wel gewoon zonder problemen.
je geeft zelf aan dat je de koeler vervangen hebt, waarschijnlijk zit deze niet goed vast of heeft niet genoeg of geen goed contact met de gpu, dan wordt de chip te warm en krijg je artifacts, zit er bv een laagje koelpasta onder? niet teveel want dat werkt ook niet :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit ziet er meer uit als een probleem met een van de geheugen-chips dan met de core, kijk dus gelijk ook even of die niet te warm worden. Als dat niet het geval is zou er 1 brak kunnen zijn, en daar is jammer genoeg niet veel aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals vermeld in de startpost is alles nagenoeg zo warm als de kamertemperatuur. Ik zat idd ook te denken aan een van de geheugen chips die brak moet zijn (of eigenlijk 2 want het is om de 3 blokken een blok met verticale strepen, als je in de grote van die gele blokken doorrekent). Het is dus alleen bij zwaardere belasting. Ik vind het iig merkwaardig te noemen dat het geheugen ineens geen belasting meer aan kan. Underklokken had helaas ook geen zin.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 09:38 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Vriend van me had het ook. Koeler vervangen op een 9800SE, was iets misgegaan met plaatsen, want meteen artifacts. Hij heeft em weg kunnen gooien, hoop voor jou dat je meer geluk hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch wel meer koelers vervangen, ook wel met wat extremere dingen zoals phase-change ect., zou ook niet inzien wat ik fout gedaan kan hebben bij het plaatsen. pcb enz. ziet er ook nog piekfijn uit, heb alles voor de zekerheid nog gerijnigt met alcohol ook.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hoeft geen fout gemaakt te hebben, hardware gaat ook wel eens zonder duidelijke reden kapot :)

Wat je zou kunnen proberen als de kaart toch al onbruikbaar is op deze manier: Voltage van de geheugenchip verhogen, niet geschoten is altijd mis :)

[ Voor 44% gewijzigd door Pollewob op 30-03-2005 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik maar voorstellen aan mijn pa ja veel meer zit er niet op. Het zit me niet mee wat videokaarten betreft, eerder die week ben ik een 9800pro verloren doordat er een veertje van de koeling lam was, deze koeling kwam dus schuin te hangen, geen goed contact met de core, dag 9800pro :(, toen die koeling maar op mijn pa's kaart gaan gooien, dit maal zonder de veertjes, krijg ik ineens arties, ik zou bijna zeggen dat er een vloek heerst op die silencer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 10:47 ]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

zonder veertjes ?

je hebt je probleem gevonden....

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik niet want het contact is goed jonge, zoals al meerdere keren vermeld de temperaturen zijn bijna hetzelfde als de kamertemperatuur. en nee de schroeven zitten niet direct aan het pcb vast, er zitten plastic ringetjes tussen. Ik heb de koeler ook nog een x losgemaakt en alle koelpaste van de core zat toen aan het koelblok dus contact is er zeker (moest ook wel anders werd hij wel heet).

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Zonder ringetjes kan het contact wel minder zijn, maar je hebt wel geleidingspasta gebruikt zeg je. Overigens zou ik wel oppassen, voordat je de core van die arme 9800 crusht. Toch lijkt het me sterk dat dat dit probleem is. Zeker geen garantie meer op het kaartje?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
9700 bedoel je, die 9800 is afgeschreven helaas, de pasta zit alleen op de core en niet eromheen uiteraar, warme is het probleem niet zoals al 4x eerver vermeld het enige probleem wat ik me dus kan voorstellen is brak mem of te weinig stroom @ meer verbruik al lijkt me dit erg sterk.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:12:
9700 bedoel je, die 9800 is afgeschreven helaas, de pasta zit alleen op de core en niet eromheen uiteraar, warme is het probleem niet zoals al 4x eerver vermeld het enige probleem wat ik me dus kan voorstellen is brak mem of te weinig stroom @ meer verbruik al lijkt me dit erg sterk.
Voor mijn NV silencer moest ik ook een dikke laag coolpasta op de geheugen modules doen. Dik zodat er geen ruimte zou komen tussen cooler en geheugen chips.

Is dat ook niet zo bij een 9700 silencer?

Ik heb Arctic silver gebruikt inplaats van de witte troep die erbij zat.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
deze versie koelt geen geheugen, vandaar dat ik ook kan voelen of ze heet worden of niet. worden ze dus niet, standaard zater er btw ook geen heatsinks op.
Pagina: 1