Toon posts:

[Windows 2003] Steeds verbinding / geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een Compaq Proliant 1600 hier staan waar ik windows 2003 enterprise op heb geinstalleerd.
Tot zo ver alles goed :) , maar na de installatie bleek dat de stanaard embedded netwerkkaart niet in het drivers pakket van M$ zit. Ik heb hiervoor drivers op gezocht van internet van de HP/Compaq site.
Het bleek hierom een Netflex / Netelligent driver pack te gaan.
Hiervoor heb ik meerdere geprobeerd volgens de HP site.
- CP003625.exe (volgens mij de nieuwste)
- CP002880.zip (de hierop is 3625 gebasseerd volgens mij)
en nog wat andere nummers :P .
Maar allemaal met hetzelfde resultaat. De drivers willen installeren op de melding na van M$ dat ze niet officieel zijn ondertekend. Als je dan vervolgens de Server hebt gereset en de netwerkkabel erin doet.
Krijg je steeds de melding van kabel verbonden en dan 2 seconden later kabel niet verbonden en dit continue. Bij de lijst van hardware staat de NIC als goed geinstalleerd en in de logboeken staat niks anders dan de NIC is verbonden de operatie begint normaal (voor elke keer dat hij verbonden aangeeft loopt snel op).
De NIC is wel goed ik heb deze namelijk getest met Freesco floppy en daar werkt deze perfect mee.

Ik zou zo 123 niet meer weten waar ik dit zou moeten zoeken, ik hoop dat jullie iets weten _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 11:34 ]

Verwijderd

Als je aan je netwerk kabel vriemelt doet hij het dan wel weer?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:37
Kijk is naar deze (gezocht naar de Proliant 2500) (mijn oude beestje ;) ) , volgens mij komt dat qua hardware redelijk in de buurt (dual Pentium Pro etc)

Probeer deze dan is?

http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/14484.html
http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/18113.html
http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/17296.html
http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/19902.html

Smartstart geprobeerd/geinstalleerd?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd met een andere hub had ik even uitgeleend en vandaag terug gekregen.
Wonder boven wonder :+ werkt hij daar wel op. Alleen is dit maar een 10Mbit hub van 3com
dus schiet niet op. Als ik de kabel weer terug stop in de switch willekeurige poort dan weer hetzelfde gedonder. 8)7 Vervolgen heb ik ook nog geprobeerd om het werkend te krijgen op een 3com 10/100 Hub
maar ook dit had niet het gewenste effect.
Het zit hem tot zover ik nu kan zien dat hij niet op 100 Mbit wil draaien om wat voor reden dan ook
Het ligt niet aan de de kabels zoals widow zei.
Ik heb bovendien ook de drivers/softpack geprobeerd van marccom, maar ook niet met het gewenste resultaat. Ik heb de smartstart niet gebruikt trouwens.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:32:
Ik heb net geprobeerd met een andere hub had ik even uitgeleend en vandaag terug gekregen.
Wonder boven wonder :+ werkt hij daar wel op. Alleen is dit maar een 10Mbit hub van 3com
dus schiet niet op. Als ik de kabel weer terug stop in de switch willekeurige poort dan weer hetzelfde gedonder. 8)7 Vervolgen heb ik ook nog geprobeerd om het werkend te krijgen op een 3com 10/100 Hub
maar ook dit had niet het gewenste effect.
Het zit hem tot zover ik nu kan zien dat hij niet op 100 Mbit wil draaien om wat voor reden dan ook
Het ligt niet aan de de kabels zoals widow zei.
Ik heb bovendien ook de drivers/softpack geprobeerd van marccom, maar ook niet met het gewenste resultaat. Ik heb de smartstart niet gebruikt trouwens.
Ik raad je toch aan de nieuwste SmartStart te downen en te installeren, daar zitten als het goed is de nieuwste/meeste drivers in. Heb op een van mijn 2500's ook 2003 (standard ed.) geinstalleerd met SmartStart 7.1 (zie dat nu 7.2 uit is) en daarmee herkende die gelijk alle andere onderdelen (vage scsi controller...)die geen goede driver hadden ook :)

Whoop!

Verwijderd

Probeer full duplex+speed setting fixed te configureren op zowel je switch als de NIC.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:13:
Probeer full duplex+speed setting fixed te configureren op zowel je switch als de NIC.
Ik was hier ook al mee bezig geweest ik heb hier als beste resultaat 5 minuten mee gehaald voor dat ik weer de kabel is verbroken te zien kreeg :r Met de instellingen half-duplex en 100 Mbit. Full duplex werkte voor geen kant.
Als ik hem echter op 10 Mbit zet kan ik hem in elke switch / Hub prikken en werkt hij.
Ik ben nu de nieuwe smartstart aan het downloaden kijken of daar iets bij tussen zit

Verwijderd

Wij korten hier namen gewoon normaal af. M$-verbasteringen mag je elders ventileren.
Pagina: 1