Toon posts:

Utilities

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van elke versie van Windows worden ook een groot aantal “niet genoemde” utilities geinstalleerd of blijven op de CD van Windows staan.Ik ben nu op zoek naar een overzicht van al deze utilities die in windows xp niet genoemd worden tijdens de installatie etc.

Ik bedoel dan programma's zoals "ping",Telnet, Sysprep etc.

Dit i.v.m. het maken van een bijgeschaafde windows xp cd... Google weet me iig niet veel te vertellen dus ik hoop jullie wel.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Heb je "HIDE" overal weggehaald uit het bestand c:\windows\inf\sysoc.inf? Dan krijg je namelijk alles te zien dat geïnstalleerd is bij Configuratiescherm > Software.

Of bedoel je dat niet?

[ Voor 9% gewijzigd door CmdrKeen op 30-03-2005 08:21 ]

Bloed, zweet & koffie

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Zoek ff naar het programma nlite en kijk naar het topic unattended install cd deel 3 hiet op got. Dat zou genoeg info moeten geven. Vooral nlite zeer makkelijk kuj je bijna alles doen met windows install.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ze worden wel degelijk genoemt in bijvoorbeeld de Command-line reference :)

Waarschijnlijk is [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml] ook interessant voor je. Daar vind je nog veel meer nuttige tips over het maken van een eigen XP installatie CD :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even in het centrale topic. Daar staan heel veel nuttige tips. Verder kom ik in je topicstart niet echt tegen wat je allemaal al hebt gedaan om dit vraagstuk op te lossen. Ook de extra mappen op de Windows cd eens doorbladeren, en kijk ook eens in Add/Remove Programs (Software in NLD editie) bij "Add/Remove Windows components" :)

ping en telnet zijn standaard aanwezig, en kan je er denk ik ook niet uitslopen, hooguit toegang blokkeren. Lees ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) even goed door. Dan had je gelezen dat we graag een uitgebreidere topicstart wensen, want hier is erg veel over te vinden :)

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 30-03-2005 12:21 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.