[MySQL] en VB ?

Pagina: 1
Acties:

• Dadoke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08-2022
Om voor een kleine onderneming (die op verschillende locaties gevestigd is) het productieproces op te volgen zou ik een toepassing willen maken om gegevens te registreren.

De achterliggende database zou een mysql zijn die ergens wordt gehost.

Voor de toepassing zit ik nog met wat vragen;
Omdat mijn kennis van VB6 het grootst is, zou ik het liefst hiermee ontwikkelen.
Heeft er iemand ervaring of dit haalbaar is;
( zal de toepassing bvb snel genoeg gegevens kunnen ophalen en opslaan? )

Of is het raadzaam om PHP of ASP te gebruiken?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 18:46

Gerco

Professional Newbie

Mijn werkgever heeft een aantal programmas op de markt, geschreven in VB6, waar honderden mensen tegelijk muteren op een database van enkele honderden GB's. Als je je queries maar goed schrijft (optimaal indexgebruik) en je datamodel goed is (wederom: let op je indexen), hoeft VB6 helemaal niet traag te zijn.

Als je een app wilt maken die op meerdere locaties tegelijk gebruikt moet worden met een centrale database, is het wel raadzaam om een webapp te maken, tenzij je een 100Mbit verbinding tussen je locaties hebt liggen. Meestal is een ADSL verbinding niet voldoende voor een connectie met een SQL database op een andere locatie, zeker niet als je ook reports wilt draaien (en dat wil je).

PS. Let in VB wel op je object creatie, dat is namelijk duuuuur. Ik heb eens een berekening proberen te implementeren door verschillende componenten van die berekening als objecten te representeren (die allemaal state hebben en interne instellingen). Werkte op zich prima, maar bij enkele honderden componenten duurde het toch al snel een paar seconden om ze alleen al aan te maken en dan de functieaanroepen tijdens de berekening nog. Ik heb dat toen veranderd naar een array met "interne" state en settings en functies die een index in dat array meekregen om mee te werken, was ruwweg 50x sneller terwijl er hetzelfde gebeurde...

[ Voor 72% gewijzigd door Gerco op 30-03-2005 08:46 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 21:55
De achterliggende database zou een mysql zijn die ergens wordt gehost.
Ik denk dat je beter ook een lokale server kan plaatsen en deze laten repliceren voor het geval de verbinding niet werkt.

• Dadoke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08-2022
Wat betreft de snelheid over ADSL;
hoe snel gebeurt het doorsturen van een transactie? (1 / 5 / 30 seconden).

Een andere mogelijkheid die ik nog zie is om op de verschillende locaties met een lokale db te werken en deze te laten synchroniseren. Zijn er tools die dit automatisch doen (zodat bvb dagelijks een export gebeurt en deze wordt doorgemaild) ?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:28

Super_ik

haklust!

kan handig, met odbc kun je gewoon een koppeling maken met je mysql server.
je voegt een access object geval toe en laat die de odbc gebruiken. meer is het niet. :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Gezien het feit dat het hier een compleet distributed applicatie betreft zou ik het hele gezeik met software installeren et al overslaan en gewoon een webapplicatie ervan bouwen in PHP of ASP.NET. Performanter, schaalbaarder en beter onderhoudbaar (mompel VB6 end-of-life mompel).

Als je VB6 goed kent heb je PHP in een paar dagen compleet onder de knie, tzijn allebei ranstalen tenslotte :Y)

Professionele website nodig?

Pagina: 1