Toon posts:

[A8N-SLI] Reboots na sluiten of schakelen games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi...

4 weken geleden had ik de Asus A8N-SLI Deluxe gehaald en daarbij een nieuwe voeding Antec 550W EPS12V. 2 weken later heb ik mijn processor kunnen halen, AMD64 FX-55. een dag later de videokaart 1x XFX Geforce 6800 Ultra.
Alles er in gebouwd, opgestart, Windows XP 64 RC2 geinstalleerd maar dat was niks (veel fouten).
Nu heb ik Windows XP Pro Media Center geinstalleerd. Werkt helemaal goud, nergens geen conflicten. Nou, op 1 na. nVidia WDM Video Capture (universal) -> Dit apparaat start niet. (Code 10). is een bekend probleem, en ik vind het niet de moeite waard om het weg te krijgen.

Maar ik ben zo nu en dan een spelletje aan het spelen. Noem: Unreal Tournament 2004, Need For Speed Underground II, Battle Of Middle Earth. Deze spellen draaien dan ook helemaal vlekkenloos. Maar als ik tijdens het spelen terug schakel naar windows, en even later weer terug naar het spel, reboot het systeem. Af en toe ook bij exit game reboot hij. Zolang ik het spel blijf spelen blijft hij goed draaien.

In het begin dacht ik dat het zou komen door de Cool 'n' Quiet functie, omdat ie dan de processor terug schakeld door spanning minder te maken. Dus heb deze functie een tijdje uitgezet maar helaas, het probleem bleef. Dat kan het dus niet meer zijn.

Als windows weer is opgestart geeft ie alleen een melding aan met ernstige fout opgetreden, rapporteren of niet verzenden. Meer informatie krijg ik daar niet uit, en ook geen andere foutmeldingen, blauwe schermen of wat dan ook. Hij knalt gewoon uit en start weer op.

Drivers van het moederbord en videokaart heb ik geinstalleerd vanaf de cd's.

Temperatuur van processor in windows is rond 35 graden,
Temperatuur van processor tijdens het spelen is 60 graden constant.

Full specs:
Asus A8N-SLI Deluxe;
AMD64 FX-55;
XFX Geforce 6800 Ultra;
2x 512MB DDR400 PC3200(merk kan ik niet achterhalen);
80 Gig Maxtor;
Antec 550W EPS12V;
1 dvd speler LG;
1 dual layer dvd brander NEC.

Voltages:
+12V => 11,712 - 11,932V;
+5V => 4,972V;
+3.3V => 3,248V.

Zou iemand misschien weten wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Ligt het probleem in windows? Of is het een hardware matig probleem?

Ik kan daar zelf niet uit komen.

Alvast bedankt

P.s. Ik heb geen OC gedaan... wil ik nog niet aan beginnen nu.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Ik gok op een temperatuurprobleem, een FX-55 mag volgens de BalusC server maximaal 63 graden worden, dus daar kan best wel eens een probleem zitten... Wat voor cpu-koeler gebruik je?

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Res-q schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:32:
Wat voor cpu-koeler gebruik je?
De standaard cpu-koeler die er bij zat. (mega grote coolblok :|.)

zou misschien zo kunnen zijn.
denk dat ik dat maar is een keer gaat uitproberen (volgende maand salaris).

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 18:26
Of heb je wel een goede airflow,want als je kast helemaal geen flow hebt dan kan je wel een andere koeler kopen,maar dan heb je er nog niets aan,hooguit een paar graden verschil.

Verwijderd

volgens mij ligt het aan je videodrivers, krijg je de fout irql is equal or less? dan moet je de 7x.xx drivers installen van nvidia, dan is het probleem weg

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:17:
[...]

De standaard cpu-koeler die er bij zat. (mega grote coolblok :|.)

zou misschien zo kunnen zijn.
denk dat ik dat maar is een keer gaat uitproberen (volgende maand salaris).
Je kunt zo testen of het een hitteprobleem is --> kast open en een dikke ventilator er op zetten, kijken of je dan nog dat probleem hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Res-q op 30-03-2005 14:13 ]

en zo is het voorspeld!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 07:38
Ik heb precies dit zelfde probleem gehad. Na de nieuwe drivers te hebben geinstalled zoals hierboven word vermeld is het verdwenen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:25:
volgens mij ligt het aan je videodrivers, krijg je de fout irql is equal or less? dan moet je de 7x.xx drivers installen van nvidia, dan is het probleem weg
zoals ik al zei krijg ik helemaal nergens foutmeldingen of blauwe schermen te zien.
en toch zal ik dan die drivers opzoeken en er op zetten en dan hopen dat het dan weg is.
Res-q schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:13:
[...]

Je kunt zo testen of het een hitteprobleem is --> kast open en een dikke ventilator er op zetten, kijken of je dan nog dat probleem hebt :)
das wel grappig moet ik zeggen, maar inderdaad, het is een makkelijk manier om dat te checken.
ga ik onthouden.

Verwijderd

Topicstarter
dat was niet zo leuk.

ik heb zojuist zoals hierboven gezegd werd de nVidia drivers 71.84 geinstalleerd. De nieuwste die ik kon vinden op nVidia.
Nadat ik deze geinstalleerd had, startte heel mijn pc niet meer op.
Ik kreeg nog wel het schermpje met het balkje wat heen en weer gaat. Daarna werd mijn beeldscherm en videokaart uitgeschakeld en deed hij niet verder opstarten.

Ik heb nu net ontdekt dat deze drivers voor Windows 2000/XP bestemd waren. (<- Macht der gewoonte). Die voor Windows Media Center geschikt waren was de 66.93.
De standaard driver die van de cd-rom komt is 66.72.
Ik installeer 66.93 even. Kijken of dit werkt en hoop dan dat opgelost is.

Drivers 71.84 installeren was geen goed idee.

Verwijderd

En hoe is het nu. Met je computer?

Verwijderd

Je kan proberen de nieuwste Omega drivers te installeren. Het zou misschien kunnen dat het iets met je grafische kaart is; maar probeer ook je temperatuur om laag te doen. 60 graden voor een load CPU is voor diegene die jij hebt eigenlijk te veel. Heb je een goede airflow in de kast? Een goede CPU koeler koelt hem wel een paar graden; maar de airflow in je kast is belangrijker. Succes :)

Verwijderd

60 graden is idd aan de hogekant maar waarom niet gewoon XP PRO ... kans dat het werkt is groter lijkt mij zo.
Pagina: 1