Toon posts:

Dwarsliggende mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
mijn oma vroeg een paar maanden geleden aan mij of ik voor ong. 350 euro een leuke pc kon samen stellen en bouwen voor haar, voor die lieve schat doe ik alles natuurlijk :D
Ik bij de MyCom een leuke pc samen gestelt, prijs altesamen een paar euro over het budget heen, maar dan wel met een iets grotere hd en een iets snellere pc.

Mijn oma heeft niet bepaald een groot luidruchtig ding nodig, dus is mijn keuze gevallen op een barebone, de Asus T2R, aka de Terminator. Afijn, ding leuk ge-installeerd, alle programmatjes erop, etc. Windows XP erop, draaide perfect. Totdat ze me dood leuk vertelde dat ze windows 98se moest hebben voor haar computer klasje :? Naja, oma's wil is wet natuurlijk, dus zo gezegd, zo gedaan. Windows 98se erop, en voor we het wisten draaide het systeempje (niet zo trots denk ik) op 98se. En daar begonnen ook meteen de problemen. Mijn oma is de cd kwijt geraakt (in die korte tijd ja) met alle drivers etc. erop, en windows 98se is geen XP, die alles er zelf al op zet als je dat nog niet geregeld hebt. Drivers voor videokaart van internet geplukt, dat was niet echt een probleem, maar ik kan nergens, en dan ook echt nergens audio-drivers voor deze pc vinden :X

De Asus site bied geen oplossing, DriverGuide.com had niks passend voor mij (tenminste, heb niet alles uitgeprobeerd, maar het type nummer staat er niet eens tussen, zegt genoeg lijkt me). Ook met google erg slechte resultaten. Wat mijn vraag bij deze dus is, is er iemand die mij in godsnaam aan deze audio drivers kan helpen? Heb uren lang mijzelf suf-gezocht, zonder enig resultaat, en ik begin nu een beetje kansloos te worden, en mijn oma kan haar frans bauer cd nu niet luisteren :'(

De terminator waar het hier over gaat betreft de volgende:
http://www.asus.nl/products/desktop/t2-r-s/overview.htm

Ik kwam uit op soundmax ofzo, maargoed daar kon ik verder ook niks mee (moet het wel beetje zeker weten he), en zin om een audiokaartje te moeten halen voor haar heb ik ook niet echt, ik wil haar niet nog meer geld uit de zak kloppen, want erg breed heeft ze het al niet...

Sorry voor dit ontzettend lange verhaal, maar als iemand mij hier mee kan helpen ben ik (of iig mijn oma) deze persoon in kwestie ontzettend dankbaar! (jajaa, tweakers danken elkaar altijd al, maar dit gaat nog verder :D).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even verder kijken op de Asus website was dus de boodschap.. Als je bij de download sectie van het product kijkt zie je de Soundmax driver voor Windows NT/2k/XP én 98SE.

De website is wel zeer traag op het moment maar hier is de link:

http://www.asus.com/suppo...ame=AD1888_SE.zip~zaqwedc

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-03-2005 00:37 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

De T2R staat bij Asus niet vermeld als Terminator, maar apart. Welke is het dus? een Terminator (en welke terminator dan?) of de T2R?

Voor de T2R kom ik idd ook op de soundmax drivers uit. Wat bedoel je daar met 'kon ik verder ook niets mee'? Heb je ze geprobeerd te installeren of niet?

Voor de Terminator heb ik eerst het precieze type nodig, de types staan hier vermeld

9800x3d

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 17:13
Hmm, volgens mij heb je dan niet goed gezocht op de website van ASUS :9. Binnen 5 minuten de drivers gevonden bij ze...

SoundMax drivers, klik even door naar Drivers en zie daar, SoundMAX Audio Driver version V5.12.3860 for Windows 98SE. Maak oma een paar euro's armer door eventjes met een 56K lijntje een 1 MB bestandje te downloaden en ze kan haar Frans Bauer CD weer vrolijk door de kamer horen! :P.

Iedereen heeft wel van die momenten waar je 't even gewoon niet "ziet" ;).

edit:

Jeetje, spuit 11; wat zijn we snel deze avond zeg :/...

[ Voor 12% gewijzigd door InsjaHH op 30-03-2005 00:40 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
De T2R is gebaseerd op de ATI RS300 chipset, nogal een exoot dus. De vraag is of je van ATI nog kan verwachten drivers en support te ontwikkelen voor een OS van 7 jaar oud.
Mijn eerste advies zou zijn om er toch Windows XP op te zetten, immers daarmee kun je in principe alles wat met Win98 kan. Desnoods stel je hem in op de classic interface, die lijkt er nog meer op. Als alternatief, als Win98 een keiharde vereiste is, koop een leuk tweedehands P2-tje van een paar tientjes of zo voor je oma om op te oefenen.
Een derde echte die hard tweaker oplossing is om via VMWare te zorgen dat je Win98 compatible hardware emuleert.

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh, ik heb echt alles gezocht, (en die asus site is idd tergend traag), ik zal dit bij het cd'tje erbij kwakken (multi-session) en dan gaat ik dees is ffskes proberen morgen. Zoals InsjaHH als zei, ik denk dat iedereen wel eens van die momenten heeft.

Het ging iig over de t2r, vandaar ook de link naar dat product...
pfoe, hoe voor de hand kan een oplossing zijn zeg _/-\o_
Pagina: 1