[php] Sessie langer dan browser sluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Ik vind de documentatie over sessies langer bewaren erg gering, zo heeft php.net:
http://www.php.net/manual...ion-set-cookie-params.php

Dit zijn welgeteld iets meer dan 10 regels. Verdere documentatie kan ik niet echt vinden. Dit komt waarschijnlijk omdat iedereen gewoon overstapt naar de cookies....

Nu heb ik een login script met sessies en cookies. Sessies voor de users die niet onthouden willen worden en cookies voor die dat wel willen.
Het werkt opzich en is veilig.

Ik hou van nette code, en ik vind een login systeem met alleen sessies dan ook mooier.
Alleen 1 regel van php.net snap ik niet precies:
"The effect of this function only lasts for the duration of the script."

Wat is de "duration of the script" ? Zodra ik de pagina sluit ofzo ? Maar dan zou deze functie eigenlijk geen nut hebben.

Het langer bewaren van sessies, met natuurlijk een ip check en mogelijk random string check, is dat ook veilig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
zodra je de client-browser sluit, zal deze je session-cookies verwijderen

wat je overigens wel kunt doen is een cookie meesturen met daarin het userid en een hash van wachtwoord en evt random getallen, op he tmoment dat je gebruiker dan weer op de pagina komt en het koekje bestaat ,laat je dit controleren door het inlogscript en stuur je de gebruiker automagisch terug naar de gewenste pagina

[ Voor 70% gewijzigd door Helmet op 30-03-2005 00:24 ]

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is niet handiger om dit te gebruiken: http://www.php.net/manual....session-cache-expire.php

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Helmet schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:22:

zodra je de client-browser sluit, zal deze je session-cookies verwijderen
P&W FAQ - PHP
Hier wordt gezegt dat je sessies langer kan bewaren, 30 dagen is het voorbeeld. Dan bedoelen ze toch niet dat iemand 30 dagen zijn browser openhoud ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nee, maar daar hebben ze het ook over cookies. Je wilt een serverside sessie niet eens 30 dagen bewaren, tenzij je dol bent om je server op te gaan blazen.

[ Voor 55% gewijzigd door gorgi_19 op 30-03-2005 00:44 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Worden serverside-sessies niet gewoon aan de client overgedragen dmv temp-cookies...
En Gorgi_19 heeft wel gelijk. 30k bezoekers per maand is ook 30k serverside-sessies die elke keer gevalideerd moeten worden??? LOL

Maar "duration of the script" is : Zolang het script draait ( Dus 1 pageview normaliter ) . Daarom moet je het ook voor session_start zetten. Anders worden je waardes overshreven door session_start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Gomez12 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:21:
Maar "duration of the script" is : Zolang het script draait ( Dus 1 pageview normaliter ) . Daarom moet je het ook voor session_start zetten. Anders worden je waardes overshreven door session_start.
Dit snap ik niet helemaal.. je moet session_start() gebruiken om de sessie opnieuw aan te roepen.. Wat je voor session_start() aan sessievariabelen defineert wordt genegeerd, omdat ze niet in een actieve sessie worden opgeslagen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1