Toon posts:

Bios + opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de volgende 2 heel vervelende problemen waar ik na lang zoeken en proberen niet zelf uit kan komen:
Mijn systeem is een HP D330 P4 2.6GHZ 256MB 40GB.
Probleem 1:
Mijn Bios bevatte een Bios wachtwoord wat ik niet wist dus ik kon mijn Bios niet flashen. Na lang proberen is het eindelijk gelukt. Nu zit er Bios v2.43 op. Het probleem is nu ( eerst ook al ) als ik in de Bios wil komen gaat dat niet, omdat als ik F10 druk wordt het scherm zwart met een paar mededelingen als SETUP enzo maar ik kan nergens op klikken. Het lijkt er op dat mijn Bios Foetsie is. Ik kan hem wel flashen maar het probleem blijft.
Probleem 2:
Dit heeft waarschijlijk met Probleem1 te maken nl als ik de pc opstart dan blijft ie hangen op de HP opstart scherm. Na een paar keer CTRL-ALT DEL te drukken herstart ie en na een paar keer herstart te hebben laadt hij Windows XP zonder problemen.
Ik heb geprobeerd om de batterij uit tehalen en gezocht op de site van HP en op Google maar tot zover heb ik niets bruikbaars kunnen vinden.....
Laat iemand alsjeblieft mij helpen want ik ben ten einde raad. Eventueel via e-mail of zo.( adres is o.pa@wanadoo.nl )
Alvast bedankt!!!!
:'(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Wat gebeurt er als je het oude BIOS weer terugflashed :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de oude niet terug flashen omdat
1 ik heb die niet bewaard en
2 Met de oude had ik hetzelfde probleem
ik denk dat alles ontstond toen ik de Bios wachtwoord probeerde te verwijderen doorgaans met succes maar dat terzijde.
Wat kan er aan de hand zijn???

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

En als je het BIOS reset op de gewone manier :? (Dus niet de batterij eruit halen)

• Stekker eruit
• Aan/uit knop indrukken
• BIOS Resetten d.m.v. jumper of knopje
• Aan/uit knop indrukken
• Stekker erin
• Gaan met die banaan ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al geprobeerd met dezelfde resultaat, dus ik denk dat er iets mis is met de moederbord van me. Zou dat kunnen dat de chip waarin de Bios opgeslagen wordt defect is geraakt??? Want flashen lukt wel ( tenminste ik krijg geen foutmelding als ik hem flash en de nieuwe versie is ook zichtbaar op het scherm).
Ik zie er soms een melding van : CMOS checksum invalid. Ik weet niet precies wat dat betekent maar het klinkt niet al te best. Maar vooral hoe kom ik ervan af???

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee of moet ik het moederbord vervangen?!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:27

lier

MikroTik nerd

Heb je de Smartstart CD ?
Volgens mij moet je de meeste instellingen via deze software instellen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04

• Phince
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-08 15:00
Nieuw batterij-tje geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de batterijteje wel goed is want ik hoef niet elke keer de tijd en datum in te stellen. Het wordt wel ergens opgeslagen dus. Wat is eigenlijk SmartStart en waar kan ik die vinden?

Verwijderd

Topicstarter
ben nu de SmartStart cd aan het downen even kijken wat ie doet...

Verwijderd

Slaat ie de datum ook op als je de stroom stekker uit het stopcontact haalt? :)

Ik heb ook zon probleem gehad alleen dan met een dell-computer. Toen wou ie ook niet doorstartten en bleef ie ook hangen op het startscherm maar, dat kwam doordat ik een USB2.0 hub aangesloten had terwijl de pc maar USB1.1 ondersteunde.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de datum blijft staan in Windows als ik de stroom stekker van de pc haal. In de opstartscherm is geen tijd aanduiding.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet het ernaar uit dat ik mijn mobo moet vervangen???!!!
Pagina: 1