NVIDIA FX5700LE This device cannot start. (Code 10)

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik heb hier het aller vreemdste

In m'n pc heb ik een SATA drive en een IDE. Windows XP staat op de SATA drive, aangezien dit niet helemaal lekker werkt heb ik vandaag ff de IDE schijf geinstalld met windows XP. Later op de dag zette ik m'n SATA drive weer terug. Opeens werkte m'n videokaarten niet meer. De bovengenoemde Pine FX5700E en een Geforce 2MX PCI. Bij gaven de melding 'This device cannot start. (Code 10)'. Wanneer ik nu de windows van de IDE schijf opstart dan werkt het wel.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
1) Alle PCI kaarten eruit
2) moederbord gereset
3) De nieuwste drivers gedownload vanaf de nvidia kaart
4) Kaart geuninstalld bij de device manager

Ik heb de search gebruikt maar kon ook geen bruikbare dingen vinden

Ik merk dat het beeld traag gaat bv bij het scrollen.

Iemand een suggestie?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zit je Sata controller en je videokaart misschien op dezelfde IRQ en als die dus connected is dan werkt het niet meer. Kwestie van irq instellingen wijzigen in het bios moet afdoende zijn :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• muis|IA
Turkish schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:09:
Zit je Sata controller en je videokaart misschien op dezelfde IRQ en als die dus connected is dan werkt het niet meer. Kwestie van irq instellingen wijzigen in het bios moet afdoende zijn :)
Ik kon alleen weinig vinden over 't irq van een sata controller in m'n bios (heb een P4P800S-X)

ohja, en als ik m'n IDE schijf als primary zet zodat die dus daarvan opstart dan bestaat het probleem niet

[ Voor 14% gewijzigd door muis|IA op 30-03-2005 00:14 ]

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• muis|IA
ik zie nu dat wanneer ik m'n videokaart uit m'n systeem gooi (bij de device manager). Dan m'n pc opnieuw opstart en de drivers op nieuw installeer .... dat ie het dan wel doet nadat ik 1malig m'n resolutie heb aangepast.

Wanneer ik vervolgens moet dan zie ik weer het uitroepteken en werkt het niet meer :?

Edit:
Wanneer ik de "hardware acceleration" helemaal naar links schuif dan loopt m'n beeld wel weer soepel, maar het uitroepteken blijft bij m'n videokaart staan

[ Voor 25% gewijzigd door muis|IA op 30-03-2005 03:46 ]

• muis|IA
* schopje *

iemand nog een idee :?

Verwijderd

Heb je geprobeerd windows opnieuw op die S-ATA schijf te installeren?? Bij de installatie van windows wil er ook nog wel eens corruptie optreden (ja, ervaring mee, mijn graka deed het toen ook niet)
Pagina: 1