Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb momenteel een audigy 2 ZS geluidskaart in combinatie met een 5.1 550 Creative geluidssysteem. Dit klinkt al aardig goed, maar het kan nog altijd beter en nu dacht ik ofwel de speakers ofwel de geluidskaart up te graden naar een respetievelijke Audigy4 of Creative gigaworks 750. Welke van de 2 upgrades zou heb meeste positieve invloed hebben op mijn geluid?

Eventueel nog andere suggesties om nog beter geluid te creëren? Mijn pc is zowel stereo, divxspeler als tvtuner, dus ik hecht meer waarde aan beeld dan aan geluid ;)

Bedankt voor de suggesties

(Heb reeds gezocht naar audigy4 - vragen op dit forum, echter zonder succes )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik persoonlijk denk dat een overstap naar de Audigy4 een niet noemenswaardig kwaliteitsverschil met zich mee zal brengen. Als je over witl stappen voor de kwaliteit dan zou ik als ik jou was gaan denken aan de meer professionele geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke kaart is dan nog beter en professioneler? Bestaat zoiets voor de pc? Alvast bedankt voor de reply . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn genoeg professionelere kaarten zoals die van M-Audio of de duurdere Terratecs.
Betere speakers zullen echter een veel grotere positieve invloed hebben op de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik zou je aanraden om eens echte speakers te gebruiken i.p.v. pc speakers. De pc speakers klinken meestal best wel aardig, maar zelfs een goedkoop hifi setje aansluiten klinkt meestal al beter. Of dit door de grootte van de speakers komt, het vermogen, de kwaliteit.... geen idee. Ik weet alleen dat toen ik mijn hifi set op mijn geluidskaart aansloot het plots stukken beter klonk en ik heb echt het goedkoopste van het goedkoopste op hifi gebied.

Tip: als je een CRT monitor hebt mag je die speakers er niet vlakbij zetten anders kan je je monitor mollen. TFT is geen probleem.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En het ligt natuurlijk ook aan de toepassing. als je het om te gamen gebruikt dan heeft zo`n proffesionele kaart weer weinig zin, omdat er vaak geen codecs voor EAX etc. opzitten. En misschien is het, zoals al eerder gezegd, een beter idee om te kijken of je je speakers niet kunt upgraden ipv de kaart. De speakers moeten het tenslotte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zouden dan nog betere speakers zijn voor de pc? Zijn er pc speakers die de kwaliteit van een degelijke hihi-set hebben? Zou de S750 al een duidelijk, hoorbaar verschil zijn met de tweaters, extra speakers en sterkere subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trasos schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:08:
En het ligt natuurlijk ook aan de toepassing. als je het om te gamen gebruikt dan heeft zo`n proffesionele kaart weer weinig zin, omdat er vaak geen codecs voor EAX etc. opzitten. En misschien is het, zoals al eerder gezegd, een beter idee om te kijken of je je speakers niet kunt upgraden ipv de kaart. De speakers moeten het tenslotte doen.
De laatste tijd heb ik geen enkele game meer op mijn systeem. Het is dus voor dvd's, tv en muziek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat een onzin... overstap van een Audigy2ZS naar een Audigy4 is ZO een miniem verschil die jij ABSOLUUT niet gaat horen op je pc speakertjes... ik zou dat geld investeren in een goede versterker en speakers en met een zilverkabel aansluiten op je 2ZS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er dan versterkers voor pc systemen? Alvast bedankt voor alle reply's, ben er al heel wat wijzer uit geworden. Had niet direct verwacht dat een upgrade van de geluidskaart veel invloed zou hebben, heb al heel wat reviews gelezen en elke reviewer is er van overtuigd dat de kaart wel degelijk zeer mooi geluid levert, maar dat voor het kleine verschil met zijn voorgangers de hoge prijs niet waard is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: hou die Audigy 2ZS, koop voor 200 euro 2 Dali Concept 1's of iets dergelijks en koop van de overgebleven pak em beet 150 á 200 euro een (waarschijnlijk 2e hands) receiver met digitale ingang.
Sluit het digitaal aan en je speelt elke pc-speakerset weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ga ik dat digitaal aansluiten, de geluidsset heeft geen digitale uitgang ( heb niet de audigy 2 ZS pro he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:21:
Tip: hou die Audigy 2ZS, koop voor 200 euro 2 Dali Concept 1's of iets dergelijks en koop van de overgebleven pak em beet 150 á 200 euro een (waarschijnlijk 2e hands) receiver met digitale ingang.
Sluit het digitaal aan en je speelt elke pc-speakerset weg.
en wil je echt stampen leg je er voor 200 euro een woofer onder...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat doe ik dan met mijn surroundsysteem? Weggooien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

verkopen :D?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik geen surroundsysteem meer en dat zou ik toch nog willen behouden voor films. Een versterker leek me wel een goed ideetje, zijn deze betaalbaar als je surround optie wilt hebben? :p
Dan moet ik dat ook nog wel zien te regelen om dat aan te sluiten op de rest van heel het gedoe. . . :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
In principe kunnen alle speakers op de pc, zolang er maar zonodig een goede versterker tussen zit. ik weet niet hoe het met dvd's zit, maar voor muziek is mijn ervaring dat het logitech 640 setje van mijn broertje minder lekker geluid geeft dan mijn goedkope JVC stereo aangesloten op de pc. als je waarde hecht aan 5.1 geluid voor films moet je eens een beetje rondkijken, want er zijn hier genoeg tweakers die zoiets opgebouwd hebben uit gewonen hifi speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fungeert de subwoofer in zo'n set niet als versterker? Alle kanalen vertrekken vanuit de subwoofer, zou ik de geluidskaart op een versterker kunnen aansluiten en van hieruit de speakers kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Die geluidskaart upgrade zou ik sowiezo niet doen, want je heb al een high-end geluidskaart. Die "5.1 550 Creative" boxen, is dat Het MegaWorks® THX® 5.1 550-luidsprekersysteem? Dat is al een erg sterk speakersysteem, de gigaworks zijn wellicht iets beter doordat ze extra tweeters hebben, maar verwacht zeker geen groot verschil.

Als je echt een grote stap wilt maken, dan moet je aan de duurdere hifi speakers denken met aparte 5.1 receiver. Maar qua prijs/kwaliteit ben je beter uit met je megaworks set omdat die al een goede versterker heeft ingebouwd. Maak vooral niet de fout om een instap-level DVD surround systeem te kopen, want dat klinkt veel minder dan je MegaWorks.

Nog iets: Als je PCI Express hebt, dan zou ik komend jaar eens in de gaten houden wat Creative (of ander merk) hiervoor gaat uitbrengen. Wellicht biedt de nieuwe bus ook betere mogelijkheden voor bijvoorbeeld EAX en grote soundfonts.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat moet je met een sub. als je goede speakers koopt ;) bespaard ook weer geld. Geef mij liever 2 zuilen voor en 2 kleinere speakers achter... zo is het bij mij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tyrian schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:39:
Die geluidskaart upgrade zou ik sowiezo niet doen, want je heb al een high-end geluidskaart. Die "5.1 550 Creative" boxen, is dat Het MegaWorks® THX® 5.1 550-luidsprekersysteem? Dat is al een erg sterk speakersysteem, de gigaworks zijn wellicht iets beter doordat ze extra tweeters hebben, maar verwacht zeker geen groot verschil.

Als je echt een grote stap wilt maken, dan moet je aan de duurdere hifi speakers denken met aparte 5.1 receiver. Maar qua prijs/kwaliteit ben je beter uit met je megaworks set omdat die al een goede versterker heeft ingebouwd. Maak vooral niet de fout om een instap-level DVD surround systeem te kopen, want dat klinkt veel minder dan je MegaWorks.

Nog iets: Als je PCI Express hebt, dan zou ik komend jaar eens in de gaten houden wat Creative (of ander merk) hiervoor gaat uitbrengen. Wellicht biedt de nieuwe bus ook betere mogelijkheden voor bijvoorbeeld EAX en grote soundfonts.
Een instap - level DVD surround systeem zou ik zeker niet kopen hoor, het is inderdaad het MegaWorks® THX® 5.1 550-luidsprekersysteem. Op zich vind ik deze set wel zeer degelijk klinken hoor, maar er zijn een aantal zaken die mij toch nog wat dwarsliggen. Zo vind ik dat deze set pas echt goed begint te klinken nadat hij 2-3 uurtjes gespeeld heeft, de bass gaat bij sommige liedjes uitstekend en bij andere is hij dan weer te overweldigend. De set is ook door heel het huis hoorbaar, ook al staat hij niet luid, waaraan dit ligt, weet ik ook niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:23:
Hoe ga ik dat digitaal aansluiten, de geluidsset heeft geen digitale uitgang ( heb niet de audigy 2 ZS pro he ;)
Volgens mij heb je gewoon een digitale uitgang op die kaart.

Je kan je surroundset houden (voor dvd's altijd leuk) en daarnaast een leuke stereoset samenstellen voor muziek... dan heb je gauwer wat leuks dan wanneer je moet doorsparen voor zes goede speakers.

edit: * John_Glenn heeft het goedkoper opgelost en een sjieke hoofdtelefoon uitgezocht

[ Voor 9% gewijzigd door John_Glenn op 30-03-2005 00:51 ]

Pagina: 1