In een serveromgeving is een aantal werkgroepen gedefinieerd. Probleem is nu alsvolgt. twee computers zijn lid van dezelfde wekgroep. Als ik die werkgroep vanaf een derde computer bekijk, zie ik staat maar 1 en dezelfde pc als lid van die werkgroep. Beide computers zijn identiek. Enig verschil is dat de ene machine op Web Edition draait (deze is zichtbaar in de werkgroep) en de andere machine op Standard Edition (niet zichtbaar). Hoe of wat kan dit zijn? Als ik vanaf de stabdard machine de werkgroep bekijk zie ik ook alleen de eigen machine en niet de overige werkgroepen op het netwerk. Kan de machine overigens wel gewoon via een share o.i.d. benaderen. Iemand enig idee, ik ben er ontzettend mee geholpen.
2 woorden: master browser
servers opstarten en gewoon even geduld hebben, ze verschijnen vanzelf
A wise man's life is based around fuck you
Was het maar waar ErikErik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:26:
2 woorden: master browser
die 2 woorden bieden je alvast houvast met een goeie Googlesearch.
Ook kan 't nuttig zijn je in te lezen hoe MS's Network Browsing werkt. Soms kan het wel 57 minuten duren voordat je een wijziging ziet namelijk (en hoe dat komt kan je in de online docs goed vinden
)
Ook kan 't nuttig zijn je in te lezen hoe MS's Network Browsing werkt. Soms kan het wel 57 minuten duren voordat je een wijziging ziet namelijk (en hoe dat komt kan je in de online docs goed vinden
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ga toch echt maar eens met je masterbrowser aan het spelen en troubleshooten. Deze bouwt namelijk je network neighborhood op. zie ook Troubleshoot your masterbrowser
titel een klein beetje aangepast:
[server 2003] geen werkgroep > [2003] Zie sommige computers in de werkgroep niet*
[server 2003] geen werkgroep > [2003] Zie sommige computers in de werkgroep niet*
Het rare is dat alle machines wel gewoon via een UNC pad benaderd kunnen worden, maar niet allemaal in de betreffende werkgroep weergegeven worden. Gisteren ineens stonden alle computers netjes in de werkgroep. Maar na een herstart van de verschillende machines is een deel nog maar zichtbaar in de netwerkomgeving. Is het trouwens mogelijk het browsen door een werkgroep te versnellen.
Volgens mij lees je niet wat hierboven gepost wordt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1