[9800 Pro] Molex zit vast -_-'

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 16:32

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik heb een Sapphire 9800 pro met daarin een molex stekkertje van mijn CM Centurion 5 case. Dat molex stekkertje is een soort splitter: je steekt er een molex in en je houdt een molex + een fan over. Beetje slecht uitgelegd, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.
De kaart is passief gekoeld met een Zalman 80C-HP. De optionele fan zit er niet op. De koelblokken worden loeiheet, maar dat is prima. Probleem is dat ik de molex niet meer uit de kaart getrokken krijg 8)7

Zou het zo kunnen zijn dat de molex lichtjes aan de ingang van de kaart is vastgesmolten? Ik heb het stekkertje namelijk al veel vaker losgehaald, en dan gaf hij veel minder weerstand dan nu.

En nog een vraagje: kun je een kaart kapottrekken als je te hard aan de molex ingang trekt? :/

TabCinema : NiftySplit

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 23:30

Technicality

Vliegt rechtsom...

Het spul smelt idd wel vrij makkelijk (cablemeshen = kloten met heatschrink) maar tenzij je heatsink héél dicht op de molex zit lijkt het me sterk. In principe kun je alles kapottrekken, maar ik denk dat je, als je al iets sloopt, je het wel weer terug kan solderen. anders gewoon molex afknippen en aan een female hangen? Via inet die klemmetjes en het stukkie plastic halen... Ziet er alleen wel minder mooi uit.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Mijn broer had dat ook. Gelukkig had hij een T-Splitter ervoor zitten zodat de T-Splitter makkelijk losgemaakt kon worden. Je krijgt dan een Radeon 9800 Pro met vaste powerkabel zegmaar :).

Misschien kun je die powerkabel wat heen en weer wrikken :?. Let wel op dat je de molex connector niet van de kaart zelf afbreekt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 15:04

aapelite

Do the kirby!

Ik heb dit ook gehad met zon zelfde koeler. Zelf heb ik een beetje ertussen gepulkt met een schroevendraaier om het wat losser te krijgen en dan wrikken. Wel oppassen dat je het ding niet lostrekt van het PCB, want soms begon het toch best dicht in de buurt ervan te komen ( de plastic nopjes that is :) ) suc6 ermee iig.