Toon posts:

Athlon xp 2500+ wordt herkend als sempron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na herhaaldelijk gezocht te hebben (google alswel got search) heb ik nog steeds geen antwoord gevonden op mijn vraag;

Hoe kan het dat mijn xp 2500+ gezien wordt als een sempron? :? Overclocken/onderclocken verandert niks aan dit probleem hij wordt alleen maar hoger of lager 2000+ sempron/3200+ sempron. Het rare is dat hij toch echt geboren is als een xp barton. Ik heb geen biosupdate gedaan die dit ten gevolge kon hebben. Een sexchange lijkt me ook niet het geval >:) . Alle cpu programmaatjes geven aan dat het een sempron is...... 8)7

Ik heb by the way een Msi K7N2 delta moederplankje

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Heb je de changelogs van de bios'en gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:17:
Heb je de changelogs van de bios'en gecheckt?
Uhm.... ik wil ze met alle plezier checken, maar ik weet even niet waar je het over hebt.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

en wat voor specs geven die 'cpu programmaatjes' over jouw Barton 2500+? Dus FSB, MP, L2 cache etc.

Als die details gewoon kloppen dan lijkt mij de naamgeving in je software niet zo belangrijk; hij doet zijn werk dan net als elke andere Barton 2500+....

9800x3d

Verwijderd

Het rare is dat hij toch echt geboren is als een xp barton.
Hoe weet je dat zo zeker?
Wat is de code op de processor?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:38:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker?
Wat is de code op de processor?
Omdat ik de processor gekocht heb op het moment dat sempron een niets zeggende naam was.

Het maakt inderdaad weinig uit want de specs zijn nog wel het zelfde qua cache etc. Ik vindt het gewoon raar hoe opeens die sempron er in sloop...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als het een Xp 2500+ is, dan heb je een Barton core met 512 kB L2-cache. Check dus ff in die cpu-identification proggies of dat ook zo aangegeven is. Er zijn maar weinig semprons die evenveel L2-cache hebben (meestal hebben ze maar 256 kB); alleen de sempron 3000+ blijkbaar (zie de K7 spec sheet op BalusC's site http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html). Hoe zit het met je core voltage trouwens? Bij een Xp 2500+ is dat 1.65V, bij een Sempron is dat 1.6V.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:30:
[...]

Uhm.... ik wil ze met alle plezier checken, maar ik weet even niet waar je het over hebt.
Bij de bios'en staat er meestal een txt-file waarin allerlei info staat over wat er aanpast is in een bepaalde versie. Als daar ergens staat "fixed bartons die herkent worden als semprons bug"...
Pagina: 1