Media Player Classic, unrecognized switch icm Real Player

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
In eerste instantie heb ik Media Player Classic geinstalleerd. Dit programma heeft nooit goed gewerkt. Na het openen van een media bestand crashte het direct. Hier heb ik verder nooit echt aandacht aan besteed. Nu heb ik om rmvb bestanden af te spelen toch maar Real Player geinstalleerd. De installatie ging goed, maar het programma start niet op. Het volgende scherm verschijnt dan, maar ook van tijd tot tijd.
Afbeeldingslocatie: http://www.timschuhmacher.nl/dump/RealMediaPlayerError.gif
Uninstallen van RealPlayer of Media Player Classic lukt ook niet: "Uninstaller component missing". Nu heb ik in het register al gezocht waar bijvoorbeeld die Media Player Classic regelmatig aan geroepen wordt. Het is ook geen service.

Eigenlijk wil ik rmvb afspelen, maar ik ben ook al geholpen met het uitschakelen van het automatisch starten van Media Player Classic wat de bovenstaande foutmelding geeft.

• Tim Schuhmacher
Ik ben toch nog wel erg benieuwd of iemand hier wat van weet?

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 15:20
Eigenlijk wil ik rmvb afspelen, maar ik ben ook al geholpen met het uitschakelen van het automatisch starten van Media Player Classic wat de bovenstaande foutmelding geeft.
misschien in je msconfig?

start >> run >> "msconfig"

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je Real files wil afspelen, kun je met MPC wel afspelen. Maar het doet niet zomaar.
Je hebt dan Realmedia Alternatieve nodig. Hiermee hoef je niet meest gehate Real player installeren en alles werkt no problemo.

Anders een heel codecpack nemen welke Real en Quicktime codecs bevatten.
Hier kan ik alles gewoon vanuit MPC doen. Je kan niet zomaar de normale codecs van Realmedia Player nemen, denk ik, is niet goed op gerekend.

Anders pak je b.v. Zoomplayer, die gaat in sommige gevallen iets beter.

• Tim Schuhmacher
Real Alternative had ik al samen met MPC geinstalleerd. Juist omdat dat niet werkt heb ik toch maar voor Real Player gekozen (gedwongen te kiezen). Met als gevolg het bovenstaande probleem. Uninstallen van Real Player wil dus niet - en ik krijg dus om een vast tijd het schermpje zoals die in mijn startpost staat.

Ik heb al in msconfig gekeken en daar word alleen realsched genoemt. Die geeft niet die foutmelding.

zoomplayer is geen oplossing voor het probleem