Ik ben thuis bezig met het in elkaar zetten en goed werkend krijgen van een pc, alleen ik loop tegen een aantal problemen aan:
• De hdd led werkt niet, hij gaat alleen heel ff aan als ik hem net aandruk. Volgens de manual is hij goed aangesloten.
• De onboard audio krijg ik niet werkend, het installeren van de drivers gaat perfect in Windows 2000 maar vervolgens kan ik geen enkel geluid afspelen. In DirectX diagnostics geeft hij aan dat er geen driver is
Maar geeft wel aan dat er een geluidsapparaat is
In Windows XP resulteerd het installeren van de drivers in een blauw scherm (hij word gewoon automatisch herkend in XP). Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb gezien dat hij dezelfde IRQ deelt als twee andere dingen.
• Om het voorgaande probleem proberen te omzeilen heb ik er een Soundblaster 128pci ingezet, en de onboard audio uitgezet in de BIOS. Die installeerd ook gewoon (word automatisch herkend in 2000 en XP). Die gaat wel geluiden afspelen maar dan hoor ik niets
• De floppy drive werkt niet. Hij is goed aangesloten, het lampje gaat branden als ik de diskette benader maar hij doet verder niets. Bij het opstarten krijg ik Drive A: Error
De specs:
• MSI MS-6309 moederbord
• Intel Celeron 700 Mhz processor
• 320 MB geheugen
Ik hoop dat iemand me kan helpen hier
Vertel me aub niet dat het moederbord naar de klote is
Alvast bedankt
• De hdd led werkt niet, hij gaat alleen heel ff aan als ik hem net aandruk. Volgens de manual is hij goed aangesloten.
• De onboard audio krijg ik niet werkend, het installeren van de drivers gaat perfect in Windows 2000 maar vervolgens kan ik geen enkel geluid afspelen. In DirectX diagnostics geeft hij aan dat er geen driver is
• Om het voorgaande probleem proberen te omzeilen heb ik er een Soundblaster 128pci ingezet, en de onboard audio uitgezet in de BIOS. Die installeerd ook gewoon (word automatisch herkend in 2000 en XP). Die gaat wel geluiden afspelen maar dan hoor ik niets
• De floppy drive werkt niet. Hij is goed aangesloten, het lampje gaat branden als ik de diskette benader maar hij doet verder niets. Bij het opstarten krijg ik Drive A: Error
De specs:
• MSI MS-6309 moederbord
• Intel Celeron 700 Mhz processor
• 320 MB geheugen
Ik hoop dat iemand me kan helpen hier
Vertel me aub niet dat het moederbord naar de klote is
Alvast bedankt