Vage problemen bij in elkaar zetten pc

Pagina: 1
Acties:

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik ben thuis bezig met het in elkaar zetten en goed werkend krijgen van een pc, alleen ik loop tegen een aantal problemen aan:

• De hdd led werkt niet, hij gaat alleen heel ff aan als ik hem net aandruk. Volgens de manual is hij goed aangesloten.

• De onboard audio krijg ik niet werkend, het installeren van de drivers gaat perfect in Windows 2000 maar vervolgens kan ik geen enkel geluid afspelen. In DirectX diagnostics geeft hij aan dat er geen driver is :/ Maar geeft wel aan dat er een geluidsapparaat is :X In Windows XP resulteerd het installeren van de drivers in een blauw scherm (hij word gewoon automatisch herkend in XP). Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb gezien dat hij dezelfde IRQ deelt als twee andere dingen.

• Om het voorgaande probleem proberen te omzeilen heb ik er een Soundblaster 128pci ingezet, en de onboard audio uitgezet in de BIOS. Die installeerd ook gewoon (word automatisch herkend in 2000 en XP). Die gaat wel geluiden afspelen maar dan hoor ik niets B)

• De floppy drive werkt niet. Hij is goed aangesloten, het lampje gaat branden als ik de diskette benader maar hij doet verder niets. Bij het opstarten krijg ik Drive A: Error

De specs:

MSI MS-6309 moederbord
• Intel Celeron 700 Mhz processor
• 320 MB geheugen

Ik hoop dat iemand me kan helpen hier :>

Vertel me aub niet dat het moederbord naar de klote is :P

Alvast bedankt

Verwijderd

Spint de HD wel op als je de IDE kabel niet aansluit?

En als je in je BIOS kijkt staat onboard audio wel aan?

Floppy drive kabel zit waarschijnlijk niet goed aangesloten. Heb je geprobeerd de kabel met de rode streep bij de kant van het eentje op het moederbord en op de floppydrive te doen en de kabel eens om te draaien?(andere kant aan het moederbord)

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:00:
Spint de HD wel op als je de IDE kabel niet aansluit?

En als je in je BIOS kijkt staat onboard audio wel aan?

Floppy drive kabel zit waarschijnlijk niet goed aangesloten. Heb je geprobeerd de kabel met de rode streep bij de kant van het eentje op het moederbord en op de floppydrive te doen en de kabel eens om te draaien?(andere kant aan het moederbord)
Vreemd genoeg hoor ik die hele schijf niet (Het is een 40GB Maxtor), ook niet als ik mijn oor ernaast houw :/ Het lijkt idd net of ie het niet doet maar ik heb al een paar keer windows erop gezet.

De onboard audio heb ik al een aantal keren aan en uit gezet jah. (Uitgezet om die SB128 te proberen).

Ook met die floppy-drive heb ik al geprobeert, ik heb alle combinaties die mogelijk zijn bij aansluiten geprobeerd 8)7 (Trouwens als ik op de floppyaansluiting op het moederbord kijk missen er 3 pinnetjes :?)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat de onderdelen 100% zijn? Heb je ze getest in een andere pc?

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:38:
Weet je zeker dat de onderdelen 100% zijn? Heb je ze getest in een andere pc?
Alle onderdelen deden het op een ander moederbord prima, ik heb van deze pc alleen het moederbord, geheugen en processor vervangen. Het moederbord had ik nog liggen, geheugen en processor heb ik gekocht.

De harde schijf spint pas op als de bios hem ziet heb ik gemerkt net.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou het harde schijf ledje zal me een worst wezen, daar ga ik me niet in verdiepen. Maar de floppy drive is dus 100%? Heb je een andere kabel getest?

Oh ja, voor het geluid: MSI 6309 met onboard sound (Maar deze had je zelf zeker ook al gevonden)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

volgens mij hoort er maar 1 pinnetje te ontbreken op het moederbord :'( anders ff andere floppy drive proberen, en wanneer gebruik je in deze tijd nog een floppy?? USB stick is veel beter, Voor je hdd led: sluit het kabeltje eens andersom aan op het mobo, anders is je ledje gewoon dood. Voor je audio probeer eens de nieuwste bios te flashen of kijk welke chipset de geluidskaart heeft en zoek dan drivers ervoor op internet :9 , en heb je je boxen/versterker wel aan staan :P :? En waarom heb je geen pentium 3 gekocht inplaats van een celeron 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door vingerfrits op 31-03-2005 18:15 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
De floppy drive doet het inmiddels :{ Gewoon opeens :{

De hdd led begint zoals ik eerder al zei heel ff te knipperen als ik de pc aanzet. Als ik de connector andersom doe doet ie helemaal niets :P

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik vraag het maar: Als je die externesoundcard aansluit, doe je dan ook het speaker-plugje in de groene van die kaart, niet dat je hem op je onboard laat zitten ofzo :X

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
pierre-oord schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:45:
Ik vraag het maar: Als je die externesoundcard aansluit, doe je dan ook het speaker-plugje in de groene van die kaart, niet dat je hem op je onboard laat zitten ofzo :X
Tuurlijk doe ik dat (8> maar dat helpt dus niet ofzo, Als ik dan een geluid afspeel zegt ie dat er een probleem met m'n geluidsapparaat is. Maar hij is gewoon normaal geinstalleerd. En werkt correct volgens apparaatbeheer.

[ Voor 21% gewijzigd door babbaloerie op 02-04-2005 09:55 ]

Pagina: 1