Toon posts:

Probleem met netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik last van een slechte netwerkverbinding. Ik heb 2 computers in een netwerk met elkaar verbonden door middel van een paar utp kabels en een router + modem. In eerste instantie had ik 1 kabel van 10 meter tussen mijn laptop en de router, dit ging altijd goed maar sinds ik er een extra kabel van 7 meter met een koppelstukje bij aan heb gezet heb ik een probleem.

Wanneer ik m'n laptop opstart krijg ik het bericht dat er een beperkte of geen netwerkverbinding is, dit had ik tot die tijd nog niet gehad. Maar het gekke is dat wanneer ik de netwerkkabel er een keer opnieuw in doe het bericht verdwijnt en er wel een gewone netwerkverbinding tot stand is gebracht.

Omdat er aan programma's of firewall in de tussentijd niets is veranderd denk ik dat het toch aan de utp kabel ligt of hebben jullie een ander idee?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

koppelstukjes zijn vaak de boosdoeners. Kan net zijn dat er ergens net goed contact wordt gemaakt en dat daarom er geen DHCP adres wordt verkregen. Wat je ook kan proberen is in je laptop in cmd ipconfig /renew te tikken en te kijken of je dan ook gewoon kan werken.
Oplossing zou dan zijn om 1 kabel van 17 meter te gebruiken (zelf maken)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Het zou goed kunnen dat het aan een koppelstukje ligt, ik heb vrijdag een nieuw koppelstukje gehaald maar het is nog steeds niet helemaal verholpen. Al wel wat minder problemen dan hiervoor maar het gaat niet vlekkeloos...

Is het moeilijk om zelf 2 utp kabels aan elkaar te maken of is er nog een andere oplossing?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Als je het koppelstukje uit kunt sluiten zou ik 1 van de kabels/stekker verdenken. Sluit de zaak eens aan gebruikmakend van 1 kabel, zo kun je pinpointen welke de oorzaak van je probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dit geprobeerd en ik ben er toch wel vrij zeker van dat het probleem ligt in het koppelstukje.