Toon posts:

Pingen van @home naar @home werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

Wanneer ik bij een bekende achter de pc zit, met het IP adres 82. etc etc. kan ik niet pingen naar mijn eigen adres, dit is ook een 82. etc etc nummer.

Beide verbindingen lopen via een router,

De ene is een hardwarematige router de andere eentje met Smoothwall.

Verder weet ik zo geen informatie te geven om het duidelijker te maken, maar vragen zijn welkom.

Iemand enig idee???

Verwijderd

Het schijnt zo te zijn dat @Home het niet toestaat om verbindingen aan te gaan met mensen die op hetzelfde gateway aangesloten zijn, misschien dat dat het is:
@Home heeft het rechtstreekse contact tussen gebruikers op dezelfde gateway (500 à 1000 abonnees) onmogelijk gemaakt om veiligheidsredenen (die zij niet verder toe willen lichten). Het gevolg hiervan is dat programma's die gebruik maken van directe verbindingen niet direkt gebruikt kunnen worden.

Het is gelukkig wel op te lossen.

In de voorbeelden die hieronder gegeven worden, ben ik uitgegaan van de situatie bij één specifieke @Home abonnee. Natuurlijk zijn is de gateway niet bij iedereen hetzelfde, dus gebruik altijd de gegevens van de eigen verbinding en niet die uit onderstaande voorbeelden. Alle gebruikte gegevens uit de voorbeelden staan in onderstaande tabel genoemd. Laat je hierdoor niet afschrikken. Windows-gebruikers hebben alleen de gateway en de IPnrs van andere @Home abonnees op dezelfde gateway nodig.
Meer: Troublesathome- problemen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 22:14 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke (fout)melding krijg je?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:16:
Welke (fout)melding krijg je?
Time-out

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:12:
Het schijnt zo te zijn dat @Home het niet toestaat om verbindingen aan te gaan met mensen die op hetzelfde gateway aangesloten zijn, misschien dat dat het is:

[...]

Meer: Troublesathome- problemen
Mmm nogal belachelijk, maar ik zal onderstaande informatie eens doornemen.

Verwijderd

Als ik mensen ping die op dezelfde gateway aangesloten zijn, krijg ik ook een time-out en dat ligt als het goed is niet aan mijn router/modem etc. Dus ik denk dat het met die beperking van @Home te maken heeft. Wel raar trouwens.

• Ali Salami
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 17:08
Even een schop. Ik heb dit, sinds de wijziging van een ipnummer van de ander, ook. Nu wil ik dit .bat bestandje wel gebruiken, maar die kan als ik het zo lees alleen voor gewone pc's gebruikt worden. Ik wil echter verbinding maken met de server van iemand, die aan een router achter de modem hangt. Het gaat om een linux-server, waarbij ik voor testdoeleinden zowel internetpagina's op wil halen als wil wegschrijven. Zijn er hiervoor toch mogelijkheden? :)
Pagina: 1