Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition
Verwijderd
Je wilt dus een 'select niks', en daar wil je nog iets aan koppelen?
Leg 's uit wat de bedoeling is, en wat je zelf al geprobeerd hebt? ((TM) GoT
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Welke sql-server en versie nrs zijn zo af en toe toch best wel makkelijk ( alhoewel overbodig, want staat in genoeg faqs etc. )
Versie 4.1 ja. Maar ik betwijfel of een subquery mogelijk is in de limit clause.Gomez12 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:55:
Inderdaad subquery's en zijn perfect mogelijk in sql. Alleen mysql heeft er problemen mee ( pas beschikbaar vanaf versie 4.1 dacht ik )
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
* Gomez12 vraagt zich dan weer af of de TS wel goed heeft nagedacht over wat hij wil doen. Ik had de TS niet helemaal goed gelezen, maar ik vraag me ook af wat het nut is van het limitten van dbase output per user, dit helpt volgens mij zo ongeveer elk cache-systeem om zeep. Verstandiger is in mijn optiek om of standaard 100 results uit mysql op te halen en dit cachen en dan via php en de gebruikerssettings de juiste gegevens hieruit te halen of max 10 mogelijkheden te geven en deze te gaan cachen.-NMe- schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:27:
[...]
Versie 4.1 ja. Maar ik betwijfel of een subquery mogelijk is in de limit clause.
Limitten op een variabel aantal lijkt mij niet een van de verstandigste dingen om te gaan doen ( of het moet gaan om iets wat heel groot kan worden ( kijk naar topics hier ))
Alhoewel ik dan denk dat het makkelijker is om de user-pref in een sessie variabele op te slaan en het hier uit te halen ( vanwege het hoge gebruik )
[ Voor 9% gewijzigd door Gomez12 op 29-03-2005 23:49 ]
React doet het ook, volgens prefs het max. aantal berichten/topics per pageview limiteren? Ik zie het probleem met de caching niet, de query is repeatable en dus cacheable.Gomez12 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:48:
[...]
* Gomez12 vraagt zich dan weer af of de TS wel goed heeft nagedacht over wat hij wil doen. Ik had de TS niet helemaal goed gelezen, maar ik vraag me ook af wat het nut is van het limitten van dbase output per user, dit helpt volgens mij zo ongeveer elk cache-systeem om zeep.
Ik kan me ook niet voorstellen dat subqueries in alle clauses toegestaan zouden zijn behalve de limit-clause to be honest, alhoewel ik daarbij wel het voorbehoud maak natuurlijk dat het nog steeds over MySQL gaat
Pure gok omdat ik niet in source van react kan kijken, maar ik denk dat max van 10 topics bij myreact item links ook wel een reden heeft. En over topics per pageview dit is toch al zo'n uitzondering ( zoveel topics / zoveel reacties ) dat het al een andere caching nodig heeft. Maar bv www.tweakers.net en dan het got blokje refresht volgens mij ook maar 1x per 5 sec met 5 regels puur vanwege caching / performance.... Bij tweakers.net / prefs kan ik (volgens mij ) nergens opgeven hoeveel headlines ik hierin wil zien.curry684 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:55:
[...]
React doet het ook, volgens prefs het max. aantal berichten/topics per pageview limiteren? Ik zie het probleem met de caching niet, de query is repeatable en dus cacheable.
Ik kan me ook niet voorstellen dat subqueries in alle clauses toegestaan zouden zijn behalve de limit-clause to be honest, alhoewel ik daarbij wel het voorbehoud maak natuurlijk dat het nog steeds over MySQL gaat
En als ik post van TS zo zag had ik meer het idee dat het over een pagina ala myreact ging dan over een topicslist.
Maar ff ontopic. Het hangt erg af van de mysql versie ( zie http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/subquery-errors.html en dan de 1e error, werkt niet in versie 4.1.1 maar in welke versie wel ??? ) Ben bang dat het gewoon een kwestie van proberen wordt...
ik ga eens wat proberen. wat ik dus probeer te bouwen is een query die uit een tabel gegevens ophaalt, en met een join uit een andere tabel settings ophaalt. en een van die settings is voor de LIMIT clause. die wil ik dan meteen gebruiken zonder dus eerst twee queries te moeten doen. ik zal eens kijken hoever ik kom
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition