Toon posts:

welke video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Compaq Presario 7592(650 Mhz) met on board de Intel 810e video chipset. Dit voldoet normaal gesproken goed, echtet bij grote spellen zoals Quake o.i.d. hapert er weleens iets. Ook kan ik geen hardware rendering gebruiken, alles wordt automatisch op software ingesteld. Ook kom ik bij de kleur instellingen van het beeldscherm niet verder dan ware kleuren (24 bits) en de scherm instellingen 800 x 600.
De Intel 810 gebruikt het enige AGP slot wat er is. Ik wil de chip voor een goede video kaart vervangen. Het Compaq supportteam zegt dat dit mogelijk is, echter aleen een PCI kaart is dan mogelijk en tegelijkertijd dient de Intel 810 middels de instellingen uit de hardware profielen te worden gehaald.
Tot op heden is dit duidelijk.
Rest nog de vraag welke PCI kaart kan ik gebruiken. Ik heb een VOODOO 5 op het oog echter daarvan wordt weer gezegd dat 3DFX er uit gaat of geen support meer levert? Een ander zegt weer GEFORCE NVIDIA dat moet je gebruiken. Alleen bestaan daar volgens mij geen PCI uitvoeringen van. Ik hoor dus verschillende meningen. Het supportteam zegt hier niets over. Ik ben ook bij diverse Compag dealers (winkels) geweest maar die kunnen mij ook niet helpen en verwijzen weer naar Compaq.
Ik wil ongeveer Fl 500,- uitgeven voor een knappe kaart. Wie weet er een oplossing?

Verwijderd

De Creative GeFORCE 2MX is er in ieder geval wel als PCI. Die probeerde een of andere verkoper me mee te geven toen ik onderdelen voor een nieuw systeem ging halen |:(

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

V5 5500 PCI

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

in principe is de beste oplossing de 3dfx, maar voor 500 gld vindt je die niet en het is ook nog onduidelijk wat er gaat gebeuren met 3dfx nu nvidia die toko heeft gekocht.

dus een mxjs lijkt me. Canard heeft een overzicht van een heleboel mx-en maar het adres weet ik ff niet.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Moet je ff in de pricewatch kijken
athena.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=4

Creative heeft er eentje: Geforce2 MX 32MB PCI retail
Hier zijn de prijzen van dat ding:
athena.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=14896

De voodoo 5 is een beetje duur...

Suc6

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ander moederbord kopen... en AGP-kaartje.

Zonde als je zo'n snelle kaart in PCI koopt.
Pagina: 1