Toon posts:

[PHP] Welke php-mailer werkt nu eigenlijk wel overal?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb het forum bekeken voor de mail functie in php, ik bedoel dus een dergelijk script om een email vanaf bijvoorbeeld een form te versturen, ik heb er een x aantal en ben er vaker mee bezig geweest, maar er is altijd wel een ontvanger waarbij het of niet aankomt of in de spamfolder verdwijnt.

Heel veel over geschreven hier op het GOT, maar wie heeft de ervaring met een mail script dat wel in grote lijnen overal aankomt?

_/-\o_ Post het even alsjelieft of mag ik een link naar een forum post waar de code te vinden is?

Vriendelijke groeten van Ray :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk niet dat er ook maar 1 mailer is die niet in een junkmail folder terecht zou kunnen komen, zeker als je je mail een beetje agressief hebt ingesteld kan het zijn dat je mailtje er niet doorkomt.
En ik neem aan dat alle scripts gewoon gebruik maken van de mail() functie die in PHP zit, das gewoon iedere keer hetzelfde op een andere manier gescript.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon de mail() functie gebruiken, en zoveel mogelijk standaard headers setten, netjes volgens de standaard. Als je dat doet, en een vertrouwde SMTP server gebruikt, dan behoort zo'n mailtje gewoon aan te komen. 100% garantie heb je natuurlijk nooit, maar dat heb je ook niet als je gewoon vanuit een normale client een mailtje stuurt.

Welke headers je minimaal moet setten? Kijk gewoon eens naar de bron van een willekeurig mailtje in je inbox. :)

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 29-03-2005 21:44 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

de mail functie die in php zit maakt doorgaans gebruik van een smtp server die geinstalleerd is op de localhost. veel zaken zullen dus ook liggen aan instellingen op die server.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon een standaard mailtje maken, deze tussen 2 smtp servers laten hangen en dan bekijken. Dan gewoon nabouwen met headers etc.

Of gewoon een spambericht pakken wat wel door jouw spamfilter heenkomt en dit na gaan bouwen ( tip : verander wel de body en het subject.... )

Grootste probleem is bijna altijd de headers en/of de server waar het vandaan komt.Vb: Meeste adsl aansluitingen staan in veel mailservers geblacklist omdat ze dynamisch zijn / kunnen zijn Dus gebruik een echte mail mailserver.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:36:
_/-\o_ Post het even alsjelieft of mag ik een link naar een forum post waar de code te vinden is?
Post het even? Of geef even een link? Het is hier geen afhaalbalie waar je even snel een scriptje kan bestellen ;) Hier in P&W ontwikkelen we zelf :)
Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 29-03-2005 22:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.