Backup van een thuisserver

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Thuis heb ik een suse 9.1 servertje staan. Nu wil ik netjes elke zoveel tijd een backup maken. Ik heb weinig zin om allerlei scripts te maken en er dan achter te komen dat ze niet werken. Ik ken mijn eigen scripting(on)kunsten. Ik heb de beschikking over een volledige (met licentie) versie van tapeware XE 6.20. Ook zit ik te twijfelen over arkeia.
Wat ik wil is onderandere remote administration en scheduled backups. Dit bieden ze beiden, volgens de beschrijving.
Maar heeft tapeware of arkeia punten waarin ze uitblinken/afgaan? Wie kent beide pakketten en wil er wat zinnigs over zeggen?
Mijn server bezit een DLT III-unit, maar er hangt ook snel genoeg een DDS3-unit aan. Gebruiksgemak is dus een belangrijk punt voor mij.

edit:

Niemand??

[ Voor 3% gewijzigd door teigetjuh op 30-03-2005 20:12 ]

• teigetjuh
  • Niet online
Helemaal niemand?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ArcServe is er ook voor linux, das wel een fijn pakketje (regelmatig ingezet zelfs)

http://www3.ca.com/smb/proddetailcontent.aspx?ID=5285

maar eh :? linux en niet willen scripten :? :P das vragen om problemen natuurlijk

A wise man's life is based around fuck you

• teigetjuh
  • Niet online
Ik ben niet echt een scripter, vandaar het punt dat ik eigenlijk niet wil scripten.....
Maar Arcserve ken ik wel vanuit de windows-hoek, maar dat zal ik dan toch moeten aanschaffen en arkeia en tapeware heb ik liggen. Vandaar dat ik die het liefste zou gebruiken.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik backup via Rsync, dat werkt perfect en is retesnel. Voorbeeld scriptjes zijn er in overvloed te vinden op internet. Het nadeel is wel dat je offsite een server moet hebben om verbinding mee te maken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• teigetjuh
  • Niet online
Hmmm werkt dat voor ettelijke gigabytes aan data naar een tapedrive? Als ik het zo even gezien heb is dat niet het meest ideale tooltje ervoor.....

Verwijderd

Voor thuis zou ik gewoon een ghost- of dd-image maken. Verder de data wel via een (simpel edoch doelmatig) scriptje regelen.
Pagina: 1