Ben al een tijdje aan het stoeien met mijn nieuwe pc: Asus K8VSe DeLuxe, SATA 120Gb, AMD 3200 enz. Wat een *** board, onboard Lan krijg ik al helemaal niet aan het draaien dus heb ik maar een goede LAN card uit mijn andere XP machine gehaald. Hij herkent hem automatisch, zelfde kabel gebruikt en nu geeft ie dus aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Ben al met de Duplex bezig geweest maar helpt ook niets. Waar kan dat aan liggen. In de oude XP machine werkt de netwerkkaart wel en in de nieuwe niet.
Misschien is je netwerkkabel wel gewoon rot?
Zelf gemaakt die kabel? Dan zou ik je connectoren nog eens checken.
En anders als die niet zelf gemaakt is. Gewoon ook ff een andere kabel proberen.
Zelf gemaakt die kabel? Dan zou ik je connectoren nog eens checken.
En anders als die niet zelf gemaakt is. Gewoon ook ff een andere kabel proberen.
zet ff andere pc aan die netwerk kabel en kijk of hij hem dan wel ziet, weet je gelijk of het aan je netwerkkabeltje ligt!
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Ik heb een nieuwe netwerkkaart gekocht en een kabel. Netwerkkaart i.c.m. de nieuwe kabel werkt wel in mijn oude XP machine maar niet in mijn nieuwe. Dit is ook het geval met mijn netwerkkaart die ik al had voor mijn oude pc. Beide netwerkkaarten zijn ok want die werken wel in de oude pc maar niet in de nieuwe. Beiden XP Prof machine's.
Verwijderd
ik heb ook eens zo'n foutmelding gehad in Windows XP, dat was echter wel een andere situatie. Het ging om een netwerkkaart met zowel BNC als UTP aansluiting. WinXP had een driver geinstalleeerd die geen keuze gaf voor een van beide, die stond op UTP waardoor een aangesloten BNC kabel dus niet als aangesloten werd gedetecteerd. Maar goed niet bij jou van toepassing dus voor zover. De oplossing was om een driver dan de fabrikant te installeren (die de keuze wel gaf). Heel misschien heeft dit bij jou ook nut....
Heb je er drivers voor liggen? Die zal je dan eens kunnen proberen te instaleren.
Of misschien staan er op internet nog wel drivers, waarmee het wel werkt.
Of misschien staan er op internet nog wel drivers, waarmee het wel werkt.
is de kabel aan de andere kant wel aangesloten
Heb al een driver gedownload van http://www.realtek.com.tw en ik heb een erkende driver van de diskette gebruikt maar werkt beiden niet. Heb de kaart ook al in verschillende PCI poorten gehad en ook weer met verschillende drivers en Duplex geprobeerd maar werkt nog steeds niet. Het lampje van de netwerkkaart brand trouwens orangje.
Ik gebruik telkens dezelfde kabel. Nu gebruik ik hem voor dit forum maar straks haal ik hem uit mijn oude(waar ik nu mee werk)en klik ik hem in mijn nieuwe machine dus daar ligt het niet aan.
Ik gebruik telkens dezelfde kabel. Nu gebruik ik hem voor dit forum maar straks haal ik hem uit mijn oude(waar ik nu mee werk)en klik ik hem in mijn nieuwe machine dus daar ligt het niet aan.
Hoe ziet het eruit bij "Device mangager?"
Staat je kaart dan wel goed geinstalleerd?
Je kunt ook testen of je tcp/ip protocol werkt op je pc door de computer zelf, ofwel localhost of 127.0.0.1 te pingen.
Als localhost pingen niet of slecht gaat (TTL expired in transit, of request timed out bijvoorbeeld) dan is er iets mis. Een manier om dit op te lossen is soms om het tcp/ip protocol opnieuw te installeren.
TCP/IP opnieuw installeren
In Windows XP en Windows 2000 kun je u via de command prompt tcp/ip opnieuw installeren.
Kies start > run(uitvoeren) > "cmd" en type in de command line:
netsh int ip reset resetlog.txt
Staat je kaart dan wel goed geinstalleerd?
Je kunt ook testen of je tcp/ip protocol werkt op je pc door de computer zelf, ofwel localhost of 127.0.0.1 te pingen.
Als localhost pingen niet of slecht gaat (TTL expired in transit, of request timed out bijvoorbeeld) dan is er iets mis. Een manier om dit op te lossen is soms om het tcp/ip protocol opnieuw te installeren.
TCP/IP opnieuw installeren
In Windows XP en Windows 2000 kun je u via de command prompt tcp/ip opnieuw installeren.
Kies start > run(uitvoeren) > "cmd" en type in de command line:
netsh int ip reset resetlog.txt
Heb het device ff geckeckt, ook in veilige modus. Ziet er naar mijn mening allemaal correct uit. Ping 127.0.0.1 werkt ook goed krijg direct response en hij geeft aan 0% verlies. Lijkt mij allemaal goed.
Nou dan is je netwerkkaart niet rot.
Kabel eens goed checke is dan de volgende optie.
Waar zit het andere einde van die kabel in?
In een router of switch? Zo ja, staat de poort wel open waar die inzit?
Kabel eens goed checke is dan de volgende optie.
Waar zit het andere einde van die kabel in?
In een router of switch? Zo ja, staat de poort wel open waar die inzit?
Verwijderd
Werkt hij wel op 10 Mbit heb namelijk zelfde probleem met mijn server
ondanks dat deze dan embedded is 100 Mbit wil die niet 10 mbit wel
(zou me verbazen als dit niet in de faq staat)Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:34:
Werkt hij wel op 10 Mbit heb namelijk zelfde probleem met mijn server
Als je kabel niet de goede twists heeft, maar wel de goede doorverbindingen werkt hij maar op 10 Mbit ipv 100 mbit en krijg je inderdaad "cable disconnected" foutmeldingen
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik gebruik dezelfde kabel waarmee ik nu werk, deze werkt dus gewoon. Om de nieuwe pc te testen haal ik de plug straks uit deze en plug hem in mijn nieuwe dus dat moet 100% werken. Toch? Dus aan de kabel en de modem (Speedtouch510/Wanadoo) kan het niet liggen. Dan hou ik alleen de netwerkkaart nog over en die kan ik gewoon pingen, zou het dus moeten doen. Misschien is er een instelling niet goed in XP? Ik heb het forum wel eens doorgespit maar helaas zonder resultaat.
127.0.0.1 is je loopback device, niet je netwerkkaart. Je moet het ip adres pingen dat bij "ipconfig" staat, maar ook dat is een onvolledige test.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:34:
Heb het device ff geckeckt, ook in veilige modus. Ziet er naar mijn mening allemaal correct uit. Ping 127.0.0.1 werkt ook goed krijg direct response en hij geeft aan 0% verlies. Lijkt mij allemaal goed.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Dat klopt maar de kabels die ik gebruik zijn allemaal getest. Bovendien werkt de NIC waar ik het eerder over had wel op 100 MBit onder linux.leuk_he schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:26:
[...]
(zou me verbazen als dit niet in de faq staat)
Als je kabel niet de goede twists heeft, maar wel de goede doorverbindingen werkt hij maar op 10 Mbit ipv 100 mbit en krijg je inderdaad "cable disconnected" foutmeldingen
Ik heb in device manager de NIC al meerdere malen verwijderd, XP al meerder malen opnieuw geinstalleerd. Ik heb al 2 netwerkkaarten gebruikt die in deze PC waar ik nu mee werk wel werken. Dus de kaarten en de NIC's zijn goed. Zou het ook aan het MoBo liggen, heb een ASUS K8VSE Deluxe. De onboard LAN (Marvell?) kan ik ook al niet aan het draaien krijgen, ook al verschillende drivers geprobeerd. Ik snap er echt niets meer van. Ik heb al tig computers gebouwd maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Staat de onboard lan wel aan in het bios?
nou volgens mij ligt het niet aan het mobo anders was ik nu ook niet online
die onboard lan kan prima werken. Het vreemde bij jou is dat er schijnbaar geen enkele lan wil werken en dat is erg vaag.
Verwijderd
Al een knoppix bootCDeetje geprobeerd, om WindowsXPconfiguratie maar eens uit te sluiten.
http://www.knoppix.org/
http://www.knoppix.org/
Ik heb ook zo'n probleem gehad. Kabel was niet aangesloten en dit ging om een onboard nieuwe LAN kaart. Dat ding naar 10mb half duplex gedaan en toen deed deze het weer. Ik heb mijn switch vervangen voor een 24 poort Asus en gekeken via de bijgeleverde software of de kabel en snelheid in orde was in de switch en toen deed die het weer op 100 mb. Dus zou ook aan de switch kunnen liggen.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ja onboard LAN staat wel aan in de BIOS. Na lang proberen heb ik maar een losse kaart gekocht, deze heb ik ook getest in mijn oude pc en die werkt. Nu zet ik deze in mijn nieuwe, installeerd ie hem netjes. Plug ik de UTP kabel in en brand het lampje op de NIC orangje. Heb alle Duplex instellingen al gehad maar werkt nog steeds niet. XP Prof meldt dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Sluit de PC rechtsreeks op de modem aan, een Speedtouch 510. Deze kabel gebruik ik ook voor deze PC waar ik nu mee werk dus dat is al uitgesloten.
Als ik ipconfig gebruik meld ie : Status van Medium ......: medium ontkoppeld
Wat houdt dit in en hoe krijg ik dat *piep* ding aan de gang.
Wat houdt dit in en hoe krijg ik dat *piep* ding aan de gang.
Misschien een keiharde schop onder het krent van die koe in de sloot
Ik zit met een gelijkaardig probleem: Ik heb ook een pc waarvan geen enkele netwerkkaart het doet. Zelfs een usb-nic doet het niet.
De kabel is volgens mij in orde: als ik die inplug in mijn laptop werkt hij perfect; als hij terug in de pc gestopt word doet hij het niet meer.
Herinstallatie van de nic helpt ook niet.
Ik zit met een gelijkaardig probleem: Ik heb ook een pc waarvan geen enkele netwerkkaart het doet. Zelfs een usb-nic doet het niet.
De kabel is volgens mij in orde: als ik die inplug in mijn laptop werkt hij perfect; als hij terug in de pc gestopt word doet hij het niet meer.
Herinstallatie van de nic helpt ook niet.
Kan een mens ooit teveel computers hebben?
Verwijderd
Heeft iemand hier intussen een oplossing voor gevonden? Ik heb nu hetzelfde probleem, maar in alle 100.000 topics die ik tot nu toe heb doorgelezen komt geen enkele keer een oplossing naar voren...
Situatie:
2x Win XP computer, waarvan de ene een Realtek RTL8139 Family PCI heeft voor de verbinding met Zeelandnet. Daarnaast precies dezelfde netwerkkaart voor de verbinding met een 2e computer (win xp) met een onboard 3Com kaart. Deze werkt ook, want met de kabel van de modem erin kom ik gewoon op internet.
Wat heb ik geprobeerd:
* andere netwerkkaart (eerst nog een oude isa kaart gebruikt, nu een nieuwe Realtek), geen verschil.
* 2 utp kabels, waarvan 1 nieuwe, zo uit de verpakking (allebei cross, dit gecontroleerd adhv het plaatje in de faq)
* bij ipconfig /all geeft ie aan dat he medium ontkoppeld is, de op het modem aangesloten NIC vind ie wel gewoon
* alle duplexmodes geprobeerd, geen verschil
* pingen naar localhost en 127.0.0.1 ed leverde ook niks op, dit ging allemaal succesvol.
Heeft iemand nog een idee, want ik word hier een beetje moedeloos van...
Situatie:
2x Win XP computer, waarvan de ene een Realtek RTL8139 Family PCI heeft voor de verbinding met Zeelandnet. Daarnaast precies dezelfde netwerkkaart voor de verbinding met een 2e computer (win xp) met een onboard 3Com kaart. Deze werkt ook, want met de kabel van de modem erin kom ik gewoon op internet.
Wat heb ik geprobeerd:
* andere netwerkkaart (eerst nog een oude isa kaart gebruikt, nu een nieuwe Realtek), geen verschil.
* 2 utp kabels, waarvan 1 nieuwe, zo uit de verpakking (allebei cross, dit gecontroleerd adhv het plaatje in de faq)
* bij ipconfig /all geeft ie aan dat he medium ontkoppeld is, de op het modem aangesloten NIC vind ie wel gewoon
* alle duplexmodes geprobeerd, geen verschil
* pingen naar localhost en 127.0.0.1 ed leverde ook niks op, dit ging allemaal succesvol.
Heeft iemand nog een idee, want ik word hier een beetje moedeloos van...
Pagina: 1