[iBook] Na vervangen hdd geen sluimer meer bij dichtklappen.

Pagina: 1
Acties:

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:10
Zojuist heb ik een nieuwe harde schijf in mijn iBook G4 12" gezet. Na anderhalf uur sleutelen ben ik nu weer back online met mijn razendsnelle Toshiba 60GB, 5400rpm en 16MB cache schijfje. Alles werkt perfect en mijn iBook is merkbaar sneller. Nu zit ik alleen met 1 probleempje, en ik denk dat alleen een echte iBook kenner antwoord weet op mijn vraag. Volgens mij ben ik vergeten iets aan te sluiten aan de binnenkant van mijn iBook. Wanneer ik nu mijn schermpje dicht klap, blijft de backlight van mijn iBook gewoon aan. Eerst ging hij gewoon uit, en ging mijn iBookje slapen. Dit doet hij nu dus niet meer. Ik heb nog wel een magneetje over van ongeveer 1 bij 0,5 cm. Heeft dit er misschien iets mee te maken?

Wie weet dus wat ik ben vergeten aan te sluiten aan de binnenkant van mijn iBook?

Lekker!

Verwijderd

Is dit niet het magneetje wat achter het klep-knopje zit, wat het haakje naar beneden trekt? Misschien trekt het magneetje niet alleen het haakje naar beneden maar ook een schakelaartje om de iBook in sluimerstand te zetten. Probeer anders eens het magneetje onder het haakje te houden.

Edit: net zelf even geprobeerd met een los magneetje maar hij gaat niet in sluimerstand.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 20:51 ]

Verwijderd

Jah, dat magneetje zorgt voor de sluimerstand...

Verwijderd

iPodje, gaat je haakje wel naar beneden?
Zo niet, zou het zo kunnen zijn dat het naar beneden getrokken haakje een contactje sluit waardoor de sluimerstand aangezet wordt.

Of is het anders, Sorbo?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:10
En ja hoor, ik ben eens met de magneet langs mijn scherm gegaan, en heb de plek gevonden. Iets onder de > pijltjestoets, aan de bovenkant van de cdromspeler moest hij. Geweldig. Het werkt weer!

Lekker!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Schroefjes mag je overhouden, magneetjes e.d. niet :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Was mijn losse magneetje waarschijnlijk te zwak om hem te laten sluimeren ;)

Verwijderd

Hmz, weird, ik zou zweren dat hij bij mij aan de bovenkant bij het toetsenbord zat, eigenlijk onder het "iBook G4" logo.

edit

En dat zit hij idd ook :?, eigenlijk onder de F7 knop, in het scherm zit een REED contact oid dat schakelt als je er een magneetje bij houdt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 07:22 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Heheh... Ik had niet verwacht ooit mee te maken dat mensen _expres_ magneten in een computer zouden stoppen en dat het bij het design hoort... *grijns*

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1