Toon posts:

[Smile CRT 0.28] Instellingen opslaan hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig geweest met een beeldscherm die niet helemaal goed ingesteld stond. Laten we zeggen dat het scherm voor 95% goed ingesteld stond. Ik wou het voor 100% goed hebben. Dus ik een beetje lopen klungelen met die knoppen. Beeld stond uiteindelijk goed. Ik sluit de PC ff en zet de monitor ook ff van de spanning af. 5 min erna meteen aangezet, beeld stond nog steeds goed. Dus ik dacht dat zit wel goed. Maar dag erna staat het beeld helemaal niet goed meer. Dus ik heb nog wat pogingen ondernomen en ook Recall geprobeerd, maar dat bood geen soelaas. Nu denk ik dat dit komt omdat de instellingen niet onthouden worden. Kan iemand mij vertellen welke knop van deze monitor de knop is om instellingen op te slaan? Via Google en fora niks kunnen vinden.
Het gaat om de volgende monitor: Smile CRT 0.28
Met de volgende knoppen: Recall, Deg., Pijltjes toetsen, + en -.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 20:24 ]

Verwijderd

Je had hem al eerder uitgezet en toen bleef hij ook de gegevens onthouden. Ik denk niet dat dat het probleem is. Bij CRT's moet je bedenken dat ze eerst een uur aan moeten staan om warm te worden. Pas daarna moet je aan de instellingen gaan klooien. De eerste keer heb je dat denk ik wel gedaan maar toen hij een tijd had uitgestaan was het veranderd omdat hij was afgekoeld.

Als dat het probleem niet is is hij denk ik stuk. Als hij het een korte tijd wel onthoud en een lange tijd niet is het circuit dat de instllingen bewaard defect. Een korte tijd werkt het dan nog omdat er nog wat spanning op de condensators staat.

dus...

Verwijderd

Topicstarter
Idd hij onthoudt de instellingen wel als je de monitor ff kort uit hebt staan. Na lange tijd idd niet. Maar omdat het mij niet helemaal duidelijk is wat nu het knopje is om de instellingen op te slaan, vandaar deze post. En omdat de ellende begon toen ik aan de knoppen kwam. Het scherm werkt met een aparte groene display (ik bedoel dus niet het scherm zelf) waarop je kan zien met welke instellingen je bezig bent als je aan de knoppen zit. Na het veranderen van die instellingen komt er ook helemaal niks te staan dat je iets bewaard hebt ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 20:43 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien als je je monitor naar standby laat gaan ipv hen helemaal uit zet dat hij wel alle instellingen onthoudt.
Maar echt fraai is het natuurlijk niet.

Senile! Senile Oekaki