Toon posts:

[Speedtouch 510]Internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijd een speedtouch 510 maar sinds kort geeft hij serieuze problemen..
ik heb nogsteeds internet maar hij disconnect me op random tijden, dan gaat msn uit, irc uit en al mijn andere programma's

dit staat er in mijn logs van de modem..

als hij uit gaat komt er dit:
04:51:27
PPP link down (PPPoA_1) [194.109.251.226]

xDSL linestate down

ligt dit aan de modem of aan xs4all?
als het aan de modem ligt, aub een uitleg hoe het te fixen valt

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:06:
Ik heb nu al een tijd een speedtouch 510 maar sinds kort geeft hij serieuze problemen..
ik heb nogsteeds internet maar hij disconnect me op random tijden, dan gaat msn uit, irc uit en al mijn andere programma's

dit staat er in mijn logs van de modem..

als hij uit gaat komt er dit:
PPP link down (PPPoA_1) [194.109.251.226]

xDSL linestate down

ligt dit aan de modem of aan xs4all?
als het aan de modem ligt, aub een uitleg hoe het te fixen valt
Is het modem warm als je het aan hebt?
Je kan hetzelfde probleem hebben gehad als ik, dat je modem TE warm is geworden en het daardoor niet meer stabiel wil draaien...

* Tukk 's 510 staat nu op een paar extra pootjes, zodat de gaten aan de onderkant genoeg frisse lucht krijgen.

edit: Hij werd zo warm dat het niet prettig meer was om je hand tegen het modem te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door Tukk op 29-03-2005 20:10 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
de mijne valt mee kwa warmte, niet zo warm als me pc iig :P

maar ik zal hem op pootjes zette..kijke of het helpt

thnx,

nog andere mogelijkheden?

edit:

dit verschijnsel komt trouwens vaak 's avonds voor en het verminderd mijn internetsnelheid ook met ongeveer 200 kb/s :S

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 20:14 ]

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Veel heb je niet aan deze post... Maar, ik had dus hetzelfde probleem. Na de laatste snelheidsverhoing (ik ging van ronde de 2mbit naar de 3 mbit) had ik vage problemen met mijn verbinding. soms heel traag, zo nu en dan uitvallend, soms een paar uur niks. Alles geprobeert, andere firmware, resetten echt alles. Na 3 week was ik het zat, en heb ik een nieuw modem gekocht (linksys).

Het vreemde is dat een kennis van me precies het zelfde probleem had, ook sinds de snelheiderhoging. Beetje raar....

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

Topicstarter
as we speak disconnect ik elke 2 minuten :S..

dus ik moet telkens refreshen omdat ik page not found krijg vanwege internet die wegvalt :S
ben nu ff snel op virussen en spyware aant scannen, kijke of het helpt

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ligt aan de lijn (=kpn ) enge waar je zelf iets aan kunt doen ( en de kpn/xs4all helpdesk je laat doen) is de aansluiting vanaf de NT (waar de lijn van de kpn binnen komt) tot aan het modem (inclusief splitter) controleren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Niet alleen controleren, maar ook ervoor zorgen dat je de splitter en het modem met de bijgeleverde kabels op je ISRA (NT?; punt waar de KPN lijn binnenkomt) aansluiten. Heb je dan nog steeds last van wegvallende linesync, wordt het tijd om KPN te bellen.

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
http://www.speedtouch.nl/drivers.html

Misschien heb je daar iets aan? firmware upgraden maybey? O-)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb dit ook gehad. Het probleem wordt ook steeds erger, totdat je gewoonweg geen verbinding meer tot stand kunt brengen. Het waren geen warmteproblemen. (Ook mijn speedtouch staat op pootjes, omdat die luchtgaatjes anders bijna afgesloten zijn. Om warmteproblemen uit te sluiten heb ik er zelfs een flinke fan op gericht, maar dat hielp allemaal niet)

Na een tijdje klooien met de helpdesk van KPN, heb ik een nieuw modem gekregen. Er zat nog garantie op, want ik had dat modem pas 3 maanden. Met het nieuwe modem werkte het perfect, terwijl het met het oude modem een paar uur eerder echt niet draaiend te krijgen was. Mijn conclusie is dus dat het echt aan het modem ligt.

Mijn topic van dit probleem

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb xs4all gebeld en die verwijst me weer door naar KPN dus ik ga binnenkort KPN even bellen :(

altijd weer dat irritante doorverwijzen

helpdesks zijn tegenwoordig niet echt vertrouwbaar meer, alles gaat altijd met moeite daar :(

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Ik had precies hetzelfde probleem. Zelfde meldingen in het log ook. Ook om de 2 minuten! Bij mij begon het ten tijde van de laatste snelheidsverhoging van KPN, dus ik dacht dat het daar aan lag. Gebeld met XS4All, gebeld met KPN. Na 1800 wachtminuten en 200 keer doorverbonden had ik een afspraak gemaakt met een monteur van KPN...

Het modem bleek kapot, ik heb een andere gekregen van KPN (terwijl ik het modem had gekocht via XS4All)...

>:) >:) >:)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Donuts schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:08:
Ik had precies hetzelfde probleem. Zelfde meldingen in het log ook. Ook om de 2 minuten! Bij mij begon het ten tijde van de laatste snelheidsverhoging van KPN, dus ik dacht dat het daar aan lag. Gebeld met XS4All, gebeld met KPN. Na 1800 wachtminuten en 200 keer doorverbonden had ik een afspraak gemaakt met een monteur van KPN...

Het modem bleek kapot, ik heb een andere gekregen van KPN (terwijl ik het modem had gekocht via XS4All)...

>:) >:) >:)
Waar denk je dat Xs4all dat modem vandaan had?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Pagina: 1