[VNC] Alleen muis laten weergeven?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Topicstarter
Misschien een beetje vage Topictitel, maar ik wist geen andere duidelijkere naam :P

Ok, mijn "probleem";

Ik heb hier een Servertje staan, deze staat rechts van mijn monitor, zie pic :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/comphokje.JPG

Normaliter leidt ik deze server via TightVNC zodat ik via dit programma dus mijn keyboard-video-mouse kan zien en gebruiken.

Aangezien ik me er nogal aan ergerde dat als VNC draaide het zaakje nogal traag begon te lopen (zie server specs onderaan) ben ik sinds vandaag gebruik gaan maken van de 2e VGA-ingang van mijn monitor dmv van een 15 polige male-male kabel aan te sluiten.

Ik kan nu dus zonder VNC de desktop zien van mijn servertje, wil ik iets aanklikken en veranderen moet ik alsnog inloggen met vnc en op die manier het zaakje in juiste banen leiden (traaaag!!)

Ik vroeg me dus af of ik alleen mijn keyboard-mouse kan besturen via een soort van VNC

-Video doe ik dus via de aangeschafte kabel
-Servertje zal minder belast worden omdat het het beeld niet hoeft te compressen en over het netwerk hoeft te pompen.

Ik hoor een aantal al denken, koop een KVM switch, nou beste tweakertjes, ik wil eerst van jullie weten of er een andere manier bestaat, zoniet, dan ga ik kijken naar een KVM switch :P

Mijn thuisnetwerk zit in elkaar dmv een Draytek Vigor 2600+ router :)

Specs servertje:

VIA Epia V8000, 800 mhz
256 ram pc133
160GB HDD
Fanless voedingkje

Zoals jullie zien heb ik ervoor gekozen voor stilte en zuinigheid :) vandaar dat VNC redelijk traag loopt

p.s. ik ben niet opzoek naar andere, betere software. Ik wil gewoon weten of er iets bestaat zoals boven omschreven.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-03-2005 20:09 ]

www.google.nl

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 10:23

Caveman

whahoehaha

VNC traag over een lokaal netwerk ?? Ik draai VNC op een celeron 300 met 128 mb en win2k erop, :) , en zelfs dat werkt nog goed ... welliswaar UltraVNC, misschien moet je die eens proberen of je moet een kijken waar voor vnc de bottlenek zit, in principe hoort met een lan verbinding het gewoon soepel te lopen....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Ik kan zo snel niet zien wat je op je server draait, maar is remote desktop geen oplossing. Is erg snel vergeleken met vnc.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Kijk eens naar het programma Win2Vnc, dit doet precies wat je wilt. Het is even een vreemd concept, omdat het ook op X onder *nix werkt (ook op Win32 hoor), maar wat je dan krijgt is twee aparte computers met aparte monitoren naast elkaar, die je bestuurt met één muis en één tobo, net alsof je desktop twee monitors omvat.

ff een linkie opgooglen, anders kan ik 'm wel mailen (is gratis).

Link: http://fredrik.hubbe.net/win2vnc.html

/edit: Oh jah, ik heb ook enorm last van vertraging van het systeem als VNC actief is. Niet onder Windows NT en XP, wél onder 2000. Zelfde geldt voor TightVNT, UltraVNC, PipoVNC en BiteMeVNC.

[ Voor 27% gewijzigd door CmdrKeen op 30-03-2005 10:23 ]

Bloed, zweet & koffie

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Cavie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:08:
VNC traag over een lokaal netwerk ?? Ik draai VNC op een celeron 300 met 128 mb en win2k erop, :) , en zelfs dat werkt nog goed ... welliswaar UltraVNC, misschien moet je die eens proberen of je moet een kijken waar voor vnc de bottlenek zit, in principe hoort met een lan verbinding het gewoon soepel te lopen....
Het werkt ook wel goed :P maar traag.. en het netwerk is de bottleneck niet, dat is puur de rekenkracht van het servertje.

Servertje wordt gebruikt als FTP server, mirc (triviant botje) en er draait een UT server op (welke nauwelijks bezet wordt :P)
Vilenin schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:20:
Kijk eens naar het programma Win2Vnc, dit doet precies wat je wilt. Het is even een vreemd concept, omdat het ook op X onder *nix werkt (ook op Win32 hoor), maar wat je dan krijgt is twee aparte computers met aparte monitoren naast elkaar, die je bestuurt met één muis en één tobo, net alsof je desktop twee monitors omvat.

ff een linkie opgooglen, anders kan ik 'm wel mailen (is gratis).

Link: http://fredrik.hubbe.net/win2vnc.html

/edit: Oh jah, ik heb ook enorm last van vertraging van het systeem als VNC actief is. Niet onder Windows NT en XP, wél onder 2000. Zelfde geldt voor TightVNT, UltraVNC, PipoVNC en BiteMeVNC.
Ik zal eens kijken, bedankt alvast :P

www.google.nl

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ik denk nog steeds kvm switch.. :P

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Afhankelijk van hoe handig je bent zou je zelfs kunnen overwegen de vncserver-code aan te passen zodanig dat er gewoon geen beelden meer worden verstuurd. Dan krijg je vast gewoon een zwart scherm waar je in kunt gaan pielen ;)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Kuhlie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:36:
Afhankelijk van hoe handig je bent zou je zelfs kunnen overwegen de vncserver-code aan te passen zodanig dat er gewoon geen beelden meer worden verstuurd. Dan krijg je vast gewoon een zwart scherm waar je in kunt gaan pielen ;)
Kan, maar aangezien ik niet zó handig daarin ben..

Maar dat zou wel DE oplossing zijn.. dat er geen beelden meer berekend/verstuurd worden.. omdat ik die toch via mijn monitor bekijk :P
Ik denk student ;(

www.google.nl

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 10:23

Caveman

whahoehaha

http://synergy2.sourceforge.net/
Synergy lets you easily share a single mouse and keyboard between multiple computers with different operating systems, each with its own display, without special hardware. It's intended for users with multiple computers on their desk since each system uses its own monitor(s).
;) ongeveer hetzelfde als die win2vnc. Maar voor deze heb je geen vnc-server nodig.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Kuhlie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:36:
Dat is precies wat dat programma Win2Vnc is ;)

Bloed, zweet & koffie

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
wizzzzzz schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:12:
Ik kan zo snel niet zien wat je op je server draait, maar is remote desktop geen oplossing. Is erg snel vergeleken met vnc.
Hier ben ik het helemaal mee eens, echter wanneer je RD gebruikt kan het zijn dat je bepaalde programma's niet in je taakbalk hebt staan. De programma's (services) zou je dan nog via vnc moeten besturen (wanneer je net zoals mij gebruik maakt van FireDeamon of iets dergelijks).

RD is verder ideaal als je een programma hebt wat puur onder 1 gebruiker kan draaien en dus ook handmatig opgestart kan worden. Voor mijn thuis computer (winXP sp2) werkt het zoals jij het ook wilt hebben, de openstaande programma's verschijnen gewoon in je taakbalk, je neemt dan eigenlijk ook het scherm over dus.

win2k3: RD logt in onder een aparte desktop, services zie ik zelf niet. Je kan wel de sessie 'in leven' laten waardoor de programma's die je start met RD gewoon doordraaien en later ook weer benaderd kunnen worden door in te loggen.

winxp: RD neem je huidige bureaublad over met draaiende programma's

Eve char: Warock <TEST>

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Lijkt me in dit geval de beste oplossing, omdat beide PC's gewoon naast elkaar staan.

Ik heb zelf een KVM switch gekocht voor 20 euro en dat ding doet het echt perfect. Dus het argument dat de TS student is, gaat ook niet op. :)

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08

barrymel

BarryMel

PC Duo http://www.vector-networks.com/

daar neem je de desktop mee over, werkt perfect om een 700 mhz dus moet het op jou systeem ook gewoon doen

[ Voor 4% gewijzigd door barrymel op 30-03-2005 11:01 ]

BarryMel

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iedereen antwoord alsof je een Windows server hebt, maar dat kan ik niet echt zien aan je posts, dus vanhier mijn GNU/Linux antwoord:

Gebruik gewoon x2x. Dat is een klein programmaatje om je muis en toetsenbord te delen tussen meerdere machines. Superhandig, en precies wat je wil.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Sendy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:01:
Iedereen antwoord alsof je een Windows server hebt, maar dat kan ik niet echt zien aan je posts, dus vanhier mijn GNU/Linux antwoord:

Gebruik gewoon x2x. Dat is een klein programmaatje om je muis en toetsenbord te delen tussen meerdere machines. Superhandig, en precies wat je wil.
Servertje is Win2k, toch bedankt m8 :>
jk_warrior schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Lijkt me in dit geval de beste oplossing, omdat beide PC's gewoon naast elkaar staan.

Ik heb zelf een KVM switch gekocht voor 20 euro en dat ding doet het echt perfect. Dus het argument dat de TS student is, gaat ook niet op. :)
Was ook als grapje bedoelt, en niet als argument...

IEdereen alvast bedankt, ik ga de komende uurtjes ff prutsen met bovenstaande dingen :)

www.google.nl

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Sendy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:01:

Ok, het laatste dat ik over Win2Vnc zal zeggen, anders lijkt het alsof ik er aandelen in heb :P Win2Vnc is gebaseerd op de code van x2x en RealVNC.

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1