XBL: theArthurrrr
Verwijderd
Edit: Hier gaat het dus om:

Hij is er ook nog in het wit.
Bron: www.apacer.comThe CD211 is a portable hard disc enclosure that incorporates the USB 2.0 OTG interface. When it is Standalone, you can easily copy files between CD211 and any USB Device. When connected to PC, CD211 is a huge storage tank for your computer. CD211 LCD system makes you easy to view, select, delete and copy your files. CD211 is not only an external hard drive enclosure kit, but also a portable device that makes you share your data and have an unlimited space in anytime, anywhere with any USB device.
Key Features:
* One-button backup to and from all your applications.
* Select, edit and share data, images, MP3 and more anytime, anywhere.
* Stand-Alone Unit makes it easy to manage all your files without PC connecting.
Overige specs:
Product name: USB OTG Portable Storage Device
PC interface: USB2.0 OTG
Dimensions: 128mm x 78mm x 24mm
Weight: 127g (without hard disc)
Storage media: Storage media Optional 2.5?hard disk drive (max. capacity 80GB)
USB devices supported: DSC, USB Flash Drive, MP3 Player, External Hard Disc, Card Reader
Display: Yellow backlight LCD, black & white screen
Power supply: 5V / 2.5A
Rechargeable Li-ion battery: 3.7V / 1050mAh
Recharging time: 4 hours
Standby time: 3 hours
Continuous copy time: Over 1 hour
Connection speed (USB device connection): 2 MB / Sec
Connection speed (connect to PC ): Read: 26MB/SecWrite: 16MB/Sec
USB Cable (connect to PC): Mini B (M) to Standard A (M)
USB Cable (connect to USB Device): Mini A (M) to Standard A (F)
Operating systems: Win98, Win ME , Win 2000, Win XPMAC 10.1.3 or greater version, Linux OS kernel 2.4 or greater version
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 22:35 ]
Verwijderd
Het gaat wel om 2,5" hdd's (dus die uit een laptop), niet de standaard 3.5"die normaal in een pc zit.gladiool schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:48:
whaaa cool loskopuh!
met 40Gb 145 euro en met 60gb 195 zie ik hier bij 1 shop, maar ik heb veel meer interesse in een losse waar je zelf een hd in kan doen.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 23:52 ]
Echt niet, dat is veel te weinig opslag, zeker als je op met je digi cam op vakantie gaat, wat bij mij over een maandje gaat gebeuren (vandaar dat ik nu naar zo'n ding opzoek ben).gladiool schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:57:
Als je hem als imagetank gebruikt, is in princiepe een oude 6-10GB schijf voldoende om veel plaatjes op kwijt te kunnen.
Maar los en een 80gb schijfje is ook een leuke optie zag ik, dan ben je eveneveel geld kwijt maar heb je wel weer 20gb opslag meer (meer voor evenveel geld, das altijd goed natuurlijk, ik blijf tenslotte Zeeuw -> zuunig).
Maar goed, heeft er nog echt niemand ervaringen mee? Anders koop ik hem, en ben ik de eerste met ervaringen (of toch maar een Compact Drive PD7x.......................)
Wat minpunten die ik zo zie:
-Niet erg lange batterij duur
-En als je hem aan de Pc hebt hangen heeft de HD toch ook stroom uit de batterij of adapter nodig, wat wel jammer is, want veel usb schijven zijn via USB te poweren. Chargen via USB was ook wel cool geweest, maar misschien niet sterk genoeg ofzo.
Maar toch wel mooi dingetje. Zet je hier even bericht neer mocht je hem kopen, en waar, want ik zie dat de prijzen nogal verschillen.
Het installeren van de disk was zeer eenvoudig. Helaas is bijvoorbeeld een extra accu geen optie.. deze bevind zich nl onder de HD die ook nog eens vastgeschroefd zit, net als de aluminium onderkant die met 4 schroefjes aan de bovenkant vast zit.
De bediening van het apparaat is vrij simpel, een eenvoudig menu waarin je alle functies kan kiezen.
Helaas kan ik over de snelheid nog niets zeggen.. mijn usb cardreader doet het niet meer (werkte ook al niet direct op een pc) morgen haal ik een nieuwe.
De firmware van het apparaatje is te upgraden dmv een progje wat wordt meegeleverd.
Onder xp wordt het apparaat direct herkend als verwijderbare schijf.
Op het eerste gezicht een mooi apparaatje, ook zit er een degelijke hoes bij om hem mee te kunnen nemen (ziet er een beetje uit als een organizer).
Welke camera heb je en kan je deze direct aan dit apparaat hangen? Ik had op een ander forum nl. deze vraag over dit apparaat ook gesteld en iemand z'n 20D werd nl. niet herkend.flipper2k schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:06:
Helaas kan ik over de snelheid nog niets zeggen.. mijn usb cardreader doet het niet meer (werkte ook al niet direct op een pc) morgen haal ik een nieuwe.
Ik wil hem daarom ook gebruiken icm een cardreader, is in mijn geval ook sneller (300d is maar usb 1.1) en je kan gewoon doorgaan met foto's maken op een ander CF kaartje.
[ Voor 4% gewijzigd door flipper2k op 01-04-2005 09:48 ]
Verwijderd
Werkt prima met de EOS 300d, maar ja USB 1 dus traag.
Ik heb wel wat problemen met mijn cardreader van Sandisk, het back-uppen wordt niet voltooid. Dus niet alle foto´s staan op de harde schijf. Nieuwe firmware installeren is mij nog niet gelukt!?
Accu is prima als je hem niet standby laatstaan kun je toch wel een heleboel foto´s downloaden.
Verwijderd
En wat ik me ook afvraag, wat gebeurd er bij het kopiëren naar de hdd met de directory structuur van bijv. een USB-stick? En wat doet hij als hij een bestand tegenkomt met een naam van een bestand die er al op staat?
de directory structuur blijft in tact bij het kopieren, iedere keer als je een device backupt maakt hij een nieuwe map aan waarin de structuur van het device wordt geplaatst.
Het verhaaltje met de specificaties zegt:Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:23:
Ik heb de Apacer Share Steno ook. Simpel, eenvoudig en compact, maar hij doet wat hij moet doen -foto´s back-uppen-.
Werkt prima met de EOS 300d, maar ja USB 1 dus traag.
Dat is ook niet bepaald snel, ik heb een Ultra II kaartje en overzetten via een USB card reader gaat echt wel sneller dan 2MB/s. Dat lijkt mij tevens het grootste nadeel van dit apparaat: de snelheid is beperkt. Er zijn snellere imagedrives te vinden. Voordeel van deze Apacer is weer dat je er vanalles aan kan hangen, als het maar USB is.Connection speed (USB device connection): 2 MB / Sec
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Nu mezelf ook nog even snel vediepen in hd's voor notebooks...................
Ook kun je een snelle USB reader gebruiken in plaats van direct je camera eraan hangen. Scheelt ook vaak wat snelheid, zeker als je camera niet de volle snelheid van USB2 heeft (zoals m'n D70).
Ik had 'm gekocht om toch nog iets te kunnen met mijn oude 4 GB schijfje. Ik weet, 4 GB is niet veel, maar het is net het verschil tussen wel of geen laptop meesjouwen op vakantie en die schijf lag hier toch nog.
Maar, die paste er dus mooi niet in.
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Ik zag trouwens in één van de draadjes op Dpreview nog wat over de overdrachtsnelheid:
Hij gebruikte hierbij geloof ik wel een cardreader.I just finished testing the transfer rate, and I was way off. My original estimates were just that, estimates. I loaded a sandisk Ultra II 1gb CF card full and transfered the card 3 times. I did the transfers without the Apacer plugged into external power and here are the results.
Transfer 1 - 3:36
Transfer 2 - 3:42
Transfer 3 - 3:39
So I guess the actual transfer times for a 1gb card is ~3:40 Mins:Secs
Als je hem dus tussen de backups uit zet kun je dus nog redelijk vaak een backup maken.
Heb er een 60gb Toshiba notebook hd-tje ingehangen en alles werkte eigenlijk direct.
Even 2 fat 32 partities aangemaakt en hij is klaar voor gebruik.
Een leuk dingetje iig en een zeer goedkope imagetank oplossing. Het bijgeleverde mapje is ook van redelijke kwaliteit.
Ik was in totaal maar 150 euro kwijt, en dat vind ik toch echt niet heel veel.
M'n D70 werd trouwens ook direct herkent.
Voor de rest ga ik hem binnenkort eens een beetje uitproberen.
Verwijderd
Ik ben ook geinteresseerd geraakt in dit apparaat. Omdat mijn sony S75 niet ondersteund wordt volgens het schema van de fabrikant, zal ik een memorycardreader erbij moeten aanschaffen.DeWaanzin schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:27:
Nou ik heb hem dus sinds vandaag.
Heb er een 60gb Toshiba notebook hd-tje ingehangen en alles werkte eigenlijk direct.
Even 2 fat 32 partities aangemaakt en hij is klaar voor gebruik.
Een leuk dingetje iig en een zeer goedkope imagetank oplossing. Het bijgeleverde mapje is ook van redelijke kwaliteit.
Ik was in totaal maar 150 euro kwijt, en dat vind ik toch echt niet heel veel.
M'n D70 werd trouwens ook direct herkent.
Voor de rest ga ik hem binnenkort eens een beetje uitproberen.
Mijn vraag hierbij is echter hoe het apparaat de fotos opslaat op het aparaat. Wordt alles bij copieren in 1 map gezet op de schijf of gebeurd dit per sessie? per overzet een eigen map?
Verder: hoe bevalt hij nu verder in gebruik/ accuduur nu je hem hebt? Alvast bedankt
Ik test het morgen even voor je, heb hem alleen nog maar heel even getest oftie het deed en dat was het, heb nog geen zware backup-akties gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:13:
[...]
Mijn vraag hierbij is echter hoe het apparaat de fotos opslaat op het aparaat. Wordt alles bij copieren in 1 map gezet op de schijf of gebeurd dit per sessie? per overzet een eigen map?
Verder: hoe bevalt hij nu verder in gebruik/ accuduur nu je hem hebt? Alvast bedankt
Voor iedere back-up die je maakt wordt een aparte folder gemaakt.
Als je dan ook nog zorgt dat je camera iedere foto die je maakt uniek nummert, is de kans dat er file's overschreven worden niet meer erg hoog.
Verwijderd
Er zit een aparte oplader bij en je kan hiermee direct via het net opladen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:58:
Mooi apparaat. Hoe zit het met opladen? Heb je een aparte oplader nodig, of kun je hem direct met een oplader aan het net hangen? Zoja, zit die adapter erbij?
Net terug van vakantie, en ik moet zeggen dat ik bijzonder tevreden over dit apparaat ben. Heb 2 backup-akties gedaan (waarvan 1-tje op het strand, ahum).
Ik heb er nog wel een usb 2.0 cardreader bijgekocht, want dan gaat het back-uppen wel ff ietsje sneller dan via je camera.
Verwijderd
Momenteeel heb ik een Canon Powershot A80, en wil in januari overstappen naar een Canon EOS 350D.
Nu vroeg ik me af of dit apparaat compatible is met de 350D? Op de site zie ik alleen een tabel met oudere modellen zoals de 300D.
Verwijderd
Is er iemand die dit apparaat werkend heeft gekregen met een iPod (4g) of Panasonic FZ-10 ?
Mijn fototoestel ondersteund USB Mass Storage én PictBridge, maar op hoe ik hem ook instel, hij wordt niet herkend door de Share Steno...
PS
Firmware-versie 1.35 van de CD-311 op mn CD-211.
Verwijderd
Verwijderd
Maaarrr.. ik heb hem al! Vroeg me alleen af of iemand de combi CD-211 & iPod of CD-211 & FZ10 aan de praat had gekregen omdat ze het volgens mij moeten doen, maar het bij mij niet doen?!Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:08:
In ik wil een image tank, maar welke, tests ? dit topic wordt ook al het nodige besproken qua imagetanks
Extra vraag:
Iemand al geprobeerd vanaf het ding te booten?? Mij lukt het tot nu toe niet..
Edit: wilde hem aan iPod hangen omdat ik mn iPod ook gebruik als USB-HDD (die geen extra voeding nodig heeft).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 17:22 ]
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro