K8V SE en Adata/Vdata

Pagina: 1
Acties:

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
Ok mensen een vraag van mijn kant.
Ik heb vanmiddag ff een ander geheugen gehaald namelijk een Vdata/Adata PC3200. Ik had voorheen een Apacer PC2700 welke perfect werkte.
Nou dacht ik dus van jeej, ik doe hem erin en Windows liep meteen vast. Ik had voorheen een Kingston geheugen en daar had ik ook al problemen mee.
Nu wou ik dan corsair nemen, maar omdat ze deze voor een leuke prijs wegdeden heb ik deze genomen. Ze verkopen hier alleen maar B-merken dus mocht ik corsair nemen dan moet ik nog een maand wachten, en daar heb ik eigenlijk niet echt tijd voor.
De computer doet nu dus niks.
Als ik in me BIOS zit werkt alles gewoon perfect en blijft hij draaien. Zodra ik in Windows komt slaat hij vast of reboot hij. Ik wou de schijf formatteren, maar zodra hij de schijf wou benaderen kreeg ik een BSOD scherm. Ik heb me BIOS al geupdate naar de nieuwste versie maar dit mocht niet baten.
Het geheugen is helemaal nieuw dus kan bijna niet kapot zijn. Ik test hem zometeen op een andere computer.
Heeft iemand nog suggesties? want ik heb geen zin om te wachten.
Ik hoor het graag, want dit ziet er nogal hopeloos uit. Thnx :) :>

Specs:
AMD Athlon 64 3200+ (s754)
K8V SE Deluxe
Zalman 400 watt.
Maxtor 160 S-ata schijf
Sapphire 9800XT 256 MB

Ik kan ook deze kopen nu:
DDR 1Gb PC3200-400 TwinMos Dual-Channel Kit (2x512Mb), meer info heb ik niet, iemand die dit geheugen heeft icm dit mobo?

[ Voor 12% gewijzigd door ID-College op 29-03-2005 19:50 ]

• ID-College
Ok, kleine update.
Het is me gelukt om het werkend te krijgen. Echter alleen op 333 Mhz. Ik weet niet hoe ik hem op 400 Mhz kan laten lopen. Zodra ik hem op 1:2 zet (200 Mhz) dan slaat windows vast.
Iemand een idee, want nu heb ik nix aan me PC3200 :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
ID-College schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:29:
Ok, kleine update.
Het is me gelukt om het werkend te krijgen. Echter alleen op 333 Mhz. Ik weet niet hoe ik hem op 400 Mhz kan laten lopen. Zodra ik hem op 1:2 zet (200 Mhz) dan slaat windows vast.
Iemand een idee, want nu heb ik nix aan me PC3200 :)
Doe je weinig aan, de mem-controller van de AMD64 is gewoon vrij gevoelig. Zit denk ik niets anders op dan de module op 333MHz te laten draaien en op Corsair of een andere officeel aanbevolen module te gebruiken. Kingston Valueram werkt overigens ook prima op DDR400
Je kunt em op deze manier wellicht wel op CAS2 laten draaien, waardoor het performanceverlies minimaal zal zijn.

• ID-College
mad-dog schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:33:
[...]

Doe je weinig aan, de mem-controller van de AMD64 is gewoon vrij gevoelig. Zit denk ik niets anders op dan de module op 333MHz te laten draaien en op Corsair of een andere officeel aanbevolen module te gebruiken. Kingston Valueram werkt overigens ook prima op DDR400
Je kunt em op deze manier wellicht wel op CAS2 laten draaien, waardoor het performanceverlies minimaal zal zijn.
Ja, ik had dus Kingston Valueram maar kreeg hetzelfde probleem helaas :(
Toen heb ik hem weggedaan, maar zit er veel verschil in 333 op CAS 2 dan 400 op Cas 3?
Thnx alvast :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Heb het nooit getest, maar algemeen bekend is dat een AMD64 niet vies van vrij lage timings van het geheugen. Uiteindelijke verlies zal dus erg meevallen

• ID-College
mad-dog schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:05:
Heb het nooit getest, maar algemeen bekend is dat een AMD64 niet vies van vrij lage timings van het geheugen. Uiteindelijke verlies zal dus erg meevallen
Ja ik heb hem nog snel op 333 Mhz laten lopen op CAS 2, maar dat wil niet echt werken. Hij gaat meteen rebooten nadat het welkomscherm van windows komt.
Niet echt lekker, ik ga even kijken wat ik er aan kan doen en anders maar even terug om te ruilen als dat kan :)

Verwijderd

Weet je zeker dat geheugen goed is ??
Anders zou ik eens memtest draaien.

edit:
zie nu pas dat het een oud topic is 8)7 8)7 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 16:27 ]

• ID-College
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:24:
Weet je zeker dat geheugen goed is ??
Anders zou ik eens memtest draaien.

edit:
zie nu pas dat het een oud topic is 8)7 8)7 8)7
Geheugen was goed denk, was nieuw. Maakt niet uit tis allang opgelost met corsair geheugen :)
Pagina: 1