Toon posts:

Restore EDB, STM bestanden [Exchange 2003]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

* ADS Crash --> Restore failen --> nieuwe installatie DC + Add. DC.
* Exchange 2003 edb en stm bestanden beschikbaar. maar niet te openen.

Exchange opnieuw geinstalleerd. Geprobeerd met Disaster Recovery te restoren (Failed) dmv restore group (Failed), ESEUTIL gedraaid de database is shutdown normally

Database lijkt goed te zijn, echter de oude ADS bestaat niet meer. Iemand een idee hoe ik mijn mailboxen kan herstellen al is het maar in een pst bestand. het gaat over ongeveer 300 mailboxen.

Iemand een tool waarmee de edb uit te lezen is en om te zetten is naar PST.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

Duinkonijn

Huh?

heb je geen system state backup ?

cq wat voor foutmeldingen heb je in je event log

[ Voor 45% gewijzigd door Duinkonijn op 29-03-2005 19:26 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Deze failed, geen leven meer in te krijgen

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

Duinkonijn

Huh?

je heb geen orginele backup, alleen de orginele 2k3 exchange db?

probeer eens je stores te dismounten.
je priv.edb / pub.edb omteruilen met de nieuwe

en dan weer te mounten

http://www.microsoft.com/...000/support/dbrecovr.mspx
Active Directory Recovery
The loss of all copies of Active Directory is a problem with consequences that reach beyond Exchange 2000. If you lose Active Directory, it is roughly as catastrophic as losing all of the copies of the Dir.edb file for a site. You need to rebuild all of the configuration information for your system, but if your information store databases are intact, you can recover all of the user data, although the recovery is a very labor-intensive project.

It is difficult to offer general advice about how to recover from an Active Directory disaster. However, the following "Alternative Server (Single Mailbox) Recovery" section of this white paper can help you recover from an Active Directory disaster because a single mailbox recovery is, in essence, a recovery without access to any previous Active Directory information.
was dit je enige AD server?

[ Voor 74% gewijzigd door Duinkonijn op 29-03-2005 19:35 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ontrack heeft een tool waarmee je data kan recoveren uit niet gemounte databases.

Verwijderd

Topicstarter
Dit was mijn enigste AD, en ik heb inderdaad alleen de originele db

Ben de tool van Ontrack aan het downloaden ga dit morgenochtend als eerste testen.

Alvast bedankt voor de snelle reacties

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 19:53 ]

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:47:
Dit was mijn enigste AD, en ik heb inderdaad alleen de originele db
Ben de tool van Ontrack aan het downloaden ga dit morgenochtend als eerste testen.
Alvast bedankt voor de snelle reacties
Vrees dat die tool je geld gaat kosten, zeker voor 300 mailboxen.

Op zich moet het kunnen met de EDB files van je 'oude' server, door deze te laden op een Exchange server die op je nieuwe domein geinstalleerd is. Probleem is alleen de naming (OU's enzo) in je active directory. De naming in je active directory moet precies overeen komen en je zult uiteindelijk weer accounts voor al je mailboxen moeten hebben.

Anyway, je zult allereerst de naming in je AD gelijk aan de oude moeten krijgen. Als het goed is moeten de event id's c.q. omschrijvingen in je eventlog op de nieuwe exchange server verder helpen als je de information store probeert te starten. Deze in google voeren doet wonderen.

Niet een leuke en snelle klus, maarja, dat is de prijs die je betaald voor het verliezen van je AD en je exchange server. Suc7 in ieder geval.

Verwijderd

Installeer exchange met de disasterrecovery swithc, probeer de db te mounten, gaat dit niet, kijk ff met eseutil wat de status van de db is (wellicht een dirty shutdown). Als dat zo is doe een "eseutil /p" op de stores en "eseutil /d" en daarna "isinteg -fix -s -test alltests" . Probeer nu de stores weer te mounten, de stm files heb je niet nodig iig..
Pagina: 1