Toon posts:

[2003] Kan tapedrive niet mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Compaq Proliant 800 (ouwe bak) zit een 12/24 Compaq DDS3 tapedrive. Deze staat gewoon in het configuratiescherm, ik kan deze alleen niet zien in de explorer.
Bovendien heb ik geen, (wat ik bij andere tapedrives wel heb) mogelijkheid om in het configuratiescherm een stationsletter toe te wijzen.

Is er een manier om deze tapedriver een stationsletter toe te wijzen?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
een tapedrive kan je niet "mappen"

als je hem wel wilt gebruiken dan gebruik je hem via ntbackup/veritas/tapeware/arcserve enz....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
seagate had vroeger wel software 'DTA' Direct Tape Access, maar dat gebruik je tegenwoordig niet meer.

die tapedrives waar jij het over hebt zijn waarschijnlijk onstream tapedrives, die hebben idd echo software om een driveletter toe te wijzen.. in de 'grote mensen wereld' gebruik je professionele software zoals onze zeer gewaardeerde vriend 'richard kraal' ook al aangeeft :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 29-03-2005 18:46 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik er geen software bij heb, daarom wil ik het via windows doen of anders via een freeware programma.

• Zwelgje
ntbackup... zit in windows

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van NTBackup is dat ik een mediumnaam moet opgeven, hij overschrijft namelijk niet automatisch de ingevoerde tape en accepteert alleen tapes met die naam (datum van eerste back-up). Mijn vraag is dus waar ik een naam aan het medium kan geven.

• Zwelgje
onder 2000 kon je de /um parameter gebruik (um=use any media) , weet niet zeker of dit onder 2003 ook nog werkt (gebruik die ntbackup rommel eigenlijk nooit meer)

mischien jij maar even wat meer moeite doen op support.microsoft.com site :?

start anders voor de grap eens 'ntbackup /? ' dan krijg je een... jawel.. een commandline reference!

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 29-03-2005 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad /um. Ik ben je erg dankbaar.

P.S. Ik had op de support site van Microsoft gekeken en met Google gezocht naar het antwoord.

Nogmaals Bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:46:
die tapedrives waar jij het over hebt zijn waarschijnlijk onstream tapedrives, die hebben idd echo software om een driveletter toe te wijzen..
Eigenlijk is het alleen maar die sof-ware die ervoor zorgt, en die werkt ook niet eens op een Server OS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste Semifriend1,

Hier op GoT verwachten we dat je voordat je een topic opent uitgebreid zelf de mogelijkheden onderzoekt. Een zoektocht op Google is een van de zaken die daar bij hoort. In dit topic kom ik weinig inzet van jouw kant tegen. Zou je Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed willen lezen, en voortaan volgens deze instructies willen handelen? Verder veel plezier en welkom op ons forum :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1