data op lvm overzetten van ene pc naar andere

Pagina: 1
Acties:

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb op mijn oude pc nu een lvm geinstalleerd bestaande uit twee schijven, nl hda en hdb

Op die schijven staat al mijn data, van bootloader tot /home en mijn data/downloads.

Nu heb ik een nieuwe pc gekocht, en wil graag /home en /data op die nieuwe pc zetten (300gb sata schijf)

nu kan ik de schijven wel in de nieuwe pc hangen na installatie, maar mijn /data staat verspreid over iets van vier partities op die twee schijven, dus ben bang dat ik dan die data niet zo makkelijk over kan zetten.

Hoe zouden jullie dit probleem oplossen?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

De andere pc aan zetten en die als nfs server inrichten tijdelijk nieuwe pc mouten en zo alles overzetten met eventuweel mc.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Via het een crosscable UTP kabel en met behulp van Knoppix. :)
Knoppix op jouw nieuwe pc, de 300GB partioneren en formateren en dan via het netwerk de data van jouw oude naar de nieuwe pc overpompen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

lvm volumes kan je makkelijk overzetten van de ene pc naar de ander.

Moving a volume group to another system

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
wat dacht je van gewoon:
Op je oude pc intypen:

scp -r ~/datadiejewiltcopieeren username@ipvannnieuwepc:~/waarjehetneerwilzetten

~/ staat voor je home map

Opleiding Brandveiligheid