Toon posts:

[XP] PC freezed tijdens het gebruik van VDub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even mijn specs:

Epox 8KHA+
AMD XP 2000+ TB
Ati Radeon 9600Pro
512MB
Creative Live! 5.1
MS Windows XP Pro SP2

Het probleem is dat mijn PC helemaal freezed wanneer ik bijv. een videobestand met VDub opent, dan gebeurt er nog niets vreemds, maar als ik echter met het schuifje in de balk door de film ''heen wil lopen'' freezed mn hele bak...

Had al eerder geopend een dergelijk topic geopend omdat ik hetzelfde met spellen heb, maar ik dacht dat het aan het spel ligt, maar dat ligt het dus niet...

Echter, als ik mn PC hele nacht aan laat en een "Stress cpu"-executable run blijft ie gewoon stabiel :?

FSB op 100 ipv 133 helpt ook niet, AGP op 2x ipv 4x ook niet..

Wat kan dit zijn? Ik heb al verschillende drivers voor mn Ati geprobeerd.. heb ook al mn hele heatsink de VGA-koeler schoongemaakt, ook de GPU schoon gemaakt en daarna opnieuw koelpasta aangebracht maar dit helpt ook niets..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 18:23 ]

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
Hoe heet is je videokaart/ processor na een crash? check dat eens ( aan de hand van bios/atitools) zo snelmogelijk na zon crash.

Is je videokaart overclocked?

Het kan zijn dat of je videokaart of je processor niet genoeg stroom krijgt. Is je voeding toerijkend?

Verwijderd

Topicstarter
Er is niks overclocked. CPU word maximaal 44 graden. Koelblok is gewoon koud. Maar hij doet het dus ook wanneer de pc hele tijd uit heeft gestaan en nog niets aan video heeft gedaan...

Voor zover ik weet heeft een Club3D 9600Pro geen mogelijkheid om temps uit te lezen...

Ik test effe aan andere videokaart :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 18:28 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
FIA GTR bevriest bij een specifieke actie* bedoel je dan gok ik. Misschien zou je ook nog eens een andere videokaart/geheugen kunnen proberen :P

Ik zet je OS [XP] nog even in de titel, want dat is in Windows Operating Systems verplicht, zoals in Windows Operating Systems - Policy te lezen is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Zie je nog meldingen in je event logs op het tijdstip van de freeze? Werkt het in Safe mode wel?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het hele systeem hangt dan. Gewoon een echte freeze.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:28:
FIA GTR bevriest bij een specifieke actie* bedoel je dan gok ik. Misschien zou je ook nog eens een andere videokaart/geheugen kunnen proberen :P

Ik zet je OS [XP] nog even in de titel, want dat is in Windows Operating Systems verplicht, zoals in Windows Operating Systems - Policy te lezen is.
Deze topictitle klopt niet helemaal want het is dus niet alleen tijdens VDub... het is dus eigenlijk met alles dat video-gerelateerd is...
Pagina: 1