Toon posts:

DVD PC -> geluid via dvd 5.1.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DVD PC -> geluid via dvd 5.1.

Veel gezocht, maar nog niet 100% gevonden.

Ik heb een dvd-set, deze hapert soms met sommige dvd's.
Ik heb de dvd-speler al schoongemaakt maar dit hielp niet 100%.
Ik wil mijn dvd's via mijn pc gaan afspelen en het geluid via mijn dvd-set laten lopen.

Mijn dvd-speler heeft (natuurlijk) 6 audio uitgangen + 1 digital audio uitgang + 1 digital video uitgang + 1 aux ingang (van 2 stekkertjes) (links en rechts ?).

Is het mogelijk om een dvd op de pc af te spelen en hierbij het geluid via de dvd-set (5.1) af te spelen ?

Mijn pc heeft nog geen 5.1 kaart, maar ik zou graag eerst willen weten of het werkt via een AUX ingang voordat ik deze kaart aanschaf.

Alvast bedankt.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat voor geluidskaart heb je dan in je PC zitten?
En heeft die kaart een digitale uitgang in vorm van: Coax OF Optische?

Via AUX kan het enkel en alleen maar 2.0 door.
En hoe heb je je DVD speler aan gesloten op de Receiver? Of is het een 100in1 apparaat?
En heeft je receiver / versterker ook een digitale ingang?

Zo, en nu jij weer :P

[ Voor 38% gewijzigd door -Skyhawk- op 29-03-2005 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt voor de reactie

- Wat voor geluidskaart heb je dan in je PC zitten?
- En heeft die kaart een digitale uitgang in vorm van: Coax OF Optische?
Nu zit er een AC'79 onboard in, maar als het nodig is gaat er een geluidskaartje bij.

- Via AUX kan het enkel en alleen maar 2.0 door.
Dan weet ik bijna al genoeg, want AUX is de enige ingang op m'n dvd-speler, als deze alleen 2.0 ondersteund dan heeft dit voor mij weinig nut.

- En hoe heb je je DVD speler aan gesloten op de Receiver? Of is het een 100in1 apparaat?
DVD op receiver ? Het is denk ik wat jij bedoeld 100in1, 1 apparaat 1 dvd-speler, boxen erop en werken.

- En heeft je receiver / versterker ook een digitale ingang?
Receiver / versterken heb ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Of bestaan er ook "versterkers" voor 5.1-sets, die tussen mijn dvd-speler en de boxen kunnen en waar ik ook mijn pc op aan kan sluiten ?

Als deze niet te duur zijn dan ga ik dit aanschaffen, want dan zit ik voor jaren goed.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:59:
Of bestaan er ook "versterkers" voor 5.1-sets, die tussen mijn dvd-speler en de boxen kunnen en waar ik ook mijn pc op aan kan sluiten ?

Als deze niet te duur zijn dan ga ik dit aanschaffen, want dan zit ik voor jaren goed.
Ja die dingen heten receivers. Die heb je in verschillende prijsklasses

Maar misschien is het dan goedkoper om weer een nieuwe 5.1 set met dvd speler te kopen.
Scheelt je ook weer kabels voor je beeld aan te leggen, aangezien je ook het beeld via je pc naar je tv moet brengen als je dvd in je computer afspeelt.

Ik heb alleen voor 2x digitale coax(geluid en beeld over 15m al 50euro betaald, een simpele audigy kaart is ook 45 euro. receiver er bij.. bij elkaar opgeteld is een nieuw setje goedkoper.

Verwijderd

Volgens mij 'lullen' jullie een beetje langselkaar :D

Als jij een DVD wilt afspelen op je PC omdat je gewone DVD spelert hapert dan heb je een digitale uitgang nodig op je PC om deze te koppelen aan je versterker. Je versterker moet een digitale ingang aan boord hebben en een Dolby Digital decoder.

OF

Je pakt 6 line-outs van je geluidskaart (moet er wel op zitten natuurlijk) en met 3 (X2=6) jack>tulp kabeltjes sluit je 'm via de analoge weg aan op je versterker.Deze keer moet je versterker beschikken over een 6-kanaals ingang.

mazzzzzz en suc6!

H>

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er nog even over nadenk iig bedankt voor de info

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:07:
Volgens mij 'lullen' jullie een beetje langselkaar :D

H>
Mja en je beeld dan???
Als op je monitor kijken...

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TV-out vermoed ik, of anders speaker verplaatsing. :)

Verwijderd

Topicstarter
beeld loopt al via svideo.

geluid kan al via stereo maar wil (natuurlijk) via 5.1
Pagina: 1