[2000] Active Directory users & computers `leeg'

Pagina: 1
Acties:

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
Systeem:

Windows2000Server met smallbusiness (sp4 en meest recente updates)
1600mhz p4processor
1024 mb geheugen

Betreffende programma's:

Exchange 2000 in combinatie met active directory

Vraag:

Ben ik mijn exchange 2000 instellingen kwijt na het gebruik van active directory recovery (windows2000 small business server)?
Ik heb hier helaas nog niks over kunnen vinden op o.a. microsoft site/dit forum (maar momenteel nog steeds bezig met zoeken :(

(ik heb de active directory recovery console dus nog niet gebruikt).

[ Voor 54% gewijzigd door Faisalovic op 29-03-2005 17:49 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Faisalovic, ik snap werkelijk niks van deze openeningspost maar ik wil wel even een gok doen:

1. Je restored je active directory (hoe heb je dat gedaan, en waarom)
2. Daarna is exchange stuk (welke foutmeldingen krijg je)

kortom geef ons eens iets meer info's :). Waar heb je op gezocht?

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 29-03-2005 17:40 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Evenwel gaan we hier niet lopen raden wat je vraag is; volgens mij zijn er ook in dit subforum zeer duidelijke regels over wat we van je verwachten in je topicstart; bijvoorbeeld wat je zelf al hebt geprobeerd :) Ik stel voor dat je je topicstart aanpast met nuttige informatie; en wat je zelf al hebt geprobeerd / gezocht / gevonden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Faisalovic
excusez moi.. even wat duidelijker...

Ik heb een windows2000server bij een bedrijf staan waarvan de amateur systeembeheerder daar de meeste rechten van de administrator heeft verwijderd. Hierdoor kan je op de server niet meer in de active directory komen (zucht). Nu wil ik active directory laten herstellen mbv de recoveryconsole. Voor ik dit doe zou ik graag willen weten of ik erna mijn exchange 2000 instellingen (accounts/pop/smtp instellingen etc) kwijt ben.

• Faisalovic
Topicstartpost aangepast aan opmerkingen spider

[ Voor 21% gewijzigd door Faisalovic op 29-03-2005 18:20 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je precies? Misschien zou je eens naar de switch /disasterrecovery kunnen kijken. Kon je niet door op de root van je domein te staan en dan de permissies te bekijken de standaardinstellingen herstellen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Faisalovic schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:44:
excusez moi.. even wat duidelijker...

Ik heb een windows2000server bij een bedrijf staan waarvan de amateur systeembeheerder daar de meeste rechten van de administrator heeft verwijderd. Hierdoor kan je op de server niet meer in de active directory komen (zucht). Nu wil ik active directory laten herstellen mbv de recoveryconsole. Voor ik dit doe zou ik graag willen weten of ik erna mijn exchange 2000 instellingen (accounts/pop/smtp instellingen etc) kwijt ben.
amateursysteembeheerder :? (denk dat je dergelijke woorden beter achterwege kan laten als je het zelf niet veel beter doet).....anyway in de recoveryconsole recover je niet je AD, dat doe je in AD restore mode... dan zet je netjes een AD terug van tape/disk (je hebt wel een backup van je AD :? )

accounts ed, kan je kwijtraken ja (als je een AD terugzet van voor die tijd) , wat is precies je probleem? je kan niet meer op de server in AD komen zeg je, maar wat voor error krijg je precies :?

A wise man's life is based around fuck you

• Faisalovic
ik ben dan ook geen systeembeheerder... maar admin rechten verwijderen is dan ook niet het slimst LIJKT me :D... overigens ben ik goed bevriend met de desbetreffende systeembeheerder dus t was meer komisch bedoeld (hij leest dit ook)...

we hebben idd geen backup van de active directory dus zon recovery zal niet helpen neem ik aan.

Het probleem nu is dat na het verwijderen van die rechten de cpu 100% trekt en dat de internet en exchange server niet meer werkt.

Het probleem voordat de rechten waren verwijderd was dat de share ipc$ steeds werd verwijder na het inloggen van de administrator (dus daarvoor niet).

• Zwelgje
wat voor rechten zijn er precies verwijderd, welke acties zijn er ondernomen om dit te bewerkstelligen :?

is het niet toevallig een GPO die op de administrator is geplaats (=dom,dom,dom :P )

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 29-03-2005 19:07 ]

• leon1e
  • Laatst online: 10:58
Met ^ eens, het is waarschijnlijk best zonder restore op te losen. En als je al geen goede backup hebt moet je daar niet eens over nadenken.

Verwijderd

het is me verder ook nog niet helemaal duidelijk wat nou precies het probleem is want
Hierdoor kan je op de server niet meer in de active directory komen (zucht)
begrijp ik niet helemaal. Kun je active directory users and computers niet meer opstarten? Krijg je foutmeldingen? Errors in je event logs?

• Faisalovic
ik kan idd de users en computers niet opstarten... maw ik krijg ze niet te zien... verder nog geen enkele error tegen gekomen. Als ik in veiligemodus bij de users/computers probeer te komen krijg ik de foutmelding: kan naamgevingsgegevens niet ophalen... de werkstation is niet ingesteld (maar ik vermoed dat dat eerder met de "veilige modus" te maken heeft. Of kan je in de veilige modus normaal ook bij users/computers?

• Zwelgje
installeer anders de adminpak.msi op een werkstation en kijk of het dan wel werkt (mischien dat op server wat registry settings in de war zijn)

in safemode werkt dat idd niet.. dan is AD immers niet gestart (hence: safemode :P )

Verwijderd

Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd maar lijkt logisch dat het niet gaat werken :)
Dus je kan ADUC wel opstarten maar wat zie je dan precies? Is het leeg?
Probeer toch eerst eens uit te vinden wat er nu precies gedaan is zoals Erik ook al vroeg.
Ik pas ook de titel nog even aan zodat deze de lading wat beter dekt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 22:36 ]

• Faisalovic
ok erik.. je had t over gpo... moest ff nadenken maar is dat group policy? ik kan me herinneren dat mijn collega daar in poledit de registery settings voor systemshares heeft gewijzigd (ivm de verdwijningen van de systemshare ipc$). Kan dat daarmee te maken hebben?
adminpack.msi vanaf een werkstation zal ik zeker laten proberen. Ik meld wel of dat mijn huidige probleem oplost.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Rechten lopen verwijderen, registry settings lopen verwijderen....... * mutsje zucht eens diep.

De eventviewer moet wel bomvol met foutmeldingen staan bij die server zo amateuristisch als het overkomt hier. Welke gladiool gaat nou permissions van de administrator verwijderen en de shares van de server als ipc$ die toch echt nodig is.... 8)7 Ga eerst maar eens in de eventviewer spitten en meld de foutcode's hier maar eens voordat jullie.... de server nog verder weten te vernaggellen.

• Faisalovic
Ok mensen.. de echte boosdoeners waren een aantal virussen die zorgden dat het hoofdprobleem (het verdwijnen van de ipc$ share) steeds terugkwam. Een online virusscan heeft dit opgelost. Een andere virus zorgde dat het process lsass 100% trok. Dit secundaire probleem is na de scan ook opgelost. Hierna kon ik met een ander account de administrator zijn rechten teruggeven. Nu draait de server weer als een tierelier.

Dank aan allen voor jullie hulp.. you are wonderfull!!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt me logisch dat een server die dusdanig besmet is met virussen niet in productie blijft, maar ge-herinstalleerd wordt :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

stairs schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:07:
Het lijkt me logisch dat een server die dusdanig besmet is met virussen niet in productie blijft, maar ge-herinstalleerd wordt :)
tuurlijk is dat niet logisch als je al een productie server aan het internet hangt zonder virusscanner is het logisch dat ie in productie blijft :+
Pagina: 1