Toon posts:

Device manager toont meerder instanties van dezelfde channel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk een kort vraagje:
Ik ben momenteel bezig met een nieuw systeem waar ik nu ook een DVD brander in heb zitten. Aangezien ik daar weinig ervaring mee heb, kwam ik een probleem tegen in de device manager onder de IDE controllers. Volgens Nero zou mijn Lite-on DVD speler (zie specs) DMA niet gebruiken. Toen ik keek of het uit stond in de device manager, zag ik dat "Primary IDE Channel", "Secondary IDE Channel" & "Standard Dual Channel PCI IDE Controller" ieder 3 keer voorkwamen. Dit klopt toch niet? Zie deze screenshot
Ik vond het maar vreemd ..en daarnaast zag ik dat onder de Primary channel idd "PIO only" stond ipv. "DMA if available". Dus dat zal ik dan wel moeten omzetten lijkt me...
Maar het feit dat alles er 3 keer staat vind ik wel vreemd. Doe ik er het beste aan de "overbodige" 2 instanties te verwijderen? (hoe weet ik dan bij de controller welke twee dat zijn?)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gooi ze gewoon allemaal eraf.
dan opnieuw opstarten en hij zal ze weer vinden, en als je geluk hebt van ieder maar 1 ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:35:
Ik vond het maar vreemd ..en daarnaast zag ik dat onder de Primary channel idd "PIO only" stond ipv. "DMA if available". Dus dat zal ik dan wel moeten omzetten lijkt me...
Lijkt me ook ;)
Maar het feit dat alles er 3 keer staat vind ik wel vreemd. Doe ik er het beste aan de "overbodige" 2 instanties te verwijderen? (hoe weet ik dan bij de controller welke twee dat zijn?)
Je zou eens kunnen proberen alle IDE controllers weg te gooien, in de veronderstelling dat Windows de échte controllers na een reboot zelf weer zal installeren. Je kan natuurlijk ook bij alle IDE controllers de DMA setting veranderen en hopen dat het werkt :)

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Je moederbord heeft waarschijnlijk 2 SATA-controllers onboard. Die worden ook herkend als IDE-kanalen. Je hoeft ze dus niet te verwijderen.
"PIO only" zou ik inderdaad omzetten naar "DMA if available", als dat niet werkt kijk dan in je BIOS of je DMA wel aan hebt staan.

[ Voor 33% gewijzigd door FacQ op 29-03-2005 18:19 ]

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik hem omschakelde naar "DMA if available" en rebootte, geeft hij nog steeds "Current Transfer Mode: PIO Mode" aan. Gek genoeg staat in de bios dat hij UDMA 2 gebruikt,, :? Ik kan "auto detection" niet veranderen (grijs)... Iemand suggesties?