Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten alarm tussen bestaande telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
De volgende situatie doet zich voor:

Inkomende lijn naar ISRA (in meterkast)
Van isra middels dikke kabel naar ander pand - daar zit alarm aan verbonden
Van alarm terug naar meterkast
Daarna naar de ADSL-splitter
Vanaf daar naar telefoon/ADSL modem.

Het is bekend dat als het alarm afgaat, het internet wegvalt. Dit is geen probleem, en ook de bedoeling omdat het alarm een hogere prioriteit heeft dan het internet/telefoon.

Nu denk ik dat er een mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat het alarm altijd als eerste belt, en dat hij bestaande gesprekken kan afkappen. Ik kan hier echter niets over vinden. Ook het retourprincipe - dus dat er van een telefoonstekker iets terug gaat van het andere pand naar de meterkast - is onvindbaar (van de 4 pinnen van een telefoonstekker worden zover ik weet maar 2 pinnen gebruikt.. wat doen die andere 2?)

Als er een mogelijkheid is om een apparaat voorrang te geven (in dit geval het alarm) dan kan ik ook de scheiding in de meterkast plaatsen. Maar is er zoiets?

- hardware always changes.. -

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jester schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:59:
Inkomende lijn naar ISRA (in meterkast)
Van isra middels dikke kabel naar ander pand - daar zit alarm aan verbonden
Van alarm terug naar meterkast
Daarna naar de ADSL-splitter
Vanaf daar naar telefoon/ADSL modem.

Het is bekend dat als het alarm afgaat, het internet wegvalt. Dit is geen probleem, en ook de bedoeling omdat het alarm een hogere prioriteit heeft dan het internet/telefoon.
Bekend probleem ja. Alarm voor de adsl-splitter. Adsl-splitter voor het alarm aansluiten lost dat probleem op.

Wat je verder wil vragen is me niet duidelijk. Probeer eens een heldere vraag te formuleren.

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

little_soundman schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 02:12:
[...]

Bekend probleem ja. Alarm voor de adsl-splitter. Adsl-splitter voor het alarm aansluiten lost dat probleem op.

Wat je verder wil vragen is me niet duidelijk. Probeer eens een heldere vraag te formuleren.
Is toch gewoon een uitbellend toestel eigenlijk ? Op de lijn (dus na de splitter..... op de telefoonaansluiting van de spitter dus.. duh 8)7 ) zou ik zeggen.....

Heb eigenlijk alleen ervaring met ISDN in dat geval.... Fijn zo'n sub-D kanaal :)

edit:

Er zijn naar mijn idee schakel-kastjes waar je een telefoon-apparaat op kan hangen dat automatisch de verbinding van het andere toestel verbreekt, 1 seconde wacht en dan zelf de lijn oppakt om uit te kunnen bellen.

Vrij simpel zelf te maken met een relais en wat weerstanden, IC en condensatoren)

[ Voor 34% gewijzigd door BacardiBreezer op 30-03-2005 02:21 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BacardiBreezer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 02:15:
Er zijn naar mijn idee schakel-kastjes waar je een telefoon-apparaat op kan hangen dat automatisch de verbinding van het andere toestel verbreekt, 1 seconde wacht en dan zelf de lijn oppakt om uit te kunnen bellen.

Vrij simpel zelf te maken met een relais en wat weerstanden, IC en condensatoren)
Wat denk je dat er in een alarmcentrale met doorkoppeling zit?
Precies het systeem dat je hier beschrijft. :)
Eerst bestaande verbinding verbreken, en dan zelf uitbellen.

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

little_soundman schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 02:29:
[...]

Wat denk je dat er in een alarmcentrale met doorkoppeling zit?
Precies het systeem dat je hier beschrijft. :)
Eerst bestaande verbinding verbreken, en dan zelf uitbellen.
Verschilt per type alarm lijkt me ;)

Maar opgelost lijkt me dus ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door BacardiBreezer op 30-03-2005 11:15 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)