Hallo medeTweakers,
Vol trots pakte ik gisteren het door de post gebrachte pakketje uit. Daar lag het, mijn nieuwe WD Raptor 35,6GB (ofzo) schijf en ook nog een WD 80Gb schijf (s-ata).
Nu wilde ik de Raptor schijf gebruiken om windows, Norton en Steam op te installeren. En de WD 80Gb voor alle andere software, ook is er al een 160Gb Maxtor aanwezig waarop een boel gedownloade data staat (deze is dus uit een ander systeem afkomstig, en is niet geformateerd voordat hij in dit systeem ging).
naja, alles natuurlijk netjes aangesloten, windows netjes geinstalleerd, norton meteen geinstalleerd, en Steam geinstalleerd. (allenmaal op de WD Raptor schijf) en ook nog even Autocad LT 2002 geinstalleerd (op de WD 80Gb)
Nu probeerde ik wat data van de Maxtor schijf te halen, ik ging de schijf binnen via "deze computer" ik zocht naar een bestandeje en opeens stond het beeld vast voor 2 seconde, en toen kwam er een mooi blauw scherm met de volgende melding:
omschrijvende melding: MACHINE_CHECK_EXCEPTION
STOPfoutcode: STOP: 0x0000009c
Met een beetje Google`en kwam ik op de website van Microsoft dit tegen:
http://support.microsoft.com/?kbid=329284&sd=RMVP
Onder andere staat dit op de site:
spec:
Asus A8n-Sli Deluxe
Amd64 3500+ met zalman 7700 Cpu koeler
1024Ddr ram
Geforce 6600GT met een zalman VF700-CU silent Vga cooler
WD Raptor 36GB 10.000Rpm 8mb Esata
WD Caviar special edition 80Gb 7.200rpm 8mb Sata/150
Maxtor DiamondMax plus 9 160Gb ATA/133
Coolermaster Real Power 550 Watt
mijn vroegere opstelling:
1. Maxtor 80Gb (niet hergebruikt)
2. Maxtor 160Gb (hergebruikt)
mijn huidige opstelling:
1. WD Raptor (nieuw)
2. WD 80Gb (nieuw)
3. Maxtor 160Gb (uit oude opstelling)
Constateringen en geprobeerde handelingen.
- Het ligt dus duidelijk aan de Maxtor DiamondMax plus 9 160Gb ATA/133
- Het maakt niet uit of de jumpersetting op master of in slave staat
- Het ligt ook niet aan de IDE-kabel
-
-
-
Ik weet het allenmaal niet meer.... Ik kom er niet meer uit.....
Plz GoT.. help me fix my problem..
Alvast bedankt,
Vincent
Vol trots pakte ik gisteren het door de post gebrachte pakketje uit. Daar lag het, mijn nieuwe WD Raptor 35,6GB (ofzo) schijf en ook nog een WD 80Gb schijf (s-ata).
Nu wilde ik de Raptor schijf gebruiken om windows, Norton en Steam op te installeren. En de WD 80Gb voor alle andere software, ook is er al een 160Gb Maxtor aanwezig waarop een boel gedownloade data staat (deze is dus uit een ander systeem afkomstig, en is niet geformateerd voordat hij in dit systeem ging).
naja, alles natuurlijk netjes aangesloten, windows netjes geinstalleerd, norton meteen geinstalleerd, en Steam geinstalleerd. (allenmaal op de WD Raptor schijf) en ook nog even Autocad LT 2002 geinstalleerd (op de WD 80Gb)
Nu probeerde ik wat data van de Maxtor schijf te halen, ik ging de schijf binnen via "deze computer" ik zocht naar een bestandeje en opeens stond het beeld vast voor 2 seconde, en toen kwam er een mooi blauw scherm met de volgende melding:
omschrijvende melding: MACHINE_CHECK_EXCEPTION
STOPfoutcode: STOP: 0x0000009c
Met een beetje Google`en kwam ik op de website van Microsoft dit tegen:
http://support.microsoft.com/?kbid=329284&sd=RMVP
Onder andere staat dit op de site:
Alle hardware is nieuw (paar maanden oud) en nooit overgeclocked geweestMCE's treden vaak op onder de volgende omstandigheden:
• De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt.
Met mijn Coolermaster Realpower 550 moet dat toch wel lukken denk ik zo• Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.
Ik heb voldoende koeling, en zelfs met mijn kast open is de fout nog niet opgelost• Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.
Ik heb 1024Mb Dual channel geheugen, ik zie hier geen probleem in• Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.
spec:
Asus A8n-Sli Deluxe
Amd64 3500+ met zalman 7700 Cpu koeler
1024Ddr ram
Geforce 6600GT met een zalman VF700-CU silent Vga cooler
WD Raptor 36GB 10.000Rpm 8mb Esata
WD Caviar special edition 80Gb 7.200rpm 8mb Sata/150
Maxtor DiamondMax plus 9 160Gb ATA/133
Coolermaster Real Power 550 Watt
mijn vroegere opstelling:
1. Maxtor 80Gb (niet hergebruikt)
2. Maxtor 160Gb (hergebruikt)
mijn huidige opstelling:
1. WD Raptor (nieuw)
2. WD 80Gb (nieuw)
3. Maxtor 160Gb (uit oude opstelling)
Constateringen en geprobeerde handelingen.
- Het ligt dus duidelijk aan de Maxtor DiamondMax plus 9 160Gb ATA/133
- Het maakt niet uit of de jumpersetting op master of in slave staat
- Het ligt ook niet aan de IDE-kabel
-
-
-
Ik weet het allenmaal niet meer.... Ik kom er niet meer uit.....
Plz GoT.. help me fix my problem..
Alvast bedankt,
Vincent