[Overclocking] Ti-83+

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:00
OK, ik wil mijn Ti-83+ overclocken. Heb 4 sites gevonden waar dit staat beschreven:
http://www.ftp83plus.net/overclocA.htm
http://diehard.n-r-g.com/~blutz/TI83Spec/TIAccelerate.html
http://richfiles.solarbotics.net/Turbo83.html
http://basic83x.netfirms.com/oc.html

Met de search kon ik een heleboel vinden, maar niks bruikbaars, heb alle topics erover gelezen.

Maar goed, ze spreken dus over C11. Deze moet je vervangen, dat heb ik gedaan. Maar de snelheid blijft het zelfde. Hij telt in 30sec in de normale stand tot 370, zet ik hem in ''high speed'' stand telt die tot 389 in 30sec. Niet echt logisch dus.

Ik er een grotere C aangehangen, 100pF (in theorie moet de GR nu super sloom zijn). maar hij blijft gewoon de zelfde snelheid houden. (in 30sec tot 370 tellen)

Dus ik dacht, verbinden we helemaal niks aan de soldeerplekken van C11, dan krijgen we dus dit:
http://www.linkkabel.nl/gek.jpg
En tot mijn verbazing blijft mijn GR nog steeds werken :| En het leuke is dat deze nog steeds de zelfde snelheid heeft, in 30sec tot 370 tellen.

Is dit niet vreemd? Wie heeft zijn Ti-83+ WEL succesvol overgeclockt? Er is helaas niet al te veel te vinden op internet over dit onderwerp (welke idioot gaat dit ook doen ;-) )

op circuitsonline.net zijn we ook al bezig met het overclocken van de ti-83, check:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/20205

Voor de mensen die dadelijk gaan vragen hoe je dat allemaal hebt gesoldeerd enz...ik ben zelf een tutorial er voor aan het maken waarin staat hoe ik het heb gedaan (tot nu toe nog zonder succes):
http://www.linkkabel.nl/tutorials/ti83__overclocken.htm

Iemand tips/ideen/enz?

[ Voor 4% gewijzigd door roelieboelie op 20-05-2005 17:12 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien is deze link nog wel nuttig:
http://spacex.williams-net.org/ti/ti-boost/ti83.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:52
Wellicht een hele domme en nutteloze vraag hoor, maar waarom?
Je moet toch heel wat berekenen voordat hij echt traag is, en degene die dat soort zooi voor zijn werk berekent koopt wel een 84+ of iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Die link had ik ook gevonden, maar die is dood, althans ik kom er niet op.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Clock -gunner- schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:01:
Je moet toch heel wat berekenen voordat hij echt traag is, en degene die dat soort zooi voor zijn werk berekent koopt wel een 84+ of iets anders...
Scheer je weg.

Waarom ga je een PC overclocken? Waarom ga je gaten zagen in een pc kast? waarom lichtjes?

WAAROM?

OMDAT HET LEUK IS.

het is compleet nutteloos een Ti-83+ overclocken, maar ik moet het gewoon gedaan zien te krijgen.

Ik zal je nog wat vertellen, ik ga er ook backlight in maken voor het lcd display. Verklaar je me voor gek? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door roelieboelie op 29-03-2005 17:06 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09-2019

Fox2

Spanning!

Als ik de omliggende componenten zie (IC, tor, spoeltje) dan weet ik 99,99% zeker dat C11 NIET de kloksnelheid bepaald. Deze componenten vormen het voedingsgedeelte. Je kunt beter zoeken naar een C'tje die veel dichter bij de CPU zit.

Een tip: zorg ervoor dat je de snoertjes van/naar de klokgenerator zo kort mogelijk houdt. Te grote afstanden kunnen voor veel storing zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 19-05 16:27
backlight erin make, ik ben voor >:)
soms gebruik k dat ding savonds, en dan zie je dus echt geen flikker zonder achtergrond verlichting.
k wacht er alleen wel ff mee tot na mn examens denk k ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48706

Een ding weet ik wel zeker, en dat is dat als het lukt ik het zelf (na mijn eindexamen dan :P ) ook doe. Want 10 grafieken met dat ding tekenen gaat echt heel ongelofelijk traag. En zinnig is het dus zeker wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 29-03-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
De snoeren had ik inderdaad ook al ingekort, maar mocht niet helpen.

En als het C11 niet is, welke is het dan wel? Er zitten zoveel condensatoren rond de processor en die nu allemaal een voor een los te solderen en er een andere waarde aan te hangen om te kijken als hij sneller gaat, heeft ook niet veel zin lijkt me zo.

Iemand die zijn Ti-83+ fatsoenlijk heeft overgeclockt?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 21:52
:)

Ik heb dit jaren geleden ook eens geprobeerd, ik had alleen het probleem dat nergens kon vinden welke condensator ik nou moest vervangen. Dat is verschillend op elk PCB dacht ik.. Misschien is dat ook jouw probleem. In 3 van de sites die jij gevonden hebt hebben ze het ook over C7 en niet over C11

Ik had trouwens ook nog een andere site, even kijken of ik die nog kan vinden

edit:
Gevonden: http://spacex.williams-net.org/ti/ti-boost/ti83.htm

[ Voor 81% gewijzigd door Dr. Donald op 29-03-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
C7 is voor de Ti-83. C11 is voor de Ti-83+, zo lees ik het tenminste op die sites.

http://spacex.williams-net.org/ti/ti-boost/ti83.htm ---> site doet het niet hoor :?

[ Voor 36% gewijzigd door roelieboelie op 29-03-2005 17:23 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:52
roelieboelie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:03:
[...]

Scheer je weg.

Waarom ga je een PC overclocken? Waarom ga je gaten zagen in een pc kast? waarom lichtjes?

WAAROM?

OMDAT HET LEUK IS.

het is compleet nutteloos een Ti-83+ overclocken, maar ik moet het gewoon gedaan zien te krijgen.

Ik zal je nog wat vertellen, ik ga er ook backlight in maken voor het lcd display. Verklaar je me voor gek? >:)
Whehehe, sorry :P

Je hebt me overtuigd, je rekenmachine overklokken is heel leuk en nuttig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Jullie weten wel dat je voor je examen geen apparaat mag hebben die hoger is dan de ti-84 qua nummering :+. En je mag volgens de CEVO ook geen alarm-installatie op aanbrengen ;(.
Maar goed ik ga het misschien is bekijken, maar na me examens, niet nu :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
roelieboelie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:14:
C7 is voor de Ti-83. C11 is voor de Ti-83+, zo lees ik het tenminste op die sites.

http://spacex.williams-net.org/ti/ti-boost/ti83.htm ---> site doet het niet hoor :?
bij mij wel hoor :?

Maar dat de C7 voor de gewone 83 is weet ik zo net nog niet, op ftp83plus.net gebruiken ze wel een plaatje van de gewone 83. Zie de code onderaan de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 17:22

SA007

Moderator Tweaking
Site werkt hier prima

Mirror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:14
Die TI-83 kan wel wat extra snelheid gebruiken ja. Tijdens de meeste vakken zat ik vaak proggies te schrijven, en met boter, kaas en eieren kreeg hij het al behoorlijk zwaar.

Chatten via de link kabel, ja dat is me gelukt ja, was helemaal hopeloos.. Ben benieuwd of het je gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Termi schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:25:
Jullie weten wel dat je voor je examen geen apparaat mag hebben die hoger is dan de ti-84 qua nummering :+. En je mag volgens de CEVO ook geen alarm-installatie op aanbrengen ;(.
Maar goed ik ga het misschien is bekijken, maar na me examens, niet nu :X.
en dan nog wat extended memory erin zetten wat je met een schakelaartje an en uit kunt zetten ;)
dan heb je t helemaal goed voor elkaar met je examens

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Als je van een (grafische) rekenmachine gebruik mag maken op je examen, mag je alle functies gebruiken, dus ook kilometers spiekbriefaantekeningen erin zetten. Of dat handig is is weer een andere vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
je kunt best veel met die TI, k zag net dat je er een afstandsbediening mee kunt maken voor winamp :?
ken dr dan toevallig ook linux op ofsow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:47:
je kunt best veel met die TI, k zag net dat je er een afstandsbediening mee kunt maken voor winamp :?
Heb nog nooit met linux gewerkt, dus zou het niet weten.

Die mirror doet het wel :-) Maar die site is alleen voor de Ti-83, niet voor de plus-versie.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Dr. Donald schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:31:
[...]

bij mij wel hoor :?

Maar dat de C7 voor de gewone 83 is weet ik zo net nog niet, op ftp83plus.net gebruiken ze wel een plaatje van de gewone 83. Zie de code onderaan de foto..
op ftp83+ gebruiken ze een plaatje van een Ti-83PLUS. Aangezien er op de printplaat een FLASH-rom zit en dat heeft de normale Ti-83 NIET.

ook staat er dit:
''Fourth step; spot the interesting zone

It is located below controller (according to NSPIRIT). It is the C11 capacitor.''

Dus het is écht wel C11 en écht wel een Ti-83+.

Alleen ik ben bang dat Revision F (die op die site staat) andere componenten aanduiding heeft, dus dat ik bijvoorbeeld C8 ofzo moet vervangen, ik heb namelijk Revision A (nieuwe versie).

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Dat zeg ik de hele tijd toch al? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Dr. Donald schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:36:
Dat zeg ik de hele tijd toch al? :9
Ik citeer:

''op ftp83plus.net gebruiken ze wel een plaatje van de gewone 83''

op die site zie ik alleen plaatjes van een Ti-83+ staan. Of het is een typ fout van jou ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Nee, ik dacht dat die code op de printplaat voor een plus TI83+(X) was, en dat stond er niet dus ik dacht dat het een gewone 83 was.
Ik doelde eigenlijk alleen op de laatste zin
Dr. Donald schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:14:
Ik heb dit jaren geleden ook eens geprobeerd, ik had alleen het probleem dat nergens kon vinden welke condensator ik nou moest vervangen. Dat is verschillend op elk PCB dacht ik..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:56
ik heb vandaag nog een leuke gevonden

**http://www.linkkabel.nl/tutorials/ti83__overclocken.htm**

foutje, link over het hoofd gezien in de SP

[ Voor 20% gewijzigd door Wolf87 op 29-03-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 19:43
Dat is de tutorial van de TS. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
lol, die tutorials ben ik juist aan het schrijven :+ Alleen die is nog niet af aangezien ik een beetje vast zit met die klote C11 (lees de start post maar als je niet snapt wat ik bedoel).

@ Dr. Donald: vrees dan inderdaad dat jij gelijk hebt(ja ik doel op dat laatste).

[ Voor 14% gewijzigd door roelieboelie op 29-03-2005 19:25 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 18-05 11:15

krvabo

MATERIALISE!

frickY schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:39:
Die TI-83 kan wel wat extra snelheid gebruiken ja. Tijdens de meeste vakken zat ik vaak proggies te schrijven, en met boter, kaas en eieren kreeg hij het al behoorlijk zwaar.

Chatten via de link kabel, ja dat is me gelukt ja, was helemaal hopeloos.. Ben benieuwd of het je gaat lukken.
Het chatten deed je waarschijnlijk d.m.v. de GetKey(VAR).. dat ligt dus niet echt aan de snelheid, maar meer de snelheid van de link-port. GetKey is an sich is redelijk snel.
Dr. Donald schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:44:
Als je van een (grafische) rekenmachine gebruik mag maken op je examen, mag je alle functies gebruiken, dus ook kilometers spiekbriefaantekeningen erin zetten. Of dat handig is is weer een andere vraag :+
Och, dag van te voren even een aantal menuutjes maken
menu("vak", "wiskunde", 1, "scheikunde", 2)
Lbl 1
menu("pythagoras", A)
etc ;)
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:47:
Nee dat werkt via mirageOS.. das een soort extensie voor je TI83 OS, waardoor je extra dingen kan. Je kan er dan bijv ook winamp mee besturen, of een soort flashspelletjes maken.
Ik heb het zelf ook een keer gedaan, dan kreeg je ook de ID3 tag op je schermpje, is best kewl :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133283

Ja, is cool, juist jammer dat (bij zowel een Pentium@166 als bij een AMD Athlon XP 2700) je cpu-usage constant op 100% staat. Dan gaat mijn (temperatuurgestuurde) fan wel blazen hoor! Kan je niet eens meer deftig je muziek horen.
Heb toen ook eens geprobeerd stekkertje van fan uit te trekken. Na 5 minuten een cpu-temperatuur van 70°! Toen heb ik het progje er maar afgegooid...

Edit: Ik ben ik ook van plan mijn 83+ te OC'en dus zal ik dit topic maar even volgen.
Ik had ook al de tutorial van de TS gelezen en ik was hem geduldig aan het volgen zodat ik er ook eens mee kon beginnen. Nog even wachten dus.

Ik heb ook eens ergens zien staan dat er verschillende releases waren van die printplaten.
Je zou dus wel C11 moeten gebruiken, maar hij zou bij iedere release op een andere plaats zitten...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 133283 op 29-03-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 05:43

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat je zou kunnen doen: Toshiba lijkt voor al die rekenmachines 1 asic te hebben die de klok genereert, waarbij de condensator in de buurt van pin 5 ligt. (iig linksboven als je de chip met de tekst erop op de normale, leesbare wijze voor je houdt) Je zou kunnen proberen om je 100pF-condootje over elk condensatortje te houden (=parallel eraan zetten) die daarbij in de buurt ligt. Als je rekenmachine spontaan traag word, heb je de goede.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 16-05 13:14
krvabo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:14:

Het chatten deed je waarschijnlijk d.m.v. de GetKey(VAR).. dat ligt dus niet echt aan de snelheid, maar meer de snelheid van de link-port. GetKey is an sich is redelijk snel.
Het is alweer een jaar of 6 geleden, maar volgens mij deed ik het door middel van lists uit te lezen. Het was ook volledig full-duplex. De link-poort is inderdaad ook neit bepaald supersonisch, maar denk niet dat die de enige bottleneck vormde.
Als je een programmatje schrijft wel 10 circels binnen elkaar tekent is hi jdaar ook al bijzonder lang mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
@sprite_tm: Bedoel je niet PIN 6 ? Als ik de datasheet van die Z80 processor lees dan maak ik er opuit dat de clock op pin 6 word aangesloten.

Heb de informatie uit deze datasheet:

http://www.linkkabel.nl/z80.pdf

om naar de pin lay-out te komen:
User Manaul > Overview > Pin Functions.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

frickY schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:30:
[...]

Het is alweer een jaar of 6 geleden, maar volgens mij deed ik het door middel van lists uit te lezen. Het was ook volledig full-duplex. De link-poort is inderdaad ook neit bepaald supersonisch, maar denk niet dat die de enige bottleneck vormde.
Als je een programmatje schrijft wel 10 circels binnen elkaar tekent is hi jdaar ook al bijzonder lang mee bezig..
offtopic:
Lists uitlezen? hm ook een mogelijkheid :P
Wij stopten alles in een string, verstuurden die, terwijl de ander uitlas :) Op zich wel leuk om een keer te doen.. zo heb ik ook een keer een benchmark progje gemaakt tussen de ti83 en de ti83+.. bleek dat de ti83 _veel_ sneller is qua rekenen dan de plus versie.. scheelt tot zeker 10 procent! :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Ik had tutorial van Linkkabel gevolgd, mijn TI is nu sneller geworden :) Enne effe turbo schakelaar erin gebouwd.
TI83+ versie F, 4X 1,2 V 750 mA oplaadbare batterijen.
Resultaten:
Normale stand: 469 (in 30 sec).
Turbo stand: 625 (in 30 sec)
Afbeeldingslocatie: http://img165.exs.cx/img165/3734/img13311lx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img165.exs.cx/img165/7834/img13355cv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/5002/img13361bw.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 30-03-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 14:11
Haha stoer :P.

Hoeveel heb je hem nu overgeclockt?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
@casemod: zie ik nu goed dat jij een TI-83PLUS hebt? :|:|:|

Zo ja, welke revision heb jij? Ti-83 (X). waarbij X de revision letter is. (staat op de printplaat).

En waarom heb je niet de schakelaar mooi langs het back-up baterijtje geplaats, nu kun je niet meer je klep op je GR doen?

//edit: zie al dat je het er net bij had gezet. GELUKS VOGEL!! Jij hebt de F versie 8)

Waar zit bij jou C11? Rechts ergens boven van je GR?

//edit2: zie dat je een nieuwe foto hebt gepost waar je de kap er wel goed op hebt gedaan. Ziet er goed uit!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

//edit 3: Casemod, zou ik jou foto's mogen gebruiken? Stuur me ff een mailtje naar: linkkabel@gmail.com (jouw email adres enzo is verborgen)

[ Voor 47% gewijzigd door roelieboelie op 30-03-2005 15:24 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja C11 zit rechtsboven, ik heb oude floppy flatkabel gebruikt als draden; lekker dun en goed afgeschermd. Ik heb geen torx sleutel (had geleend van iemand), als ik het heb zal foto maken van binnen in.

Edit:
Jawel, foto's zijn gestuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 30-03-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
wow sweet...
maar mn vader schiet me af als ie merk dak dit met een rekenmachine doe van ~ 100euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf 2 GR's, een 83 en een 83+ aangezien de 83 de ouwe van me zus was waarvan de LCD kapot aan het gaan was.. het zijn iig trouwe vrienden van me tijdens alweer een saaie les ;)

@casemod Welke matrialen heb je gebruikt, welke handleiding, en waarmee heb je die schakelaar zo flex ingebouwd (dremel)?

edit:

[quote]krvabo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:14:
[...]
Lbl 1
menu("pythagoras", A)
etc ;)
[/quote]

dat gaa neit werken he...
menu("menunaam","pythagoras",A)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Neok88 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:08:
[...]
Hm, ja te snel de post gemaakt.. die er boven is wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
ik loop net ff te zoeken op GR-topics, er is nergens een centraal Ti-83/84(+) topic he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dremel gebruikt en een scherpe mes voor afwerking (hoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Neok88 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:08:
Ik heb zelf 2 GR's, een 83 en een 83+ aangezien de 83 de ouwe van me zus was waarvan de LCD kapot aan het gaan was.. het zijn iig trouwe vrienden van me tijdens alweer een saaie les ;)

@casemod Welke matrialen heb je gebruikt, welke handleiding, en waarmee heb je die schakelaar zo flex ingebouwd (dremel)?

edit:

[quote]krvabo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:14:
[...]
Lbl 1
menu("pythagoras", A)
etc ;)
[/quote]

denk je dat je met mijn tutorial al een heel eind komt:

En welke ga jij dan overclocken? De ti-83 of de Ti-83+?

Als je de Ti-83+ doet, zou je me ff willen zeggen welke revision jij hebt? De wite letter tussen haakjes op de groene printplaat. Want revision A kun je helaas nog (niet) overclocken, ik ben aan het uitzoeken welke C je nodig hebt.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

TMC

Clock -gunner- schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:01:
Absoluut niet hoor. Doe maar eens een grafiek plotten van de afgeleide van een ingewikkelde functies (als in: meer dan 3 factoren).

Dan is ie wel een seconde of 20 bezig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Mensen, ik heb waarschijnlijk de juiste condensator voor de Ti-83+ Rev. A gevonden

Want:

In de datasheet van de Z80 stond dat op pin6 de clock zit. En wat zie ik op pin6 zitten? Juist een condensator(C5) en een weerstand (R4) die dit mogelijk maakt.

het zou dus bij Ti-83+ Rev. A C5 zijn
en bij Ti-83+ Rev F. C11 zijn.

Mijn vraag is aan Casemod als hij van zijn Ti-83+ een close-up van C11 wil maken + een stuk van de processor(zoals onderstaande afbeelding)

Hier een plaatje van de condensator die het WAARSCHIJNLIJK is:

http://www.linkkabel.nl/c5.jpg

(Klik op plaatje voor mega size pic)

*DIT IS NOG NIET ZEKER! IK GA DIT ZOMETEEN TESTEN!*

[ Voor 4% gewijzigd door roelieboelie op 20-05-2005 17:13 . Reden: [img] [/img]] wegggehaald wegens te veel bandbreedte ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Zoo, jij bent geweldig :)

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm zet z'n moderator-hoed op:
Even over die menu-geintjes enzo:
Modbreak:Ik vind het prima dat jullie het hier over de hardware van rekenmachines hebben (overclocken iig), maar de softwarekant is hier offtopic.

Zo, heb ik mijn modbreak-kunsten ook es mogen laten zien.

Neok88: Als je een groot topic zou willen starten hier in cm&e, doe dat dan in ieder geval over alle grafische rekenmachines, en in 't speciaal over hardware-mods. Mocht je dat willen doen, neem iig in 't voor ff contact met ons op.

Edit: Knip, was dus blijkbaar niet zo :)

[ Voor 32% gewijzigd door Sprite_tm op 30-03-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137576

gaat het niet een beetje te ver om een rekenmachine over te klokken...

kost het je 1 seconde minder om iets uit te rekenen. In mijn ogen hebben jullie echt tijd te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Anoniem: 137576 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:10:

kost het je 1 seconde minder om iets uit te rekenen. In mijn ogen hebben jullie echt tijd te veel...
Nog zo'n stoorzender 8)7

laat ons toch gewoon man. Ieder zijn eigen hobby :+

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04

Met kansberekening, sommige complexe sinusfuncties etc. heeft het zeker wel veel nut ! Pasgeleden had ik ook één of andere somformule, was echt verschrikkelijk traag :X. 30-40 sec voor wat antwoorden ofzo.. (< hier zijn wel trucjes voor, maargoed die moet je net even weten ;))

edit: misschien leuk voor NA mn examen, nu heb ik geen zin om straks met een kneterende TI op mn examen te zitten :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Vold op 30-03-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 20:47

Exigence

dnkroz

Binominale kansverdelingen in een grafiek laten uitschrijven kost bijvoorbeeld behoorlijk wat tijd, en dan heb je op een proefwerk echt geen zin om een minuut te gaan wachten voordat de complete grafiek in beeld staat. Het gaat hier om minutenwerk hoor :)

En zo zijn er nog meer dingen. Mooi werk roelieboelie, misschien dat ik het binnnekort ook even ga proberen (ik heb een nonplus (de versie met hetzelfde scherm als de+)). Wat ik in ieder geval wel weet dat deze standaard al wat sneller is dan een +, en dat heb ik gemerkt ook :P

Wat ik me net bedenk: wat ook mooi is is een instelcondensator gebruiken, kun je live de clocksnelheid bepalen... staploos :D

[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 30-03-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:05
Even een post om de TS een hart onder de riem te steken (niet dat je die echt nodig hebt :P), want dit is tenminste weer een leuk knutsel-topic om te volgen :) Leuk om te lezen, ga zo door * Robino Voeg hier smiley met duim omhoog zelf toe :P * Robino

Op CO loopt ook een draadje zie ik :)

[ Voor 28% gewijzigd door Robino op 31-03-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Rave17 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:47:
Even een post om de TS een hart onder de riem te steken (niet dat je die echt nodig hebt :P), want dit is tenminste weer een leuk knutsel-topic om te volgen :) Leuk om te lezen, ga zo door [afbeelding]

Op CO loopt ook een draadje zie ik :)
Plaatje doet het niet stomme AngelFire :P

oh, ik ben ook bezig met backlight, heb al LEDjes enzo geslepen alleen het display wordt niet echt mooi verlicht :'( maar daar ga ik straks na kijken. Eerst dit overclock gedoetje afmaken :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets

Die dingen zijn tot zo'n 400% over te klokken ofzo :7. Dus dat heeft zeker wel nut.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

Inderdaad best grappig, maar kan roelieboelie alvast wat kwijt over zijn backlight idee? klinkt best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Anoniem: 118213 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:49:
Inderdaad best grappig, maar kan roelieboelie alvast wat kwijt over zijn backlight idee? klinkt best leuk :)
Is nog een beta fase ;) . Heb geduld :> Ik heb over 1.5 week school examens dus over 2 weken kun je zeker meer info verwachten over mijn backlight idee.

Oh ja,ook ga ik een baterij extender ofzo maken, want als dat ding dadelijk in overclock stand staat + backlight aan zijn me batterijen binnen 3 weken op :P extra power is dan wel zo handig:

ik zie me al zitten in de klas: Ti-83+ met 5 grote Accu's erom heen >:)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Laatst online: 17:16
roelieboelie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:52:
Oh ja,ook ga ik een baterij extender ofzo maken, want als dat ding dadelijk in overclock stand staat + backlight aan zijn me batterijen binnen 3 weken op :P extra power is dan wel zo handig
hmmm... batterij vakje eruit slopen en er een NiMH of Li-Ion blokje erin zetten?? als mijn examens voorbij zijn doe ik ook mee }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
roelieboelie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:42:
[...]

denk je dat je met mijn tutorial al een heel eind komt:

En welke ga jij dan overclocken? De ti-83 of de Ti-83+?
Denk dat ik eerst eens met die 83 non+ ga werken, maakt me toch niet uit als dat ding ontploft ofzo 8)7
Sprite_tm schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:09:
Neok88: Als je een groot topic zou willen starten hier in cm&e, doe dat dan in ieder geval over alle grafische rekenmachines, en in 't speciaal over hardware-mods. Mocht je dat willen doen, neem iig in 't voor ff contact met ons op.
Ik zal eens kijken, misschien dat ik eerst bij software een TI topic maak... maar ik zal t eerst even melden voordat ik wat open oh almachtige _/-\o_

//edit
roelieboelie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:52:
[...]
ik zie me al zitten in de klas: Ti-83+ met 5 grote Accu's erom heen >:)
Binnenkort standaard in de Eastpack series, een accuhouder voor je GR

[ Voor 14% gewijzigd door Neok_ op 30-03-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik heb C5 getest, maar volgens mij is het hem toch niet:
Ik heb parallel een condensator van 100pF aan C5 gehangen

Als ik hem weer laat tellen in 30sec telt hij weer tot 370. Of te wel de normale snelheid voor MIJN ti-83+.

Hij zou eigenlijk HEEL ERG SLOOM moeten zijn. maar dat is iej dus niet.

Ik ga morgen C5 er uitslopen en mijn schema toepassen van 27pF + 33pF in serie + schakelaar(parallel aan 33pF). (zie de half afgemaakte overclock tutorial op linkkabel.nl voor het schema wat ik bedoel ;-) )

//edit: test opstelling met 100pF condensator:

http://www.linkkabel.nl/foto.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door roelieboelie op 20-05-2005 17:13 . Reden: [img] [/img]] wegggehaald wegens te veel bandbreedte ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe doe ik dat tellen in 30 seconde eigenlijk? *schaamt zich diep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03
zo:

0->x
while 1
x+1->x
disp x
end

of zo:

0->x
lbl 1
x+1->x
disp x
goto 1

edit: goto is slecht

[ Voor 25% gewijzigd door Mayco op 30-03-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Anoniem: 118213 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:17:
Hoe doe ik dat tellen in 30 seconde eigenlijk? *schaamt zich diep*
http://www.linkkabel.nl/tutorials/ti_overclock/testen.htm

lees en huiver

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je maakt een programma dat steeds een variabele met 1 ophoogt.
Eventueel maak je die variabele zichtbaar op je scherm, lijkt mij persoonlijk wel zo praktisch ;)
En met een stopwatch tel je 30 seconden af. Dan onderbreek je het programma en kijk je welke waarde die variabele heeft.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:20:
Je maakt een programma dat steeds een variabele met 1 ophoogt.
Eventueel maak je die variabele zichtbaar op je scherm, lijkt mij persoonlijk wel zo praktisch ;)
En met een stopwatch tel je 30 seconden af. Dan onderbreek je het programma en kijk je welke waarde die variabele heeft.
hmmz bedankt allen :)

Dat programma was misschien wel gelukt, maar ik had er met mijn stomme kop niet aangedacht dat ik er ook een stopwatch bij kon houden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 16:10
beetje offtopic maar toch ;)

op http://www.linkkabel.nl/t...kkabelMaken/despullen.htm staat in alle plaatje's een spatie die er niet hoort waardoor de plaatjes niet afbeelden.

Er staat op http://www.linkkabel.nl/tutorials/ti_overclock/testen.htm een typo in de link naar De Finishing Touch, er staat toch, dit moet touch zijn denk ik :)

Nice site btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
tha_bulldog schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:57:
beetje offtopic maar toch ;)

op http://www.linkkabel.nl/t...kkabelMaken/despullen.htm staat in alle plaatje's een spatie die er niet hoort waardoor de plaatjes niet afbeelden.

Er staat op http://www.linkkabel.nl/tutorials/ti_overclock/testen.htm een typo in de link naar De Finishing Touch, er staat toch, dit moet touch zijn denk ik :)

Nice site btw!
met die linkkabel tutorial, jij hebt de oude link nog, tijdje geleden heb ik alles kleine letters gemaakt verander de hoofletter L en M maar in kleine letters en hij doet het:
http://www.linkkabel.nl/t...kkabelmaken/despullen.htm

(heb de hoofdletter versie maar ff offline gehaald, was ik trouwens helemaal vergeten om dat al veel eerder te doen B) )

spelfout van touch zal ik morgen even verbeter. Tutorial over overclocking is ook nog niet af ;-) dus er zitten nog fouten in.

MAAR: mijn batterij is ontploft in mijn REKENMACHINE!!! Hoe kan dat nou weer?

Er zitten er 4 in en eentje is er dus ''ontploft'' Er komt allemaal witte drap uit echt goor. En het zijn nog wel Duracell M3 ultra batterijen

Heeft toch niks met C11 te maken die er al een tijdje uit is :X

Of mischien komt het wel omdat ik aan C5 heb zitten kloten 8)7 (lijkt me zeer onwaarschijnlijk).

Wat kan de oorzaak zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door roelieboelie op 30-03-2005 22:10 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Batterijen gaan normaliter niet stuk van het feit dat je ze in een apparaat gebruikt, de kans dat het komt omdat 1 van de C'tjes eruit ligt is dan ook heel erg klein (ik zeg niet: niet aanwezig; het kan zijn dat een of andere freak piek die door die C onderdrukt moet worden je cellen weer heeft proberen op te laden zeg maar, maar het zou vrij uniek zijn als dat genbeurt). Ff batterijen vervangen en doorprutsen lijkt me dus het motto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Sprite_tm schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:11:
Batterijen gaan normaliter niet stuk van het feit dat je ze in een apparaat gebruikt, de kans dat het komt omdat 1 van de C'tjes eruit ligt is dan ook heel erg klein (ik zeg niet: niet aanwezig; het kan zijn dat een of andere freak piek die door die C onderdrukt moet worden je cellen weer heeft proberen op te laden zeg maar, maar het zou vrij uniek zijn als dat genbeurt). Ff batterijen vervangen en doorprutsen lijkt me dus het motto.
heb hier nog 3 pakjes Duracell liggen :Y) Volgende pakje er in

Nu heb ik wel weer goede nieuwe batterijen erin die nog helemaal vol zijn 8)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb mijn TI-86 (old skool tuig) overgeklokt door een condensator te verplaatsen en een knopje bij te solderen. Zodat ik on-the-fly kan switchen tussen normale en overgeklokte snelheid. Ik heb nog geen benchmarkje geschreven, maar in de games (zoals Mario) kan ik switchen tussen speelbare en onzinnige hoge (3 à 4x) snelheid.

Waarom rekenmachines overklokken? Als je paar functies tegelijkertijd wilt plotten op het scherm, dat duurt wel ff. Ik heb ooit een programmatje geschreven om integralen te benaderen, als je dat met 1000+ stappen doet, dan heb je ook snelheid nodig. Er zijn ook mechanica-simulatoren op school geprogrammeerd en deze dingen wil je ook sneller laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
ik haal 435 in 30s met een 84+ (niet echt nuttig maar mischien leuk om te weten) met van die leuke pool coordinaten grafieken (oid) is een 84+ trouwens wel heel erg merkbaar sneller dan de 83 of 83+.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag: ik wil graag blauwe ledje erin bouwen, maar ik weet niet welke werstand ik moet hebben. Zelf heb ik Hape AAA 750 mA batterijen, hoeveel volt gebruiken TI83+ eigenlijk?, alvast bedankt.

Edit: ik wil het ledje in deze schema verwerken:
Afbeeldingslocatie: http://www.linkkabel.nl/Afbeeldingen/afbeelding_tutorials/ti_overclocken/schema/schema.jpg
Wanneer ik op turbo stand zet, dat het ledje gaat branden.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 74054 op 30-03-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Meet eens welke spanning dat er over de soldeerpunten van oude plaats van C11 kan komen, als het lager dan 2,5V is. Dan is er weinig hoop.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 30-03-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil anders ook wel stroom aftappen van batterijen, maar hoe moet ik het ledje in schema verwerken?, ben nogal noob op dit gebied:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Laatst online: 17:16
dan kan je het beste een dubbele switch gebruiken. en dan de condensator op de ene helft, en de led op de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

DiLDoG schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:47:
dan kan je het beste een dubbele switch gebruiken. en dan de condensator op de ene helft, en de led op de andere
Ik zat al te ver te zoeken, soms zie je de eenvoudige oplossingen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Zoals DilDog zegt zou ik het ook doen, zo'n schakelaar die 2 aparte delen op ON/OF kan zetten tegelijk.

Ik zou geen LEDjes rechstreeks in het circuit zetten, denk dat dat niet goed kan zijn.

//edit zet er nog wel een invertor tussen want hij staat pas in de overclock stand als de schakelaar open is ;)

[ Voor 25% gewijzigd door roelieboelie op 31-03-2005 10:37 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
DE VERANTWOORDELIJKE CONDENSATOR DIE DE SNELHEID BEPAALT IS GEVONDEN. HET IS C15! HEB ER PARELLEL EEN 100pF CONDENSATOR AAN GEHANGEN EN HIJ IS SUPER SLOOM!

Mensen die een Ti-83+ REV A. hebben moeten dus C15 vervangen. Hoe je dat moet doen ga ik dit weekend allemaal schrijven in een nieuwe tutorial.

Let the overclock begin!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
ok, mijn GR is kapot. K*T zooi :-(

Hier baal ik flink van, 35 euro door de plee gespoelt.

[ Voor 46% gewijzigd door roelieboelie op 07-04-2005 11:44 . Reden: linkje weggehaald ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:21
hoezo is ie kapot? Wat heb je gemold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 16:34

AJK

...

de methode waarop jullie de snelheid testen lijkt mij niet de beste. na een paar tests met oa disply "1" x150(scripten met de computer werkt wel) ben ik er achter gekomen dat de "video kaart" niet meer dan 15 beeldjes per sec kan doen terwijl hij maklijk 175 berkeningen per sec zonder scherm kan doen.
mischien is het beter om zonder beeld scherm de snelheid te testen( tenzij die mee overgeklokt wordt? :? )
mijn ti (84) doet in 30 sec 430 berkeningen met en 5267berekeningen zonder scherm

verder _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Misschien kost het gewoon ook wat rekenkracht om die zooi op het scherm te zetten? Het ding heeft geen videokaart.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94949

Zelfs met een normale computer, P4 3ghz, maakt het al heel veel uit of je pc de informatie op het beeld zet. Ik heb laatst een programma'tje gemaakt in C, als ik er beeld bij had was hij zeker 20 seconden bezig, had ik er geen beeld bij, dan was hij 1 à 2 seconden bezig, een klein verschilletje dus maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
C15? Ben je aan de verkeerde kant begonnen met tellen? :P
Maarja, ik heb geklikt :)

edit:
onderaan

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Donald op 31-03-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
offtopic:
waar zitten die google ads dan :S

Als je zowieso ervoor kiest om de (counting)score op je GR te laten zien moet je niet 'Disp A' doen maar 'Output(1,1,A'), aangezien de Disp functie behoorlijk vertraagd.

Daarnaast zei iemand dat het creeren van een countingscore een bottleneck vormt voor je GR, dus een benchmarkprog zal er dan als volgt uit moeten komen te zien:

0->x
while 1
x+1->x
end

Zodra je de 30 secs om zijn, 'on' drukken, quitten, en X uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Dr. Donald schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:28:
C15? Ben je aan de verkeerde kant begonnen met tellen? :P
Maarja, ik heb geklikt :)

edit:
onderaan
lol, nee ben niet aan de verkeerde kant begonnen met tellen :P.

Maar het is C15, 100% zeker, voor een sommetje van 1+1 deed hij gewoon 2 seconde over en hij telde in 3 seconde maar iets tot de 100 of 150 ofzo (weet niet meer precies, ben nogal boos nu, kut rekenmachines)

Maar goed, ik zal voor de mensen die op foto's geilen en mij vet hard willen uitlachen nu mijn GR naar de hel is straks even foto's posten hoe het er eerst uitzag en na de operatie.

C15 is iets moeilijker los te halen dan C11 op een Ti-83+ Rev. F of C7 op een Ti-83, maar het is te doen, alleen ik was IETS te blij en daarom deed ik het niet secuur genoeg. Dus weg = GR. Als ik het gewoon even rustig had gedaan was er niks aan de hand geweest :X

:) Trouwens, iemand nog een Ti-83PLUS over? Ik heb interesse! :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128590

roelieboelie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:26:
DE VERANTWOORDELIJKE CONDENSATOR DIE DE SNELHEID BEPAALT IS GEVONDEN. HET IS C15! HEB ER PARELLEL EEN 100pF CONDENSATOR AAN GEHANGEN EN HIJ IS SUPER SLOOM!

Mensen die een Ti-83+ REV A. hebben moeten dus C15 vervangen. Hoe je dat moet doen ga ik dit weekend allemaal schrijven in een nieuwe tutorial.

Let the overclock begin!
roelieboelie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:36:
ok, mijn GR is kapot. K*T zooi :-(

Hier baal ik flink van, 35 euro door de plee gespoelt.

Wil ff iedereen op de google advertentie op mijn site (www.linkkabel.nl) klikken zodat ik toch nog wat eurocenten bij elkaar kan rapen om een nieuwe te kopen?
Weet je zeker dat het C15 is :9 :9 :9. Maareh serieus, mooi topic!!
Ik ben zo te zien niet de enige heilige }:O die vlak voor ze examens niet aan zijn GR wil solderen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik heb ook Examens (zit nu in HAVO-5) maar ik was zo slim om een 2de GR te kopen wat me fucking 35 euro heeft gekost en die ik nu dus door de plee heb gespoeld.

Met mijn Ti-83+ is dus niks aan de hand. Ik heb nu dus een werkende en een niet werkend GR :P

En ja, het is zeker C15 en je kunt hem mooi los halen als je het gewoon voorzichtig doet.

Trouwens jullie moeten mij dankbaar zijn, ik heb mijn Ti-83+ opgeofferd om te ontdekken welke C je moest vervangen voor de overclock van een Ti-83+ Rev. A. O+ :> :9 ;)

[ Voor 21% gewijzigd door roelieboelie op 31-03-2005 16:55 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Foto geile kijkers, hier foto's voor en na de mislukking:

HIER DEED DE GR HET NOG GEWOON:
http://www.linkkabel.nl/heel.jpg

IK WAS IETS TE BLIJ EN TOEN WAS HET EIND RESULTAAT DIT:
http://www.linkkabel.nl/kapot.jpg

(even op de plaatjes klikken voor fatsoenlijk formaat)

Er is tenminste wel 1 ding waar ik blij om ben: ik ontdekt dat C15 de snelheid regelt in de Ti-83+ Rev. A. ;-) (was dat eigenlijk wel 35 euro waard? :p)

[ Voor 6% gewijzigd door roelieboelie op 20-05-2005 17:14 . Reden: [img] [/img]] wegggehaald wegens te veel bandbreedte ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Hoe krijg ja dat voor elkaar?! Met een gasbrander? :X

En ik vind het jouw 35 euro wel waard hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Laatst online: 12-05 21:32
Neok88 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:16:
offtopic:
waar zitten die google ads dan :S

Als je zowieso ervoor kiest om de (counting)score op je GR te laten zien moet je niet 'Disp A' doen maar 'Output(1,1,A'), aangezien de Disp functie behoorlijk vertraagd.

Daarnaast zei iemand dat het creeren van een countingscore een bottleneck vormt voor je GR, dus een benchmarkprog zal er dan als volgt uit moeten komen te zien:

0->x
while 1
x+1->x
end

Zodra je de 30 secs om zijn, 'on' drukken, quitten, en X uitlezen.
Op de eerste manier, die van roelieboelie, kom ik uit op 393 na 30 sec. (TI-83 Plus), met
die van jou kom ik uit op een waarde van niet minder dan 2743 na 30 sec met hetzelfde rekenmachine :P. Toch een groot verschil dus, die Disp functie. Maar als iedereen dezelfde gebruikt maakt dat natuurlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
roelieboelie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:54:
Ik heb ook Examens (zit nu in HAVO-5) maar ik was zo slim om een 2de GR te kopen wat me fucking 35 euro heeft gekost en die ik nu dus door de plee heb gespoeld.

Met mijn Ti-83+ is dus niks aan de hand. Ik heb nu dus een werkende en een niet werkend GR :P

En ja, het is zeker C15 en je kunt hem mooi los halen als je het gewoon voorzichtig doet.

Trouwens jullie moeten mij dankbaar zijn, ik heb mijn Ti-83+ opgeofferd om te ontdekken welke C je moest vervangen voor de overclock van een Ti-83+ Rev. A. O+ :> :9 ;)
Heb je die van roel vissers gekocht :p toevallig...... Die zij gister namelijk dat ie er 1 verkocht had :)
Een tijdje geleden....

Maar ontopic:

Zeer netjes :D Vraag me wel af hoe je hem nou uiteindelijk naar de klote hebt geholpen? Explain >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet een oplossing ik krijg TI83+ niet aan Windows XP Pro NL gekoppeld.
Zelf heb ik al geprobeerd:
Nieuwste TI connect software.
Nieuwste Graph link software.
I/O programma's geinstalleerd op Windows voor compoorten.
IRDA functie in bios uitgezet.
Geen IRQ's problemen.
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
jannes_beterams schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:46:
[...]

Heb je die van roel vissers gekocht :p toevallig...... Die zij gister namelijk dat ie er 1 verkocht had :)
Een tijdje geleden....

Maar ontopic:

Zeer netjes :D Vraag me wel af hoe je hem nou uiteindelijk naar de klote hebt geholpen? Explain >:)
Ja heb hem van Roel Vissers gekocht, was ook toevallig dat ik die op marktplaats.nl tegen kwam. Die rekenmachine was nog van Luc vissers die bij mij in de klas heeft gezeten en midden in HAVO-5 van school is gegaan/gestampt/geschorst/what ever :P

De beruchte C15 en zijn omstanders
Nee, ik heb niet met de gasbrander gespeeld :+ Ik schoot gewoon wat uit enzo....ennuh ja...toen ging C2 opeens los (was al krakkemikkig omdat ik er al aan heb zitten prutsen om te kijken welke C ik nu moest hebben). Die wilde ik dus weer vast maken...maar gebruikte te veel tin ennuh.....een grote tin hoop onstond er opeens (was te ongeduldig). Ik dacht slim te zijn en het tin weg te zuigen met mijn de-soldeerpomp(zuigt het warme tin op) maar toen zoog ik dus R6 en C2 mee!!!! Die moest ik dus uit mijn pomp halen. Gebprobeerd om ze er weer op te krijgen, maar dat lukte niet echt. Ook heb ik perongeluk wat sporen op de printplaat gemold met een schroevendraaier(als je goed kijkt zie je het). Was wel benieuwd als dat kut ding het nog deed, maar helaas, hij was dood, componenten zullen wel oververhit zijn geweest.

Nou goed, een groot ramp verhaal dus. En die foto in me vorige bericht is dus het eindresultaat :|

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 23:17
toch snap ik niet dat die rekenmachines maar niet sneller worden... mijn 10 jaar oude TI-85 kan in die 30 seconden tot 771 tellen (met op het scherm zetten..).. Tijd dat ze daar eens wat aan doen :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

roelieboelie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:00:
Nee, ik heb niet met de gasbrander gespeeld :+ Ik schoot gewoon wat uit enzo....ennuh ja...toen ging C2 opeens los (was al krakkemikkig omdat ik er al aan heb zitten prutsen om te kijken welke C ik nu moest hebben). Die wilde ik dus weer vast maken...maar gebruikte te veel tin ennuh.....een grote tin hoop onstond er opeens (was te ongeduldig). Ik dacht slim te zijn en het tin weg te zuigen met mijn de-soldeerpomp(zuigt het warme tin op) maar toen zoog ik dus R6 en C2 mee!!!! Die moest ik dus uit mijn pomp halen. Gebprobeerd om ze er weer op te krijgen, maar dat lukte niet echt. Ook heb ik perongeluk wat sporen op de printplaat gemold met een schroevendraaier(als je goed kijkt zie je het). Was wel benieuwd als dat kut ding het nog deed, maar helaas, hij was dood, componenten zullen wel oververhit zijn geweest.

Nou goed, een groot ramp verhaal dus. En die foto in me vorige bericht is dus het eindresultaat :|
wow, in al mijn elektronica-jaren heb ik nog nooit zo'n ramp gezien 8)7

Wil er iemand z'n TI-86 overklokken, hier van heb ik het recept en ervaring ermee.

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 31-03-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
En dat is nog maar de kleine samenvatting, ik ben nog niet eens in details getreden. Zo ben ik wel zeker 4x C2 kwijtgeraakt en heb ik met een loep op de grond zitten zoeken naar dit pokke componentje (telkens vond ik hem, dat was wel geluk hebben). :-(

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 20:17
Klinkt erg tragisch ja :P , veel succes met je volgende rekenmachine (neem aan dat je een nieuwe koopt 8) )
Dr. Donald schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:29:
En ik vind het jouw 35 euro wel waard hoor ;)
Flauw :P

[ Voor 9% gewijzigd door Shuisman op 31-03-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
SHuisman schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:42:
[...]

Klinkt erg tragisch ja :P , veel succes met je volgende rekenmachine (neem aan dat je een nieuwe koopt 8) )
Als je op mijn google banners klikt (onderaan op www.linkkabel.nl) dan komt er snel een nieuwe Ti-83+ :P Want ik ben niet van plan om zelf WEER 35 euro of meer te dokken voor een Ti-83+.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 20:17
Als je op mijn google banners klikt (onderaan op www.linkkabel.nl) dan komt er snel een nieuwe Ti-83+ :P Want ik ben niet van plan om zelf WEER 35 euro of meer te dokken voor een Ti-83+.
Offtopic:
Krijg je voor google banners geld ?! Zoja Hoeveel ?

Heb al een stuk of 10 keer op wat linkjes geklikt :P succes !

[ Voor 15% gewijzigd door Shuisman op 31-03-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ligt eraan hoeveel, dit word ook nergens weergeven, soms is het wel eens 20 eurocent per klik! Maar meestal GEMIDDELD (totaal bedrag delen door aantal klikken) zo rond de 3 a 5 eurocent maar (althans bij mij, is voor iedereen verschillend).

[schooiers mode]
Lees het droevige en huifverwekkende verhaal van het overlijden van mijn lieve Ti-83+ en **********. Dank U. Voor het complete verhaal, lees de woorden in het grijze vak op deze pagina:
http://www.linkkabel.nl/nieuws.htm (op deze pagina kun je ook klikken, onderaan).

[/schooiers mode]

back on topic pleaze :P

[ Voor 51% gewijzigd door roelieboelie op 20-05-2005 17:15 . Reden: reclame weggehaald ]

Hoi

Pagina: 1 2 3 Laatste