[PHP] Onclick code uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoe laat ik PHP code uitvoeren nadat ik bijvoorbeeld op een plaatje heb geklikt zonder naar een nieuwe pagina te gaan?

Ik wil namelijk 2 talen op mn website gaan gebruiken, dit wil ik met sessions gaan regelen.
code:
1
2
3
4
[img]"netherlands.gif"[/img]
// hier moet dus een soort van onclick event gebeuren wat session_register aanroept en er een variabele in schopt
[img]"unitedkingdom.gif"[/img]
// zelfde verhaal

Weet iemand hoe ik dat kan doen zonder een nieuwe pagina te openen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Niet, PHP is server-side en heeft met client-side acties weinig te maken. Je zult dus altijd een wat data naar de server moeten sturen om PHP duidelijk te maken dat er een andere optie is gekozen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Kan niet. PHP is een server-side taal en een onclick event is clienside. Je zult dus altijd naar een nieuwe pagina moeten gaan om bijv. data te posten.

edit: pff ben langzaam

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 29-03-2005 16:40 ]

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

php wordt serverside geparsed. Je zal dus altijd naar een nieuwe pagina moeten gaan / huidige pagina moeten refreshen mocht je iets willen veranderen aan de inhoud van een pagina mbv php.
edit:
spuit elf...

[ Voor 7% gewijzigd door Sappie op 29-03-2005 16:40 ]

Specs | Audioscrobbler

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Door een pagina te openen met javascript ofzo.

PHP is een server-side script, dus dit zal niet zo makkelijk gaan.

Er zijn wel technieken om direct met PHP te communiceren, maar ik heb er geen ervaring mee en ik weet ook zo niet hoe ze het noemen.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Natuurlijk kan het wel hier op Gathering of Tweakers!

Ik zie twee opties:
• Een (onzichtbaar) iframe waarvan je via javascript de url verandert. Elke script kan natuurlijk code uitvoeren.
• Wat lastiger, wel mooier: XMLHTTP zoals Google Suggest dat doet.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Zoek eens op xmlHTTP, daar zou je zoiets wel mee moeten kunnen maken. En anders kun je altijd nog een formuliertje posten in een hidden frame.

/edit
JayVee, kon je niet even wachten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door André op 29-03-2005 16:43 ]

• mtak
  • Niet online
Dat zit er dus helaas niet in. Jammer ;)

Ander idee: Ik gebruik een variabele in de url om de goede pagina aan te roepen dmv switch en dan de pagina includen.

Zou ik de waarde van de variabele(bijv. $page=hobbies) in de url kunnen bewaren om dan dezelfde pagina te kunnen herladen mét de variabele uit de session(bijv. $taal=2) zodat als je de taal kiest je wel dezelfde pagina opnieuw te zien krijgt.

Php is net als vrouwen: denken, denken, denken, het goed proberen te zeggen en dan maar hopen dat ze t doen :P

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik weet alweer wat het was: Jspan
JPSpan provides tools to “hook up” PHP and Javascript, for the purpose of fetching data from PHP into a web page which has already loaded, without reloading the entire page.
Hiermee kun je dus PHP objecten binnenhalen als een pagina al geladen is. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar mijn goeroe-collega zegt dat het vet is.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Llanorant schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:54:
Zou ik de waarde van de variabele(bijv. $page=hobbies) in de url kunnen bewaren om dan dezelfde pagina te kunnen herladen mét de variabele uit de session(bijv. $taal=2) zodat als je de taal kiest je wel dezelfde pagina opnieuw te zien krijgt.
Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon ?page=hobbies&taal=2 opnemen in je url, en als de variabele taal geset is, dan sla je die op in een sessie. (Zo niet, dan kun je de standaardtaal in de sessie zetten, is misschien makkelijker om mee te werken).
Php is net als vrouwen: denken, denken, denken, het goed proberen te zeggen en dan maar hopen dat ze t doen :P
Juist niet. PHP is denken, denken, denken, en dan weten dat het gaat werken, omdat je er goed over hebt nagedacht. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mtak
  • Niet online
Ik denk dat ik er nu wel uit ga komen! bedankt mannen(en vrouwen mss wel.)

@ -NMe-:

Er sluipen altijd wel wat foutjes in de syntax of je bent ergens een ;'tje vergeten :P
; = alsjeblieft lieverd :P

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Llanorant schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:37:
@ -NMe-:

Er sluipen altijd wel wat foutjes in de syntax of je bent ergens een ;'tje vergeten :P
; = alsjeblieft lieverd :P
offtopic:
Syntaxfoutjes zijn meestal binnen een paar seconden opgelost. Dat is met problemen met vrouwen meestal wel anders. 8)7

Wanneer je goed nadenkt over je ontwerp zul je niet snel voor grote verrassingen komen te staan bij je eerste parse; hooguit wat syntaxfoutjes. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:20

Pelle

🚴‍♂️

PHP != W&G :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.