Toon posts:

netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok het zit zo, ik had een netwerkje gemaakt, en het liep perfect, maar kort geleden was het ineens weg (wou wat printen op netwerkprinter).

ik dus kijken bij de eigenschappen, nee alles stond er nog.

Client voor Microsoftnetwerken
bestands en printer deling voor microsoftnetwerken
QoS-pakketplanner
TCP/ip

bij de andere pc in het netwerk is dit er ook, en daarbij ziet hij zichzelf wel (de mappen die hij shared bij mijn netwerklocaties). bij deze pc staat daar niks.

Ik heb toen alles weggehaalt en alles weer geinstalleerd, niks veranderd. toen heb ik netware clinetservice geinstalleerd, heel irritant bij het opstarten, maar nu zag ik mijzelf wel, (hij zag mijn pc in het mshome netwerk) maar nog steeds niet de andere pc (duh, daar was netware niet geinstalleerd). maar waarom wil het niet meer met de normale client.ik heb die wizard ook al 80 keer gedaan, ik weet het niet meer.

Dus weet iemand van jullie wat hier het probleem is

trouwens, er zit een router in het netwerk, en elke pc is aangesloten op de router, ik heb wel gewoon internet, maar ik kan blijkbaar geen netwerk starten :S

specs.
ASUS A8N sli deluxe bios 1006
AMD 64 3000+
ASUS GF6800GT
160GB hitachi
WIN XP pro sp2

ik gebruik de onboard nvidialan en heb de firewall uitgeschakeld (niet eens geinstalleerd). heb het al geprobeerd met de andere onboardlan die erop zit maar dat maakte geen verschil

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
Lees de FAQ

Verwijderd

heb je win xp sp2? zet daar in de firewall bestands en printer deling aan ... da wil nog wel eens helpen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het netwerk nu werkend, ik het netbios protocol toegevoegd, maar nu heb ik nog steeds het probleem dat ik niet op andere netwerken kan komen die geen netbios gebruiken maar alleen tcp/ip. Ik wil wat downlaoden van het campusnetwerk (Univesiteit twente), maar dat wil niet, met de andere pc wil dat wel.

hoe kan ik dit nu oplossen :S

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
1. Netbios hoeft niet geconfigureerd te worden: Dat dat thuis werkt is niet zo'n wonder;
2. IPX/SPX is een (verouderd protocol) wat gebruikt werd door Netware. Tegenwoordig gebruikt Netware gewoon TCP/IP, dus tenzij jouw universiteit een veroudere omgeving hoef je geen aandacht aan Netware protocollen te besteden.
3. Wel eens aan de systeembeheerder gevraagd wat de config moet zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 30-03-2005 12:32 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
als je wat van campusnet wil downen, zal je eerst een VPN verbinding moeten maken.
vraag aan je medestudenten hoe dat werkt..... :)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Handleiding van SNT voor een VPN verbinding naar Campusnet:

http://www.snt.utwente.nl...ndows_2k_xp/vpn_2k_nl.php

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
het heeft eht altijd gedaan, maar ineens had ik een netwerk meer thuis niet, het lijkt wel of het tcp/ip protocol het niet meer goed doet ofzo, wij hebben internet via het campusnet, dus wij zitten al in het netwerk standaard, zoals ik al zei, is er op de andere pc niets aan de hand, daar kan ik wel op het campusnet komen.

Ik heb alles op automatisch gezet, dat moet ook omdat ons ip adres om de 3 dagen ofzo veranderd.

Ik kan gewoon internetten (wat via de UT gaat) en ik heb ook al een 130.89 ipadres:130.89.222.160

ok ik heb het volgens mij opgelost, ik heb de tcp/ip protocol 6 geinstalleerd, en nu kan ik op heel veel computers komen, maar nog niet allemaal, maja, ik kan weer downloaden :P. bedankt voor jullie inzet :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 13:31 ]

Pagina: 1