[Debian] Installatie bij 2 exact dezelfde systemen time-diff

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik moet 2 exact dezelfde servers voorzien van Debian. Opzich geen probleem want ik heb dit al eerder gedaan bij deze 2 servers.

Iets geks dat mij opvalt bij de installatie van beide servers is dat de een sneller is met het installeren dan de ander.

Na het partitioneren Duur het bij 1 server ruim 1 uur en een kwartier voordat deze gesynced is. De andere server die exact gelijk is doet hier maar een paar minuten over.

Hoe kan dit volgens jullie ?

De server waar het overigens lang duurt had bij een eerdere installatie een fout op een BLOCK waardoor een eerdere raid-sessie tussen partities niet wilde. Een HD-check, full HD-check, quick-erase en een full Zero-Format laten zien dat deze HD prima in orde is.

Zou het toch iets met die HD te maken hebben ? De bios-instellingen staan exact hetzelfde!

Overigens was op de "snellere" server bij het Zero-format-proces een HD die er wel 4 uur over deed waar de alle andere 3 van de HD's (2 in de andere server en 1 in de "snellere" server) hier een 1,5 uur over deden in de max.

[ Voor 5% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-03-2005 16:26 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Wat het is met het syncen ben ik nog niet achter maar alle HD's zijn prima in orde.... oude config was gewoon brak dus !

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)