Nieuwe PC boot pas na reset, hangt, etc.

Pagina: 1
Acties:

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Geachte tweakers,

ik mag mijzelf buitengewoon gelukkig prijzen met een mooi nieuw systeem nl;

- Asus A8N SLI
- AMD 64 3500+
- 1024MB PC400 DDR Dual Channel (2*512mb)
- Club 3D Geforce 6600GT PCI-E
- Aopen Xpower 400watt (low noise) voeding
- Iiyama Prolite E481S

Nou heb ik al vanaf het begin (een week of 8 geleden) enkele vreemde problemen, te weten:

- Meestal boot de PC pas na een reset (anders hangt het HDD lampje/verder geen reactie, fans draaien wel)
- Als ik tijdens het spel America's Army (aanrader trouwens) alt+tab doe loopt de pc vast en soms ook spontaan onder het spelen. Gevolg BSOD met melding: IRQ Less or Not Equal (geen irq conflicten en goede drivers)
- Zojuist ging mijn scherm op paars en na een minuutje ofziets werd ie weer normaal.
- De PC draai voor de rest retestabiel en snel!

Ik heb reeds alle PCI kaarten uit het systeem verwijdert, dit gaf geen effect.
Helaas heb ik geen backup onderdelen liggen om mijn videokaart mee te ruilen of op te testen en evenmin andere onderdelen die ik kan testen (is allemaal te nieuw voor in mijn andere PC's)

Graag jullie gedachte over het probleem; ikzelf denk dat het aan de videokaart ligt, het enige dat mij doet twijfelen is het feit dat deze voor de rest gewoon goed in de spellen etc. presteerd.
De reden dat ik die nog niet voor de zekerheid heb omgewisseld is dat ik hem dan moet opsturen; ik heb mijn pc op het moment erg hard nodig, dus ik moet zeker weten dat dat het probleem is.
(Hij staat in pmg omdat ik niet zeker weet of het de videokaart is)

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

die BSOD is een fout in de drivers, de 71.xx drivers verhelpen dat, dat is een fout met de UT2004 engine.

de rest zou ik niet weten :S

Verwijderd

Heb je al geprobeerd iets te testen? Draai memtest eens, bekijk de temperaturen van alle onderdelen die relevant zijn en bekijk hoe je voeding het doet. (Zijn je voltages een beetje behoorlijk?)

• Painxiom
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:22:
die BSOD is een fout in de drivers, de 71.xx drivers verhelpen dat, dat is een fout met de UT2004 engine.

de rest zou ik niet weten :S
Zover ik weet gebruikt Americas Army nog niet de UT2004 engine...
Dus dat is eht probleem ook niet, evenzo verklaard dat zoals je al aangaf de rest v/d problemen nog niet...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Painxiom
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:40:
Heb je al geprobeerd iets te testen? Draai memtest eens, bekijk de temperaturen van alle onderdelen die relevant zijn en bekijk hoe je voeding het doet. (Zijn je voltages een beetje behoorlijk?)
Voltages zijn goed te noemen; ik zoek straks ff de exacte waarden voor je op in de bios, en kan geheugen ervoor zorgen dat de pc niet opstart zonder een reset?

Verwijderd

Het zou gewoon maar kunnen...
Het is in ieder geval wijs zoveel mogelijk oorzaken uit te sluiten, dan hoef je alleen nog maar te kiezen uit de overgebleven mogelijkheden. :)

• Painxiom
Memtest geeft geen fouten trouwens;

Voltages:
Vcore: 1.63/1.64V
3.3 Voltage : 3.32V
5 Voltage: 4.89V
12 Voltage: 11.77V

Temperaturen:
CPU: 58 graden Celsius
Moederbord: 44 graden celcius

Hoop dat je er iets mee kunt :)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Waarschijnlijk de voeding, voor zo'n systeem heb je zeker wel 450 watt en minimaal 18A hebben op de 12v lijn.

--edit: 12v lijn is een (klein) beetje laag, maar voor de rest ziet het er wel netjes uit..

Maar je CPU is erg heet voor een a64! Hoeveel casefan's heb je?

[ Voor 49% gewijzigd door DesertShooter op 29-03-2005 18:59 ]

• Painxiom
Casefans heb ik niet, de enige fans die ik heb zijn 2 stuks in mijn voeding 1 op mijn mobo, 1 op videokaart en 1 op mijn Athlon.
Maar in prinicipe kan een systeem toch prima op zon temperatuur draaien mijn oude athlon heeft dat 4 jaar gedaan :P

Verwijderd

DesertShooter schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:58:
Waarschijnlijk de voeding, voor zo'n systeem heb je zeker wel 450 watt en minimaal 18A hebben op de 12v lijn.
Crap, 400W is echt wel genoeg voor dit systeem. AOpen 400W voedingen leveren ook echt wel 18A op de 12V lijn.

• Painxiom
De nieuwste ontwikkeling: ik heb de extra stroomconnector aangesloten voor als je een sli opstelling hebt; de pc boot nu altijd direct geen reset toets meer nodig.
Echter nu is het zo dattie soms twee keer lang piept en dan zichzelf uischakeld; ik heb daar geen beeld oid bij.

Graag hoor ik of dit nog belangrijk is voor mijn probleem...

• Painxiom
ik voel mij zo vrij om hem nog even omhoog te kicken...

ahum...Hellup :X :? 8)7

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:49
Staat er niks in je handleiding van je moederbord wat voor error er hoort bij die 2 piepjes? Ik ga eerst ff eten, zal dalijk kijken of ik wat op google kan vinden voor je er over. Lastig te vinden... Heb zelf de manual ook maar ff gekeken maar daar staat het niet in.

[ Voor 21% gewijzigd door Pimmeh op 08-04-2005 17:53 ]

Pagina: 1