Heb lang gezocht en veel gelezen, maar daardoor raak ik de weg aardig kwijt. Heb een nieuwe computer, wil graag mijn oude HD (Quantum Fireball) hierin (naast de nieuwe) stoppen. Heb de oude HD uit mijn oude computer gehaald, jumper staat op slave (en draaide ook zo op de oude computer). Heb hem in de nieuwe computer gedaan. Als deze opstart staat er in bios:
primary master: HD (van de nieuwe computer)
primary slave: onbekend
secondary master: HD van mijn oude computer
secondary slave: onbekend
Mijn dvd-speler staat nergens tussen.
Vraag 1: zit de jumper dan toch verkeerd in de oude hd? (volgens de hd zelf staat hij nu op slave)
Vraag 2: moet ik die instellingen in de bios saven voordat de computer weer gewoon draait?
Ik snap dat het wat simpele vragen zijn. Heb veel gelezen, maar kon dit (vast simpel) niet oplossen. Mocht het nodig zijn een en ander beter uit te leggen, dan doe ik dat graag.
mvg
primary master: HD (van de nieuwe computer)
primary slave: onbekend
secondary master: HD van mijn oude computer
secondary slave: onbekend
Mijn dvd-speler staat nergens tussen.
Vraag 1: zit de jumper dan toch verkeerd in de oude hd? (volgens de hd zelf staat hij nu op slave)
Vraag 2: moet ik die instellingen in de bios saven voordat de computer weer gewoon draait?
Ik snap dat het wat simpele vragen zijn. Heb veel gelezen, maar kon dit (vast simpel) niet oplossen. Mocht het nodig zijn een en ander beter uit te leggen, dan doe ik dat graag.
mvg