Toon posts:

Harddisk toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb lang gezocht en veel gelezen, maar daardoor raak ik de weg aardig kwijt. Heb een nieuwe computer, wil graag mijn oude HD (Quantum Fireball) hierin (naast de nieuwe) stoppen. Heb de oude HD uit mijn oude computer gehaald, jumper staat op slave (en draaide ook zo op de oude computer). Heb hem in de nieuwe computer gedaan. Als deze opstart staat er in bios:
primary master: HD (van de nieuwe computer)
primary slave: onbekend
secondary master: HD van mijn oude computer
secondary slave: onbekend
Mijn dvd-speler staat nergens tussen.

Vraag 1: zit de jumper dan toch verkeerd in de oude hd? (volgens de hd zelf staat hij nu op slave)
Vraag 2: moet ik die instellingen in de bios saven voordat de computer weer gewoon draait?

Ik snap dat het wat simpele vragen zijn. Heb veel gelezen, maar kon dit (vast simpel) niet oplossen. Mocht het nodig zijn een en ander beter uit te leggen, dan doe ik dat graag.
mvg

Verwijderd

Staat je cd-rom niet hetzelfde als een van de HDD's ? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 16:09 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er klopt toch iets niet met je jumpers. Je zegt dat je de hd op slave hebt gezet, maar in je bios staat hij als master. Ik zou nog even rommelen met je jumpers.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Weet je zeker dat je jumper van je oude HD op slave staat (aangezien de pc hem als master herkend) Kan dus ook zijn dat ie op cableselect staat of op master :P
Probeer maar een andere setting voor je HD en als het goed is zie je dan vanzelf in het bios dat je DVD speler weer herkend wordt ;)

Als het goed is worden al je devices auto detected in het bios en als dat niet het geval is kan je dat het beste instellen in het bios, dan kan je nog een wat wisselen in je IDE configuratie zonder in je bios te hoeven duiken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

altijd bios saven met je nieuwe harddisk instellingen!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx weet vooralsnog voldoende :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:07:
primary master: HD (van de nieuwe computer)
primary slave: onbekend
secondary master: HD van mijn oude computer
secondary slave: onbekend

Mijn dvd-speler staat nergens tussen.

Vraag 1: zit de jumper dan toch verkeerd in de oude hd? (volgens de hd zelf staat hij nu op slave)
Vraag 2: moet ik die instellingen in de bios saven voordat de computer weer gewoon draait?
Er zitten 2 kabels in je pc (moet wel ) dus op de 2e kabel heb je oude hd aangelsoten? aangezien er altijd een master zou moeten ziet je modebord blijbar door de vingers dat de HD op slave staat.

Slave en master moet je aleen instellen op dezelfde kabel. (heb je dat over het hoofd gezien).

niet alle biossen herkennen een dvd, maar ook daar zit een master of slave jumber op. Die moet in ieder geval anders staan als de andere hardeschijf die je op dezelfde kabel hebt staan.

aarzel ook niet de cursussen faq hier te lezen:
OM FAQ / Beleid#cusrssen

b.v. deze:
http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf.htm

en je moederbord te nomen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aan de FAQ van dit subforum heb je meer dan genoeg:
OM FAQ - Een paar basiscursussen
OM FAQ - Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

Het zou al schelen als je voortaan óók de FAQ's raadpleegt voordat je een topic start. Dat is ook wel de bedoeling hier op GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.